recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed Via HDMI På Onkyo 805
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilled Via HDMI På Onkyo 805

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jespera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Billed Via HDMI På Onkyo 805
    Sendt: 08-September-2008 kl. 19:00

Jeg har en Pioneer 508xd plasma og en playstation 3 og så en Onkyo 805 forstærker... det hele spillede bar som det skulle vi lagde og så en dvd film men så begyndte det så småt at tordne.. vores HFI relæ slår meget nemt fra når det begynder at tordne og gjorde den også i går.. men 15min efter den var slået fra, gav det et ordentlig skrald og lynet havde slået ned i en boks for enden af vejen til fællesantennen.. havde så ikke mere fjernsyn før her til aften..

Nu er mit problem så at jeg ikke kan få billed fra min forstæker til mit fjernsyn heller ikke bar menuen fra forstærkeren.. forstærker og fjernsyn virker uden problem.. og den spiller fint lyden.. men bar ingen billed med hdmi.. har prøvet at sætte min playstation dirkte til mit fjernsyn og så er der billed.. men så mangler lyden jo når den ikke går igennem min surround forstærker.. har også prøvet med min fladskærm inde i soveværelset.. der er der også kun billed på når playstaionen blir koblet direkte til mit fjernsyn..

Har prøvet at rode rundt i menuen på min forstærker men det skullle stå som det skal.. har også prøvet at resette den men stadig uden held..

Kan det være chippen i den som er brændt af..? virker bar mærkeligt da HFI relæet var slået fra lang tid før lynet slog ned..

MVH Jesper

Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 21:54

Hej

Det kan måske være fordi at så kraftig strøm som et lyn kan springe fra fase til fase selvom der ikke direkte er forbindelse, Så du må nok se i øjende at din reciver skal en tur omkring et værksted for at få rettet og skiftet de kredsløb som er ramt. Men fortvil ikke din inboforsikringe vil tage hovedeparten af dine økonomiske udgifter

Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
jespera Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2008
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 15:38

synes bar det virker mystisk at det eneste som der er gået galt med alt mit elektronik er HDMI udgangen på min forstærker.. HDMI indgangene virker fint.. den kan sagtens finde min DVD afspiller og afspille lyden.. men får bar ingen billed op på mit fjernsyn.. :(

Men er måske ikke alt som er logisk med el når det handler om lyn der slår ned..

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 08:49
Kan det være at forstærkeren har "reset" sig selv?

Har du været inde i kigge i menuerne?

mvh
Zirio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu