|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() Sendt: 23-September-2008 kl. 09:28 |
Hej Er der nogen, som kender et program, hvor man kan checke internet forbindelsen i forhold til stabilitet? Altså et (gratis?) progran, som kan overvåge om der er drop outs på forbindelsen. Nogen der kender til et sådan program? |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Du kan prøve et tracer-ping-program, jeg havde et men kan ikke finde det lige nu, tracerroute hed det vidst? prøv at se her, det var det jeg fandt lige nu. Niels |
|
![]() |
|
meta ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
![]() |
Var det meningen, der skulle være et link i din post? Har nu fejlmeldt linien til Stofa og gutten derinde på supporten kunne se på deres graf, at der var noget galt med signalet. Så nu kan jeg forhåbentlig snart høre internet radio igen over mit Sonos |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Ja der skulle faktisk have været en link :-) http://visualroute.visualware.com/ Der kan du prøve forbindelsen eller downloade et program. Niels |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Start en dospromt på din windows maskine. tracert /t www.et-link-der-virker.xx til din udbyder Den suser så derud af Argh crap.. Er ved at være for gammel.. Det er ikke tracert du skal bruge, men derimod PING Altså: ping /t www.et-link-der-virker.xx til din udbyder Redigeret af Kandersen - 25-September-2008 kl. 14:31 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Tracert er egentlig en bedre ide, synes jeg, da ping metoden kun virker hvis hosten (link'et) svarer på ping (ICMP pakker). En del sites gør ikke dette. Med traceroute får man som regel et par hops gennem ISP'ens routere -- hvis der altså er hul igennem. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Prøvede dette program den anden dag. Der var da også mange fejl på linien og mange data som gik tabt. Så jeg håber Stofa kan fixe problemet - når de engang giver lyd fra sig |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
![]() |
I skal forresten have stor tak for jeres svar
![]() |
|
+ 70 positive handler!
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg testede lige for sjov min TDC ADSL, som fungerer perfekt, med dette program (online java version). Jeg fik masser af fejl på ruten, men sådanne tests kan man som regel ikke bruge til noget som helst. Routernes primære opgave er ikke at svare på ping (det som testen går ud på), men at route trafik. (jeg taler ikke om din router, men om de mange routere som repræsenterer de forskellige hops i en traceroute): Redigeret af JesperLund - 25-September-2008 kl. 20:19 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |