recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox duet + pc + qnap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox duet + pc + qnap

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox duet + pc + qnap
    Sendt: 14-September-2008 kl. 10:59

Hejsa derude!!

Jeg er den lykkelige ejer af en qnap 201, efter sigende er den for langsom til at arbejde sammen med squeezeboxen duet.

Nu er mit spørgsmål så om jeg kan installere software til squeezeboxen på min bærbare og så have al musikken på min nas og så afspille på duetten.

Er dette en mulig og ordentlig opsætning(hurtig nok) løsning??

Håber i har et godt svar.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 11:28
Tror det afhænger af hvilket format din musik er gemt i - hvis det eks. er FLAC (eller andet lossless), tror jeg det bliver for langsomt, men hvis det bare er mp3 eller noget andet, hvor der ikke skal flyttes helt så meget data over netværket, tror jeg mere på at det kan virke.

Hvis du kører med trådet netværk - evt. gigabit til den bærbare vil det nok virke med alt musik - men du skriver ikke noget om netværket.

/Tommy
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:22

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tror det afhænger af hvilket format din musik er gemt i - hvis det eks. er FLAC (eller andet lossless), tror jeg det bliver for langsomt, men hvis det bare er mp3 eller noget andet, hvor der ikke skal flyttes helt så meget data over netværket, tror jeg mere på at det kan virke.

Hvis du kører med trådet netværk - evt. gigabit til den bærbare vil det nok virke med alt musik - men du skriver ikke noget om netværket.

/Tommy

Det er almindelig mp3 musik og det er bare et almindeligt netværk.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2008 kl. 12:28

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

/Tommy

Hva nu hvis jeg kabler en stationær med min qnap og installere softwaren på den stationære som så er forbundet trådløst med detten?? er det en bedre løsning??

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 13:20
hvis den stationære og nas'en er forbundet med kabler (100/1000 Mibit) til en router og din duet så er forbundet trådløst, ser jeg ingen problemer mht. overførselshastighed. Der er så folk der har forskellige problemer afhængig af hvilket setup de lige har mht. routere/switches - foreslår at du evt. slår dine modeller op og ser om andre oplever problemer.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 14:07
Receiveren har en form for buffer som modvikrer at der kommer huller i musikken. Har oplevet at den har spillet videre i 3-3½ min efter at serveren var slukket.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Receiveren har en form for buffer som modvikrer at der kommer huller i musikken. Har oplevet at den har spillet videre i 3-3½ min efter at serveren var slukket.

Betyder det at løsningen med en stationær, med squeezesoft + qnap + trådløst til duetten ville virke fint??

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu