recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket HDMI kabel skal jeg købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket HDMI kabel skal jeg købe?

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
theslim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket HDMI kabel skal jeg købe?
    Sendt: 11-September-2008 kl. 21:43

Hej Alle sammen..

Har lige erhvevet mig en ps3 troede godt nok der var et HDMI kabel med den men det var der ikke lige :) jeg har en Sony HT-SS1300 Reciver med 3xhdmi indgange og en udgang. da jeg gerne vil have lyden fra ps3'en over skal jeg nok have et eller 1-2 nye kabler.. har et tilovers fra yousee's hd box med harddisk men er det godt nok? og hvilken hdmi kabel vil i anbefale gerne så billigt som muligt..

Mvh Tim 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 21:50

IMHO så skal du ikke give mindre end Kr. 150 for 1 M.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
theslim Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2008
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:05
nogle links til noget du kunne anbefale?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:08

Kabler er en her og nu vare, de købes hos de lokale forhandlere, jeg gider ikke vente 2-3 dage på et kabel, når jeg kan hente et på få minutter hos en forhandler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:12

Kig her:

http://www.av-connection.dk/?ML=785

... det er alt for dyrt at købe det i fysiske butikker.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:15

Det overleves, når man får varen med det samme, og ikke skal vente i flere dage.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:16

Hvad du skal købe kommer meget an på din pengepung og hvor lange kabler du skal bruge. Lange kabler skal være af en god kvalitet, mens dette ikke er specielt vigtigt ved korte.

Personligt køber jeg kun Supra, uanset længde.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:19

Av-Connection sender så man har dagen efter, så "flere dage" er lige i overkanten.

Betaler ikke en krone ekstra i en fysisk butik når jeg ikke får andet for mine penge end lov til at køre igennem byen i myldretiden...

Til top
Wision Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-September-2008
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:32
Lige et hurtigt spørgsmål som er i linje med tråden, er der nogen måde at kende forskel på et godt og et dårligt hdmi kabel uden at prøve begge to derhjemme ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:34

Lader være med at købe de billige.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:56

Oprindeligt skrevet af Wision Wision skrev:

Lige et hurtigt spørgsmål som er i linje med tråden, er der nogen måde at kende forskel på et godt og et dårligt hdmi kabel uden at prøve begge to derhjemme ?

Mit alternative (men iøvrigt helt seriøse råd) er at købe de billigste du kan finde, og se om det virker tilfredsstillende - Hvis det virker som du skal, kan du være glad for at have sparret en masse penge, skulle det ikke virke køber du et dyere kabel og så har du mistet 100kr.

Vi har netop testet HDMI kabler på arbejdet (iøvrigt ganske uvidenskabeligt, det hele kom sig af, at en kollega var ved at bygge hjemmebiograf og havde testet derhjemme, men han ville gerne høre andres mening - ja ja noget skal man lave mens man drikker kaffe) - Vi testede et på 10m fra harald-nyborg, som jeg havde medbragt, op mod et Supra på 5m og et som jeg må indrømme ikke kan huske hvad var, ligeledes på 5 meter.

En medbragt PS3 blev sat til et fjernsyn, og så blev der elllers kigget igennem. Vi var 6 til forsøget, og ingen af os kunne se den mindste forskel på billedet på nogen af dem.

Min personlig konklusion (og den er kun baseret på hvad mine øjne og øre har vist mig) er at hvis et HDMI kabel virker, så virker det - Det eneste argument jeg kan forstå er hvis man tit skiller sit setup ad, så kan den større kvalitet af stikkene måske retfærdiggøre prisen, men rent performance mæssigt kan jeg ikke med min bedste vilje se en forskel.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Av-Connection sender så man har dagen efter, så "flere dage" er lige i overkanten.

Betaler ikke en krone ekstra i en fysisk butik når jeg ikke får andet for mine penge end lov til at køre igennem byen i myldretiden...

Enig, alene glæden ved ikke at skulle parkere og kæmpe sig gennem en lind strøm af skrigende børn og andet godtfolk (lidt sat på spidsen) er et døgns ventetid værd...det er lige før man vil betale mere online for at blive fri

Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu