|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() Sendt: 20-September-2008 kl. 14:07 |
Hej Jeg føler mig dum som et vaskebræt og håber helt vildt meget på hjælp til forståelse fra jer. Jeg har i ca. 1 måned kørt lyden fra mit Pioneer-tv over mit Beosound3000 via AUX-in. -Fed lyd i begge højttalere (beolab8000)! MEN så så jeg en film i dag hvor lyden var tydelig delt i højre og venstre kanal (en telefonsamtale) og jeg opdagede at jeg kun kunne høre den ene kanal. Jeg benytter et 5 polet male DIN stik til AUX indgangen i Beosund3000 og konverterer denne til 2 phono (via converterkabel købt hos Brinck 1.2 mtr.), som jeg sætter bagi Pioneeren "left / right audio out". Når jeg rører ganske let ved det ene phono stik (efter at have sat din-enden i aux'en i Beosound 3000) "klikker" begge højttalere men der sker absolut ingenting når jeg rører det andet phonostik. Man må vel konkludere at min lyd er i mono? Kan det være fordi det ene phonoben er "spredt ud" til at connecte til begge højttaler-ind-stik på din stikket? Men det giver jo ingen mening? Jamen jeg fatter ingenting. Kan i fortælle mig hvad jeg skal bruge for at få stereosignalet fra Pioneerens phono-audio out (l/r) til Beosound AUX-in ? ? ? Jeg vil virkelig blive overdrevet glad for hjælp til at forstå det her...
/T |
|
![]() |
|
BeoBrian ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 305 |
![]() |
Hvad har du set hvor lyden var på den måde, fordi det kan jo være lyden fra TV kanalen som ikke er stereo.
|
|
![]() |
|
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() |
Bag på BeoLab 8000 kan du vælge om højttaleren står i højre eller venstre side - måske omskifteren står ens på de 2 højttalere ?
|
|
![]() |
|
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
tak for hint - det har jeg checket og de er instillet som de skal. Jeg er ret sikker på at det er mono da de 2 phonokabler der bliver konverteret til din (og sat i aux) kun får højttalerne til at klikke på det ene kabel. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jammen, har du efterset/afprøvet, at kablet er i orden. Det kunne efter din beskrivelse tyde på, at der er en løs forbindelse eller kortslutning. Kontroller det lige inden du vender tilbage. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg købte et ny kabel med 4 phono -> 1 din så tænkte jeg at jeg måtte kunne finde den rigtige kombination på en eller anden måde. Men nu er der kun "klik" i højre højttaler, (ved at røre den ene af de 4 phonostik - de 3 andre er døde) på en eller anden måde er "Aux in" ikke stereo på Beosound3000. Det fatter jeg ingenting af. Jeg vil stadig blive vildt glad for hjælp, evt. afklaring af at AuxIn altså er mono...Men hvorfor skulle det være det? /T
Redigeret af towli - 22-September-2008 kl. 16:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg aner ikke hvad der er gået godt men nu virker det pludselig efter at jeg købte et nyt kabel, målte på det og checkede at det passer med Peter Pan's anvisninger her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&P N=1 Manden er fantastisk, og har på forhånd svaret på det meste. Jeg undskylder ulejligheden og takker for opmærksomheden. /T |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |