|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() Sendt: 15-September-2008 kl. 16:59 |
Kan I anbefale et billig ophæng til Sanyo Z4. Det skal helt så tæt på loftet som muligt da det skal hænge i en biokælder med kun ca 230cm til loftet.
|
|
![]() |
|
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Du monterer bare en firkantet plade i bunden af projektoren. Derefter monterer du 2 skinner på loftet, som pladen kan skubbes ind i fra siden.
|
|
![]() |
|
Brian321 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-September-2008 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Om det rammer din definition af "billig" ved jeg ikke - men jeg bruger dette til min Z4: http://www.avconnection.dk/?PGr=1141&ML=549 Det er meget solidt og fleksibelt, mens det ikke er ret højt, så du kommer tæt på loftet. |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1686 |
![]() |
Tak for svarene.
Hjernemadsen, har du et link til guides eller billeder til din metode? |
|
![]() |
|
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() |
Det er lykkedes mig at finde et billede af et ophæng som ligner det jeg foreslog. Jeg har ikke selv brugt metoden, da min projektor sidder på en hylde på væggen. I dette link er der brugt en klar akrylplade til ophænget, men metal- eller mdf-plade kan også anvendes. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21789&K W=projektor+oph%E6ng Pladen skal monteres med skruer i bunden af projektoren, der hvor ophænget normalt skrues fast. Lav evt. en skabelon af hullernes placering ved hjælp af et stykke papir. Der er mange måder at montere pladen i loften. Den pæneste er nok et par profiler i aluminium. Du kan også skrue pladen direkte fast i loftet. Du skal dog huske afstandsstykker mellem loftet og oversiden af pladen, da hovederne til skruerne i bunden af projektoren vender op mod loftet. Projektoren skal gerne hænge helt vandret efter montering. Alle dele til ophænget burde kunne fås i det lokale byggemarked. Afhængigt af valget af dele behøver ophænget ikke at fylde mere end 1-2 cm. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det. Ja, det er godt nok noget billigere end rigtig ophæng.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |