Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
VTSKL
Bruger
Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
|
Emne: opsætning af rettigheder på Synology 207+ Sendt: 08-September-2008 kl. 20:06 |
Hey folks...
Kort fortalt (og kender ikke helt til mulighederne omkrig brugerstyring på dem)
Mit scenarie er jeg har 6 pc'ere med XP sp3. som ikke kører i domain. der er lavet en alm. bruger på hver pc. der er så ~20 personer der anvender disse 6 pc'ere på skift. Og her ville det være rart at de kunne gemme deres dokumenter og filer på Synology, kombineret med noget sikkerhed så de ikke kan pille og se hinandens mapper...
Som jeg ser et kan den form for sikkerhed kun lade sig gøre hvis det er et domain det kører i, og IKKE en workgroup.
Nogen der kan hjælpe ?
|
 |
birddog
Super bruger
Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
|
Sendt: 09-September-2008 kl. 11:05 |
Nu har jeg ikke lige testet.
Men du kan jo lave 20 mapper på synologyen og beskytte hver af de mapper med hver sit brugernavn og adgangskode.
jeg har hvertfald lavet nogen mapper der hjemme som kun jeg kan komme ind, og det virker fint.
det er hvertfald en mulighed, selvom det nok ikke er den helt store forkrommede løsning.
|
 |
VTSKL
Bruger
|
Sendt: 09-September-2008 kl. 16:28 |
birddog skrev:
Nu har jeg ikke lige testet.
Men du kan jo lave 20 mapper på synologyen og beskytte hver af de mapper med hver sit brugernavn og adgangskode.
jeg har hvertfald lavet nogen mapper der hjemme som kun jeg kan komme ind, og det virker fint.
det er hvertfald en mulighed, selvom det nok ikke er den helt store forkrommede løsning.
|
Har prøvet at lave nogle "shares" plus brugere. Disse brugere har adgang til hver deres shares, eller netværsdrev om du vil.
Men det virker ikke som om der er nogen adgangskontrol ?
Redigeret af VTSKL - 09-September-2008 kl. 16:28
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 10-September-2008 kl. 12:59 |
Som udgangspunkt har gruppen users vist adgang til alle shares - og alle brugere er medlem af gruppen users - så den kan være årsagen til at der er for mange rettigheder i din opsætning.
|
 |
VTSKL
Bruger
|
Sendt: 11-September-2008 kl. 08:34 |
Well, har lavet 2 brugere og 2 mapper på synology.
bruger 1 og bruger 2
mappe 1a og mappe 2a
på mappe 1a er det kun bruger 1 der har adgang osv. (users er fjernet)
MEN, når jeg fra XP prøver at tilgå mappe 1a, havde jeg håbet jeg blev prompet for brugernavn og password. Det sker ikke. Istedet får jeg bare at vide adgang er nægtet. . 
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 11-September-2008 kl. 16:06 |
Prøv at indstille din Stifinder/Explorer til simpel fildeling - kan godt huske jeg selv har haft det issue for længe siden og det er XP som er noget skrammel dér!
|
 |
allannissen
Bruger
Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
|
Sendt: 11-September-2008 kl. 20:47 |
Er ret sikker på at du er nødt til at mappe et netværksdrev til de respektive mapper du vil have adgang til. Tror det er den eneste mulighed du har for få et prompt for id og password for at få adgang.
Brug softwaren der følger med til NAS'en 'Synology Assistent'. Det er meget nemt. Hvis du opretter en bruger med samme brugernavn og kodeord som dit login på computeren kan du få automatisk adgang uden at skulle logge ind flere gange.
|
 |
VTSKL
Bruger
|
Sendt: 11-September-2008 kl. 20:51 |
Well, ideen er netop med indkøbet af 207+, at jeg slipper for at oprette mine 20 brugere på hver af de 6 pc'ere......
Håbede at adgangen til shares på 207+ kunne styres af enheden selv......men lader ikke til det åbenbart.
|
 |