|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() Sendt: 11-September-2008 kl. 21:31 |
Hej Alle!
Jeg står overfor at skulle anskaffe mig nogle højtalere. Det rum hvori de skal stå måler: L: 10 m H: 4 m B: 6 m. Som I kan læse er rummet ret stort. Dertil kunne jeg godt tænke mig nogle højtalere som kan blæse rummet op! De må evt gerne være let brugte bare det så er kvalitet. Men er der nogen som har nogen foreslag til hvilke højtalere der kunne være gode i sådan et rum - mærke, størrelse m.m?? Økonomien er ikke til det helt store, men max 2000 pr højtaler. Tænker der skal stå 2 i den ene ende af rummet eller evt 4 højtalere højere oppe i loftet i hvert hjørne (de skal jo så ikke være så store, og ikke koste 2000 stykket).
Håber nogen har nogle gode ideer til hvilke højtalere der kunne bruges!
På forhånd tak! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Formentlig Cerwin Vega til den pris. Kan spille en idrætshal op, men det lyder også derefter.
![]() |
|
![]() |
|
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Ok. Det skal selvfølgelig ikke lyde dårlig! Men er mit budget for lavt ift at få noget der lyder godt i den størrelse rum?
|
|
![]() |
|
sund ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Ja, du skal lidt højere op. Prøv om du kan finde fire Dali 109 brugte, de vil være rigtig gode til dit rum. mvh sund Redigeret af sund - 12-September-2008 kl. 11:35 |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Hvad med AVI ADM9.1 ?
|
|
![]() |
|
Nullermanden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Trørød, Danmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Du kunne jo kombinere nogle gode reol eller væghøjtaler med en god subwoofer. |
|
![]() |
|
![]() |
OK. Har kigget lidt på dali. Fandt ud af at flere anbefalede 850 serien istedet for 109'eren. 850'eren er jo så også dobbel så dyr ca.. Men er der noget om snakken?
Jeg har en subwoofer fra Boston Technichs. Det skulle være tilstrækkelig. Er blevet brugt i et diskotek så jeg regner stærkt med at den kan fylde rummet ud med en god dybde! |
|
![]() |
|
![]() |
Har også fundet frem til Dali concept 10. Den skulle vist også være ret god og kombineret med en subwoofer skulle 2 af dem kunne opfylde mit rum ret godt??
|
|
![]() |
|
![]() |
Min bekymring er også at hvis man har de 2 højtalere stående på hver side af rummet i den ene ende vil musikken så kunne høres godt i den anden ende? - der er jo ca 9 m ned til den anden ende!
Tænker om der skal 4 højtalere til?? F.eks 4 dali concept 10? Til at trække dem har jeg en 5,1 surround forstærker med 100 w pr kanal. Men den kan måske ikke trække 4 højtalere på samme tid?? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jo den kan da trække 5 højttalere på samme tid. Deraf 5.1 |
|
![]() |
|
anzelz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Hvad er det for en receiver du har?
|
|
Monitor Audio Radius
Front 270 Center 250 Baghøjttalere 180 Harman Kardon DPR 2005 |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
Dali concept 10 kan sagtens spille det rum op,har mine i et stor stue/køkken på 60 kvm.
|
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |