recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelig kliklyde ved trådløs overførelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkelig kliklyde ved trådløs overførelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelig kliklyde ved trådløs overførelse
    Sendt: 12-September-2008 kl. 17:37
Hej

Har købt denne dims til at sende signal fra Zaptorbox til TV i soveværelse og IR signaler tilbage:

http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_vide o/traadloes_video/hq_video_traadloest_compact_plugin_system_ 938_da.html

Den har fire overførelseskanaler, og på kanal 4 ser billedet acceptabel ud. Men hver 5-6 sekund kommer der 2-3 kliklyde.

Nogen ide om. hvad der laver denne interferens? Sender og modtager er 2 meter fra hinanden med en tynd gipsvæg imellem.

Når jeg vælger en af de andre 3 restende kanaler, har jeg en hvid stribe, der kører nedefra op og hen over billedet.

Hjælp og gode råd modtages med kyshånd.

/Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 17:42

Så var det da langt bedre, at lave en kabelforbindelse, og en IR extender til Remoten, de trådløse løsninger giver jeg nada for.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 19:35
> Så var det da langt bedre, at lave en kabelforbindelse, og en IR
>  extender til Remoten, de trådløse løsninger giver jeg nada for.

Mit problem er blot, at jeg skal have kablet under en fransk altan dør, og at der i forvejen ligger et netkabel + antennekabel, så der er ikke meget plads.

Mit TV i soveværelset har HDMI, VGA, scart og svideo indgang

Zaptorboxen har HDMI (er i brug til andet TV), scart og component (3 stik) udgang.

Hvilket type kabel er det tyndeste? Og hvilke typer signaler kan konverteres til andre med en adaptor?

/Michael
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 19:40

Enhver kablet forbindelse er en god del bedre end trådløst. Da du skal have hul i væggen til kabler kan det da anbefales, at bruge Component, da du der vil kunne bruge HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 21:11
Sidder og overvejer mine muligheder for, hvilken kabel  med hvilke stik/adaptore jeg kan bruge:

1. HDMI til HDMI. Det kræver dog, at jeg splitter hdmi-udgangen på Zaptorboxen, som tilsyneladen kræver at man køber en spiltterdims med forstærkning til 700 kr. Kan et HDMI udgang ikke splittes i to kabler uden kvalitetstab?

2. Component til HDMI. Kan det lade sig gøre? Kan man køre et 720p signal  igennem på denne måde?

3. Component til S-video. Kan det lad sig gøre. Kan man køre et 720p signal på denne måde?

/Michael (Ville ønske der fandtes trådløs HDMI)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 21:17

Som skrevet, så er det muligt med Component at få HD, så det er din bedste mulighed.

Til top
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Som skrevet, så er det muligt med Component at få HD, så det er din bedste mulighed.

Kan kun finde Component til DVI kabler. Er der ingen lyd med i et Component kabel?

Har et S-video kabel lyd i sig?

/Michael
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 21:36

Du kan købe Component kabler hos enhver forhandler, husk også et RCA Audiokabel.

Til top
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 22:16
Hej igen.

Undskyld at jeg spørger igen, men vil lige være 100% sikker på, at jeg forstår det rigtigt:

Jeg sætter Component + RCA stik i Zaptor box og trækker det over til TV. TVet har RCA indgang, så det giver sig selv med lyden, men hvad med Component-kablet?

TVet har ingen Component indgang, kun HDMI, VGA, Scart og S-video indgang. Hvad gør jeg der?

vh
Michael
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 22:42

Ingen Component.? Underligt TV, så er du nødsaget til at bruge en af de øvrige alternativer, som f.eks S-Video, men så vil du kun kunne få SD opløsning. Altså ikke kunne se kanaler i HD.

Til top
mbk115 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ingen Component.? Underligt TV, så er du nødsaget til at bruge en af de øvrige alternativer, som f.eks S-Video, men så vil du kun kunne få SD opløsning. Altså ikke kunne se kanaler i HD.

Der er tale om dette her TV:
http://www.viewpia.dk/shop/19%22-viewpia-lc-19ieb6-331p.html

Zaptor spytter 720p HD signal ud på komponent. Hvis jeg bruger et komponent-S-video kabel, vil det så fungere?

Kan se, at man kan få component til DVI kabel og et DVI-HDMI kabel. Vil det virke med et HD signal?

Alternativt kan jeg spiltte HDMI udgangen på Zaptorboxen i to kabel (et til hver TV). Kan det passe, at man skal have en aktiv splitter til det med forstærkning?

/Michael
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2008 kl. 19:43

S-Video kan Max køre i 576, ved ikke om der er DVI på enZaptor, sikkert ikke. Splitte HDMI, hmm - det har jeg aldrig brugt, har ingen grund til det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu