recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Radio i TV-antenne signal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRadio i TV-antenne signal?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: Radio i TV-antenne signal?
    Sendt: 15-September-2008 kl. 08:46

Hej

Jeg har fået monteret en antennestikdåse i væggen med udtag til TV og Radio. Jeg bruger alm. antenne signal fra antenne på taget til både radio og TV.

Antennestikdåsen har en indgang (på bagsiden) i væggen, men to udgange Radio/TV på forsiden. 

Hvis jeg gerne vil bruge både TV og Radio udgangen skal jeg så montere både Radio og Tv antenne kablet i samme indgang eller kan jeg bruge TV antenne kablet til begge dele eller skal jeg finde en anden løsning?

/Viktor 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 18:20

Din TVog Radio antenne skulle da gerne være samlet i en dåse oppe ved antennerne og signalet ført samlet ned til din vægdåse hvor de så igen spilttes, derfor er der jo 2 udtag i dåsen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Din TVog Radio antenne skulle da gerne være samlet i en dåse oppe ved antennerne og signalet ført samlet ned til din vægdåse hvor de så igen spilttes, derfor er der jo 2 udtag i dåsen.

Ja det skulle de gerne, men det er de ikke. Det ville nok være den rigtige løsning.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Ja det skulle de gerne, men det er de ikke. Det ville nok være den rigtige løsning.

Hvis der er plads kan du jo også føre to kabler ned og koble på hver sit stik indvendig i vægdåsen. Denne løsning giver heller ikke så megen dæmpning som med samling og efterfølgende splitning af signalet.

Flemming 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Hvis der er plads kan du jo også føre to kabler ned og koble på hver sit stik indvendig i vægdåsen. Denne løsning giver heller ikke så megen dæmpning som med samling og efterfølgende splitning af signalet.

Flemming 

Uden at gøre mig klog på funktionen af vægdåsen, men fungere det ikke på den måde at UHF+FM signalerne bliver splittet i dåsen efter ingangen?

Viktor

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Viktor
<P>Uden at gøre mig klog på funktionen af vægdåsen, men fungere det ikke på den måde at UHF+FM signalerne bliver splittet i dåsen efter ingangen?</P>
<P>Viktor</P>
<P>[/QUOTE Viktor

Uden at gøre mig klog på funktionen af vægdåsen, men fungere det ikke på den måde at UHF+FM signalerne bliver splittet i dåsen efter ingangen?

Viktor

[/QUOTE skrev:

Jeg har set begge typer, altså enten med splitter eller med separate tilslutninger.

Flemming

Jeg har set begge typer, altså enten med splitter eller med separate tilslutninger.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 12:40

Hej igen,

Jeg har lige besøgt min lokale radio pusher der mener jeg godt kan modtage FM kanaler (med forbehold) frå min UHF antenne.

Nu prøver jeg at montere TV-antennekablet i væg-dåsen og ser hvad resultatet bliver.

/Viktor 

Til top
Viktor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2008 kl. 09:20

Hej

Til evt. interesserede.

Projektet blev en succes. Det er muligt at modtage alle ønskede radio kanaler via min TV2 antenne.

/Viktor

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu