recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rigtig tilslutning (Rookie ? )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRigtig tilslutning (Rookie ? )

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: Rigtig tilslutning (Rookie ? )
    Sendt: 31-Juli-2008 kl. 18:12

Hey...

Erhvervede mig for nyligt en Onkyo TX-SR606, og skal lige have lidt hjælp angående tilslutning af diverse komponenter og muligheder med reciveren..

Mit Kef 2005.2 sæt er sluttet til med de billigste højtalerledninger, der findes, tror jeg . Nogen der har forslag til nogle evt. gode højtaler ledninger, i god kvalitet til fornuftig pris?

Min Subwoofer (Fra Kef 2005.2 sættet) er tilsuttet via det kabel, der fulgte med købet af den. Den har 1 hvid og 1 rød udgang i hver ende, og den ene ende, den som er sat til Reciveren, er den røde og hvide udgang sat ind i en "samler", så det bliver til én udgang. Ligner i mine øjne ikke den bedste løsning. Nogen der har forslag til et godt subwoofer kabel? Kan vel fåes bedre?

Jeg har sluttet Reciveren til mit Panasonic 42" pv70 via et HDMI v1.3 kabel. Øøhm, hvad kan jeg egentlig bruge det til? Altså udover jeg kan indstille min reciever på TV'et. Altså hvis jeg vælger Hdmi1 på TV'et, er der en blå skærm, og hvis jeg så vælger setup på reciveren, kan jeg jo indstille derfra. Men er det det eneste, jeg kan bruge det til? tror måske jeg har misforstået AV-reciever ideén?

Min Xbox 360 har jeg tilsluttet TV'et via Component, og lyden køre jeg via et optisk kabel ind i recieveren? Dette kan vel ikke gøres bedre? og dog. For i manualen står der at jeg kan tilslutte "a game console" til Reciveren via Component fx. Men hvad får jeg ud af dette? (If you use connection A (den med Component) you must connect the AV reciver to your TV with the same type of connection. Og det har jeg jo ikke gjort? øøhm, hvad er det så lige jeg gør? En component kabel fra Tv til reciver og fra Reciever til Xbox? Hvad kan jeg så bruge det til?  køre billedet over recieveren, eller?

Satboxen er bare tilsuttet Recieveren via et optisk kabel.

Lyd fra TV til reciever er tilsuttet med et ganske almindeligt lydkabel, tror jeg. 1 rød og 1 hvid i hver ende af kablet. Kan vel ikke gøres på andre måder?

Håber nogle vil komme med lidt ideér, føler selv jeg har udstyret, mangler bare lidt "viden" og de rigtige kabler, tror jeg..

PS. Køber snart en PS3, når 80 Gb modellen kommer, 28. August..

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:00
Kan være jeg skræmte folk væk, med et halv langt indlæg.. Kunne bare godt tænke mig at få svar på bare nogle af overstående ting, så jeg får det optimale ud af mit setup, for tvivler jeg lidt på, jeg gør pt. 
Til top
Rava6e Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af pongolle pongolle skrev:

Jeg har sluttet Reciveren til mit Panasonic 42" pv70 via et HDMI v1.3 kabel. Øøhm, hvad kan jeg egentlig bruge det til? Altså udover jeg kan indstille min reciever på TV'et. Altså hvis jeg vælger Hdmi1 på TV'et, er der en blå skærm, og hvis jeg så vælger setup på reciveren, kan jeg jo indstille derfra. Men er det det eneste, jeg kan bruge det til? tror måske jeg har misforstået AV-reciever ideén?

Du må ikk hænge mig op på det, men jeg tror at onkyo 606 konvertere alle indgående signaler til digital og så spytter den det ud i dit hdmi out. Det mener jeg i hvert fald jeg læste et sted.

Hvis det passer, så betyder det jo at dine signaler kan blive upscalet, hvis dit tv kan, eller hvis du har en upscaler. Mener jeg.. :)
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:23

Hey...

Erhvervede mig for nyligt en Onkyo TX-SR606, og skal lige have lidt hjælp angående tilslutning af diverse komponenter og muligheder med reciveren..

Mit Kef 2005.2 sæt er sluttet til med de billigste højtalerledninger, der findes, tror jeg . Nogen der har forslag til nogle evt. gode højtaler ledninger, i god kvalitet til fornuftig pris?

PÅ ingen måde. Jeg skal da prøve at svare så kort og konsekvent så muligt. Jeg har rigtig god erfaring med Nordost Dreamcaster (koster vidst 69kr/m)

Min Subwoofer (Fra Kef 2005.2 sættet) er tilsuttet via det kabel, der fulgte med købet af den. Den har 1 hvid og 1 rød udgang i hver ende, og den ene ende, den som er sat til Reciveren, er den røde og hvide udgang sat ind i en "samler", så det bliver til én udgang. Ligner i mine øjne ikke den bedste løsning. Nogen der har forslag til et godt subwoofer kabel? Kan vel fåes bedre?

Der vil jeg uden tvivl anbefale dig Supra's subkabel. Supra Subwoofer Y-link, mener jeg det hedder, eller noget lignende. Har et selv, og syntes det er rigtig godt.

Ja det er bl.a. en af ideerne. Den anden ide er, sjovt nok, at hvis du tilslutter mange komponenter til den Onkyo-forstærker, så behøver du jo kun at bruge 1 indgang på TV'et, som bliver tilsluttet til (HDMI-out på forstærken). Hvis det ikke er svar på spørgsmålet, så ved jeg ikke lige hvad du mener!

Min Xbox 360 har jeg tilsluttet TV'et via Component, og lyden køre jeg via et optisk kabel ind i recieveren? Dette kan vel ikke gøres bedre? og dog. For i manualen står der at jeg kan tilslutte "a game console" til Reciveren via Component fx. Men hvad får jeg ud af dette? (If you use connection A (den med Component) you must connect the AV reciver to your TV with the same type of connection. Og det har jeg jo ikke gjort? øøhm, hvad er det så lige jeg gør? En component kabel fra Tv til reciver og fra Reciever til Xbox? Hvad kan jeg så bruge det til?  køre billedet over recieveren, eller?

Problemet med Component, er at det ikke kan viderefører lyd. Så der har du gjort det optimalt nok, hvis jeg husker af hvilke indgange X-drengen har!

Satboxen er bare tilsuttet Recieveren via et optisk kabel.

Lyd fra TV til reciever er tilsuttet med et ganske almindeligt lydkabel, tror jeg. 1 rød og 1 hvid i hver ende af kablet. Kan vel ikke gøres på andre måder?

Nej Det kan faktisk ikke gøre anderledes. Det er den eneste lydgang fra TV'et.

Håber nogle vil komme med lidt ideér, føler selv jeg har udstyret, mangler bare lidt "viden" og de rigtige kabler, tror jeg..

PS. Køber snart en PS3, når 80 Gb modellen kommer, 28. August..

Håber du kan bruge svarene til noget Champ!

Redigeret af zirio - 31-Juli-2008 kl. 20:24
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:44

Oprindeligt skrevet af Rava6e Rava6e skrev:

Du må ikk hænge mig op på det, men jeg tror at onkyo 606 konvertere alle indgående signaler til digital og så spytter den det ud i dit hdmi out. Det mener jeg i hvert fald jeg læste et sted.

Hvis det passer, så betyder det jo at dine signaler kan blive upscalet, hvis dit tv kan, eller hvis du har en upscaler. Mener jeg.. :)

Hmm, forstår jeg ikke helt

Redigeret af pongolle - 31-Juli-2008 kl. 20:57
Til top
Rava6e Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:56
Dit HDMI out er der hvor alt video kommer ud, eller rettere, burde komme ud.

Din onkyo 606 kan konvertere alle dine indgående video signaler til digital(HDMI).

Feks, din hus antenne, den er analog, altså de gamle husantenner der ligner et V der ligger ned, den slags. Det signal vil så blive konverteret fra analog til digitalt inde i din reciever. Det digitale signal bliver så sendt videre til dit TV, som upscaler det til en højere opløsning. Det er en af fordelene ved digital.

Men som det lyder så kan du slet ikke få noget billede på?

Der burde ikke kun være blå skærm. Men du skal selvfølgelig have smidt nogen signaler ind, for at få nogen ud.

Håber vi ikke misforstår hinanden helt.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 20:58

Oprindeligt skrevet af Rava6e Rava6e skrev:

Dit HDMI out er der hvor alt video kommer ud, eller rettere, burde komme ud.

Din onkyo 606 kan konvertere alle dine indgående video signaler til digital(HDMI).

Feks, din hus antenne, den er analog, altså de gamle husantenner der ligner et V der ligger ned, den slags. Det signal vil så blive konverteret fra analog til digitalt inde i din reciever. Det digitale signal bliver så sendt videre til dit TV, som upscaler det til en højere opløsning. Det er en af fordelene ved digital.

Men som det lyder så kan du slet ikke få noget billede på?

Der burde ikke kun være blå skærm. Men du skal selvfølgelig have smidt nogen signaler ind, for at få nogen ud.

Håber vi ikke misforstår hinanden helt.

tror jeg ikke, vi gør..

Hvis mine componenter er sluttet til Recieveren, enten Hdmi eller Componenent, så kan jeg bare Vælge kanalen Hdmi på TV'et, og så skifte mellem fx Xbox og PS3 på Recieveren?

ps. Har ikke nogle componenter tilsluttet reciveren lige (altså som kan give billede)

Til top
Rava6e Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 21:23
Ja, du burde kunne skifte mellem de forskellige apperater du har sat til, på recieveren. Det er det smarte ved den En masse indgange, og kun én udgang.

Når du ikke har sluttet nogen ting til, så er det jo derfor du kun har blå skærm :)

Redigeret af Rava6e - 31-Juli-2008 kl. 21:25
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 17:38

Kan man smide sit analoge TV signal / kabel, ind i Omnkyo reciveren?

Og i så fald, hvad får jeg ud af det, og hvilken kanal skal jeg så tænde for på TVët?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu