|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 17-September-2008 kl. 15:48 |
Jeg har et stort problem med min HTPC og kan ikke finde fejlkilden.
Når jeg trykker på reset knappen booter computeren, hvorefter den power off 2 sekunder og tænder så igen. Samme problem gør sig gældende i Vista, når jeg vækker computeren fra S3. Den tænder et par sekunder, power off og tænder så efterfølgende. Problemer er så bare efterfølgende, at jeg har sort skærm og mit tastatur (Dinovo Edge) ikke kan få signal og lyser rødt. Jeg kører med DG45ID motherboard, Kingston ram og Antec 2400 kabinet. Nogen forslag til hvor fejlen kan ligge? Jeg kan virkelig ikke se, hvor det går galt. pft. |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Check at BIOS er seneste version. Ellers er det måske en fejl i strømforsyningen. Men kun et gæt.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Bios er nyeste og Vista SP1.
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Prøv med kun 1 stk RAM?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må indrømme det var også min første umiddelbare tanke. Vil prøve når jeg kommer hjem.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Når den tænder igen anden gang, er det så fra S3, eller er den ganske simpelt rebootet påny? (Der er en væsentlig forskel i det nemlig), er den bare startet fra S3, så er det efter min vurdering IKKE ram det er galt med. Hvis den derimod rebooter påny, så kan det være driver eller ram.
|
|
![]() |
|
![]() |
Lad mig lave et typisk scenerie:
1: Hvis jeg f.eks. fra dos-prompten inden Vista loader trykker på reset knappen, ligner det et almindeligt reboot, hvor skærmen bliver sort, cd-rom drevet kan man høre genstarte, men herefter slukker den helt og tænder så igen efterfølgende. 2. Hvis jeg i Vista sætter den i sleep og vækker den efterfølgende, tænder den et par sekunder, slukker igen et par sekunder og tænder så igen, hvorefter der er sort skærm og keyboardet er gået ud, men selve computeren kører med fuld styrke ifgl. spar-o-meteret. EDIT: Den rebooter ikke helt forfra, hvis det er det du tænker på, da jeg i så fald ville kunne høre bip lyd og høre HDD og drev spinde. Håber det gav et bedre billede, men vil lige tjekke igen når jeg kommer hjem og evt. tage en film af det, så I kan se symptomerne ![]() Redigeret af Bjur - 18-September-2008 kl. 14:02 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hmmm...
Prøv at slå UAC fra. Dernæst Start>kør(Windowstast+r)
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror måske det kan have noget med mine ram at gøre. Her er to billeder af BIOS, hvor der, selvom rammene er sat i, vil den ikke genkende dem og skriver desuden en note.
Da jeg pillede rammene ud, sagde den selvfølgelig bip lyd, men efterfølgende, da jeg lavede en kold tyrker, bootede den ikke på den underlige måde. Kunne det måske ikke være noget med det at gøre? Redigeret af Bjur - 18-September-2008 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Spooky....Har aldrig set en dunk poste uden ram....
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |