|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() Sendt: 10-September-2008 kl. 00:05 |
I mit arbejde med en ny Server 2003 på husets netværk, er jeg løbet i et forventet problem med for højt strømforbrug Da jag har en ægte hardware RAID controller i en Promise SuperTrak EX4650, med 2 stk WD 1 TB diske på, er jeg klar over strøm ryger et sted hen. Men jeg vil have "rå" netværks power. Ser konen en film i soveværelset på Tvix'en (streamet fra Serveren) og jeg har behov for at hente 20 Gb filer over på min hoved PC, skal det ikke kunne volde problemer at datteren tænder Tvix i stuen for at se Monsters Inc. (selvfølgelig streamet fra serveren også). Der går jeg ikke på kompromis. Med forgængeren, Synology DS207+, stod den forholdsvis lange "ready" tid efter en længere pause med inaktivitet på 207+ og problemer med flere brugere af gangen, i skærende kontrast til at jeg nu har fået "RÅ" netværkspower, og det slipper jeg ikke igen Men så må jeg jo trimme hvor jeg kan! CPU og PSU Se: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44620& KW=BorgHammer&TPN=3
Har nu en ældre første generations dobbeltkerne CPU iform af en Pentium D 930 "Presler" 3 Ghz på 800 Mhz bus i maskinen nu. En sådan CPU bruger 40% mere strøm i Idle og 60% mere ved 50-100% load af CPU, end en Core 2 Duo E6300 f.eks. Og en Celeron 440 512 Kb ligger endnu længere nede. Er bare bange for at underdimentionere CPU'en helt ned til Celeron. Nogen erfaringer? Men fakta er i alle de overførelses test jeg har foretaget både den ene vej og den anden vej, har det kun været kerne 1 der har arbejdet, og aldrig over 15%... Hva med RMClock og undervolte CPU'en? Læst af DjonDjoe: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46631& PN=1
Redigeret af BorgHammer - 10-September-2008 kl. 00:17 |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Måske skulle du kigge lidt på Intel Dual Core E21xx serien. Jeg bruger den på en Server 2003 og kører den fast på 1.1 Volt, og her bruger den ikke ret meget strøm uanset load.
Ang. load under Server 2003, er det meget sjældent kun at se belastning på en enkelt kerne på mit system. Hvis dit bundkort understøtter 45 nm, er der jo også mulighed for E8xxx serien, hvor du kan komme endnu længere ned i strømforbrug ved at sænke spændingen på kernerne. Den sidste løsning er dog betydeligt dyrere, da E21xx cpu'erne stort set koster halvdelen. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
fast2night |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Ja når du sænker spændingen sænker du også ydelsen.. |
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() |
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |