Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Viktor
Bruger
Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
|
Emne: Radio i TV-antenne signal? Sendt: 15-September-2008 kl. 08:46 |
Hej
Jeg har fået monteret en antennestikdåse i væggen med udtag til TV og Radio. Jeg bruger alm. antenne signal fra antenne på taget til både radio og TV.
Antennestikdåsen har en indgang (på bagsiden) i væggen, men to udgange Radio/TV på forsiden.
Hvis jeg gerne vil bruge både TV og Radio udgangen skal jeg så montere både Radio og Tv antenne kablet i samme indgang eller kan jeg bruge TV antenne kablet til begge dele eller skal jeg finde en anden løsning?
/Viktor
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 18:20 |
Din TVog Radio antenne skulle da gerne være samlet i en dåse oppe ved antennerne og signalet ført samlet ned til din vægdåse hvor de så igen spilttes, derfor er der jo 2 udtag i dåsen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Viktor
Bruger
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 08:41 |
Radiomanden skrev:
Din TVog Radio antenne skulle da gerne være samlet i en dåse oppe ved antennerne og signalet ført samlet ned til din vægdåse hvor de så igen spilttes, derfor er der jo 2 udtag i dåsen.
|
Ja det skulle de gerne, men det er de ikke. Det ville nok være den rigtige løsning.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 10:08 |
Viktor skrev:
Radiomanden skrev:
|
Ja det skulle de gerne, men det er de ikke. Det ville nok være den rigtige løsning.
|
Hvis der er plads kan du jo også føre to kabler ned og koble på hver sit stik indvendig i vægdåsen. Denne løsning giver heller ikke så megen dæmpning som med samling og efterfølgende splitning af signalet.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Viktor
Bruger
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 11:11 |
fltk skrev:
Viktor skrev:
Radiomanden skrev:
|
|
Hvis der er plads kan du jo også føre to kabler ned og koble på hver sit stik indvendig i vægdåsen. Denne løsning giver heller ikke så megen dæmpning som med samling og efterfølgende splitning af signalet.
Flemming
|
Uden at gøre mig klog på funktionen af vægdåsen, men fungere det ikke på den måde at UHF+FM signalerne bliver splittet i dåsen efter ingangen?
Viktor
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 11:35 |
Viktor
Uden at gøre mig klog på funktionen af vægdåsen, men fungere det ikke på den måde at UHF+FM signalerne bliver splittet i dåsen efter ingangen?
Viktor
[/QUOTE skrev:
Jeg har set begge typer, altså enten med splitter eller med separate tilslutninger.
Flemming |
Jeg har set begge typer, altså enten med splitter eller med separate tilslutninger.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Viktor
Bruger
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 12:40 |
Hej igen,
Jeg har lige besøgt min lokale radio pusher der mener jeg godt kan modtage FM kanaler (med forbehold) frå min UHF antenne.
Nu prøver jeg at montere TV-antennekablet i væg-dåsen og ser hvad resultatet bliver.
/Viktor
|
 |
Viktor
Bruger
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 09:20 |
Hej
Til evt. interesserede.
Projektet blev en succes. Det er muligt at modtage alle ønskede radio kanaler via min TV2 antenne.
/Viktor
|
 |