|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 10-September-2008 kl. 13:13 |
Jeg står og skal til at udskifte min E6600, da jeg til dels vil have mere processorkraft, så jeg slipper for at skulle opgradere indenfor kort tid og samtidig gerne være strømbesparende.
Hvilken processor lever bedst op til de krav af de nye Wolfdale? Har kigget lidt på E7200 eller E7300 og på E8400, men ved ikke hvor stor forskel der er i Wattforbrug mellem dem? Jeg skal bruge det sammen med Intel's DG45ID bundkort, som jo kan trække Blu-Ray uden brug af kraftig processor, men det skal også bruges sammen med FFDShow og Seesaw (evt. Seesaw 2), så det kræver lidt kræfter. Hvad kan anbefales? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg ville købe en q6600 til en 1000kr saft og kraft 8mb cache 2mb pr kerne........Kan nemt køre 3ghz...
Redigeret af Patriarken - 10-September-2008 kl. 14:30 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Hej Patriark, var faktisk ved at sende dig en PM, da du tidligere har hjulpet og du er indtil videre den jeg har set i DK der har bedst styr på specielt FFDShow.
Grunden til jeg rynker lidt på næsen af Q6600, er at jeg er bange for at den vil bruge for meget strøm ift. nuværende. Jeg er nede og køre ca. 75-80 W (DG45ID, FloppyDTV, 1 TB HDD) og kunne godt tænke mig, at holde det strømniveau, hvis ikke lavere, eller ihvert fald ikke meget højrere. Jeg så bl.a. de nye Wolfdale og specielt E7200 skulle være gavnlig strømmæssigt. Hvis jeg skifter til Quad core, vil niveauet nok hæve sig kraftigt, og hvilket ikke er optimalt, derfor tror jeg dual core, der skal satses på, bare hvilken? Der hvor jeg som sagt får brug for CPU kraft er primært ved FFDShow post processing ved brug af Seesaw. Pt. bruger en gammel FFDShow fra august 2007 med Seesaw fra dengang, som egentlig gør meget ved billedet. Jeg ved ikke, hvilken Seesaw version du selv bruger og kan anbefale, men kunne godt tænke mig at vide, hvor meget det vil kræve CPU mæssigt, hvis jeg skal skifte til nyere version? Redigeret af Bjur - 10-September-2008 kl. 14:42 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg bruger ikke SeeSaw, men limitedsharpen faster. Og lidt Postprocessing.. Men rent faktisk så arbejder jeg ikke så meget med Postprocessing da jeg ikke ser så meget film mere(Har jo fået en søn som skal læres op i HTPCdyderne
![]() Jeg går egentlig ikke så meget op i strømforbrug som jeg burde. Jeg har PT en q6600 på et ABIT AB-9 og to e6300(@2.4ghz) på P5E-VM HDMI, alle tre systemer er er tilstrækkelige til det jeg sådan kan komme i tanke om med en HTPC. Jeg kører dog også noget transcoding til noget streaming server MV, som kræver lidt Juice. Jeg kan dog sige at jeg vil gå efter de C2D processorer der har ekstra cache dvs 6mb versionerne(3mb pr kerne) hvis jeg sevl skulle købe en. Pris vs ydelse er jeg ikke i tvivl om at Q6600 er et fremragende køb though, og jeg påtænker rent faktisk at købe én mere...De bruger self 30watt mere en fx den E8500 som jeg ville købe hvis det skulle være C2D. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, det lyder som en yderst fornuftig prioritering mht. sønnen:)
Vil jeg få mere ud af at skifte til limitesharpen faster fremfor Seesaw? OG vil jeg få mere ud af at købe E8500 fremfor E8400, så vidt jeg kan se, skulle der ikke være nævneværdig performanceforskel? |
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Hej Anders Jeg tror jeg har en qx6700 liggende du kan købe for en tusse hvis det har interesse? Skal lige se om jeg ikke stadig har den i skuffen. :) jeg har selv en 9650 i en htpc nu og synes ikke den larmer. jeg har selvfølgelig EIST aktiveret og hører slet ikke cpuen. synes mere det psu der larmer mest af de to. Dog hvis du ikke har brug for det, så køb en af de T cpuer som du snakker om de er jo mere besparende, og hvis de opfylder behoved så er det da sådan en :) \René |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |