recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Satellit tv på Pioneer 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSatellit tv på Pioneer 5090H

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Satellit tv på Pioneer 5090H
    Sendt: 14-September-2008 kl. 12:12

Hejsa.

Jeg sidder og skal til at bestille et Pioneer 5090H fra fælleskøbet. Jeg får dog lidt kolde fødder, da jeg falder over denne tråd:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=202592&am p;st=120

Her snakker de om problemer med dekodning af HD kanaler fra DVB-S modtageren. Det var min primære årsag til at købe dette tv. Hvis det alligevel ikke virker kan jeg ligesågodt spare 10k og købe et Panasonic 42PZ800 og komme på bedre fod med konen

Kan nogle herfra komme med tilbagemeldinger angående at se sattv fra Canal Digital på et 5090H????

På forhånd tak,

Rasmus

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:18

Der står intet om DVB-S i det link, TVet har jo ikke DVB-S. Modtagelse af sattelit er jo via din sattelitmodtager, så jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:34

Ok... Så går vi et par sider tilbage. Det er faktisk emnet for tråden.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=202592&am p;st=60

Og jo - H modellen har DVB-S.

Rasmus

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:53

Jo den har DVB-S, jeg har Canal Digital på min, nu har jeg ikke læst tråden, men jeg har problemer med HD kanalerne Discovery HD, Silver HD, Eurosport HD, og Kanal 5 HD, der er små pixeleringer næsten hele tiden, men fx. Voom HD, Canal + HD kører fint, alle SD kanaler kører også fint

Men ved dog ikke om det er mit gamle conax modul der er problemet ?...

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af askov askov skrev:

Jo den har DVB-S, jeg har Canal Digital på min, nu har jeg ikke læst tråden, men jeg har problemer med HD kanalerne Discovery HD, Silver HD, Eurosport HD, og Kanal 5 HD, der er små pixeleringer næsten hele tiden, men fx. Voom HD, Canal + HD kører fint, alle SD kanaler kører også fint

Har du et gammelt Canal digitalkort eller er du "Ny" kunde? Jeg spørger fordi det vist er noget med at man ikke kan på parret sit satkort til en ikke godkendt "box" med nye satkort fra canal digital.

Med SD kanalerne, kan du her frit zoome til rigtigt billedformat på de kanaler hvor billedetformatet ikke er rigtigt?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 13:22

Det er et nyerer kort, det er vist ikke alle kort der parret endnu. det kører i hverfald fint, dog ikke på nogle af de HD kanaler, jeg kan se at de skriver at det er fordi symbolrate er sat op til 30.000, og måske CA modulet eller tv'et ikke kan håndtere den høje båndbrede ?!!

Mht. til at zoome, fx på Kanal 4 kan der være bjælker foroven og forneden, men hvis man vælger ZOOM så fylder det fint hele billedet...

Til top
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af askov askov skrev:

Det er således problemerne beskrives i den omtalte tråd. Altså nogle af HD kanalerne, som kører med en høj båndbredde ikke giver et godt billede. Tråden referer til noget kommunikation med Pioneer, som fortæller, at der arbejdes med en software update, men at de ikke vil garantere kompatibilitet med Canal Digital, da de ikke har indgået et samarbejde. Jeg tolker det desværre som om at den indbyggede tuner ikke er god nok

Har du mulighed for at tage et billede af skærmen med de pixelleringer?

Rasmus

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 14:02

Jo her er lidt, synes dog ikke det er hele tiden, synes der  var en dag hvor jeg så Discovery HD i 1 time uden problemer ? Var der ikke også snak om at et gamle Conax modul kun kunne tage 58 mbit/s max ?

Til top
rlvrlv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 14:22

Hej Askov,

Tak for den hurtige respons. Det ser da godt nok belastende ud! Det kan man da ikke holde ud at kigge på - så hellere SD. Hvilken type Conax modul har du? Hvis jeg ender med at købe fjernsynet kan jeg så prøve at anskaffe et andet CAM. Så kan vi se om det skulle være bedre.

Hvordan er det i øvrigt at skifte kanal på? Kommer de med det samme, eller er der et delay på et par sekunder før der kommer billede?

Mvh Rasmus

Til top
askov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 14:31

Det er et ældre Conax modul ved ikke lige hvad mærke det er, der går en 2-3 sekunder når man skifter kanal.

Der skulle komme nogle nye Conax moduler her i efter året som skulle være godkendt til Paring og mpeg4 osv fra Teknisat, men det er måske dem de havde prøvet dem fra det forum du linkede til ?

Men SD TV ser nu også rigtig godt ud på det, sidder og ser formel 1 lige nu fra TV2 på DVB-T.... det er virkelig godt.

Til top
Panadda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2008
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 19:35

Hvis det alligevel ikke virker kan jeg ligesågodt spare 10k og købe et Panasonic 42PZ800 og komme på bedre fod med konen

Det kalder jeg et vink med en vognstang ... kom så ind i kampen Pioneer!!! 

Jesper
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 10:41
#askov
Er det muligt at se noget om signalstyrke og kvalitet af signalet på dit tv?

Pixeleringer plejer at være tegn på svagt modtaget signal...
Er der også direkte stop i billedet (hak)?

Er selv kørt fast i HTPC løsning med et DVB-S2 tvkort (technotrend), jeg modtager ikke noget på den transponder (12015H), mens andre med et andet TV-kort (og samme programel) god kan modtage noget...

Muligheden for at fejlen ligger i begrænsningen  i CAM-modulet, synes jeg ikke kan underbygges, når ovennævnte kan lade sig gøre, blot med et andet TV-kort... 

Redigeret af avh - 15-September-2008 kl. 10:43
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu