Hvis kun du vil have et sted at lagre dine medie filer, ville jeg vælge en NAS, ligesom den Synology cs407 du havde overvejet.
Hvis du derimod gerne vil have lidt flere funktioner (og flere harddiske) vil jeg anbefale at du overvejer Windows Home Server.
Med WHS, skal du blot købe en harddisk, samt al det andet hardware selvfølgelig

, og installere WHS på denne. Når du så har sat WHS op, begynder du blot at smide indholdet fra én af dine hardiske over på WHS'en (over netværket, det tager lidt tid, men du har jo heldigvis 1Gbit lan), og når dette er gjort tager du før nævnte harddisk og sætter den i WHS'en hvor den vil blive formateret og tilføjet den såkaldte ,,Storage Pool''. Dette kan du så gentage med de andre harddiske. På denne måde kan du beholde alle dine filer, modsat RAID hvor du -såvidt jeg ved- bliver nødt til at formatere alle harddiske samtidig. Derudover kan du vælge først at slå redundans til når du har kopieret alle de gamle filer over.
Ydermere er det lettere at erstatte en defekt harddisk med WHS end RAID, da du blot går ind i konsollen og siger at du gerne vil koble den defekte harddisk fra, når den så siger at du kan koble den fra gør du det og sætter den nye harddisk i (og da det er sata porte er det bare at hotplugge dem

), dette er da unægteligt en del nemmere end at skulle ind og rode i BIOS.
Der har dog været visse kompatibilitets problemer mellem WHS og Windows 64bit (jeg ved ikke om de er blevet løst), men hvorfor du kører med Windows 64bit og 6GB ram, på et mediecenter forstår jeg ikke
Du kan selvfølgelig ligesom Nagash vælge at bruge Windows XP (eller Vista) og bruge en fjernskrivebordsløsning. Dette åbner også op for muligheden for at lave en ,,TV-Server'' (som klart er noget man skal overveje hvis man vil se TV på mere end en PC), men så bliver du nødt til at bruge RAID

.
PS. ISO filer er udemærkede, men der alternativer som kan næsten det samme, men fylder mindre.