Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Basknudsen
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
|
Emne: Internet fejl Sendt: 17-September-2008 kl. 13:59 |
Hej
Stort set hver gang jeg skal logge på det trådløse internet herhjemme viser den at jeg skal kører en diagnose af forbindelseproblemer. Det tager x-antal minutter og så kører det igen indtil jeg lukker pc'en ned igen.
Hvorfor skal jeg gøre det hver gang pc'en har været slukket?
Hvad gør jeg for at få fjernet dette problem?
Mvh. Lasse
Redigeret af Basknudsen - 17-September-2008 kl. 20:38
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
Zagadka
Super bruger
Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 19:06 |
Få løst konfigurationsproblemet en gang for alle burde fjerne denne opførsel, men eftersom du ikke skriver yderligere er det svært at give konkrete forslag.
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 21:51 |
Hvordan får jeg løst konfigurationsproblemet.
Jeg skriver ikke yderligere fordi jeg ikke ved så meget om det. Spørg så skal jeg svare så godt jeg kan. 
Mvh. Lasse
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 22:01 |
Find ud af hvad forskellen er på konfigurationen er når det ikke virker og når det virker. Desværre er det nemmere sagt end gjort da det er langt fra sikkert at forskellen er synlig.
Sandsynligvis fortæller diagnosticeringen der noget om hvad den arbejder på og dette er et godt sted at starte med at finde forskellen.
Skriv hvad den fortæller skridt for skridt, så skal jeg forsøge at hjælpe.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 21-September-2008 kl. 22:34 |
Basknudsen skrev:
Hej
Stort set hver gang jeg skal logge på det trådløse internet herhjemme viser den at jeg skal kører en diagnose af forbindelseproblemer. Det tager x-antal minutter og så kører det igen indtil jeg lukker pc'en ned igen.
Hvorfor skal jeg gøre det hver gang pc'en har været slukket?
Hvad gør jeg for at få fjernet dette problem?
Mvh. Lasse
|
Du skulle måske tage og ignorere beskeden.
Noget tyder på at du har 2 kort i maskienen og at du kører internet via den ene af dem, siden du har kunne skrive dette indlæg? eller?
Og da ikke begge kort forbinder til din router og får en ip, så vil den forgæves forsøge at fornye ip adressen som den fejler i, og ja, dette vil ske HVER gang du starter op.
Løsningen på det er, gå ind under netværks indstillinger i kontrol panelet og slå det kort fra som du ikke bruger til internet. vælg "deaktiver" og så skal du kun aktivere det når du engang skal bruge det igen.., Eller, Ignorer beskeden da du jo alligevel har netværks forbindelse..
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 20:46 |
Jeg skal fortælle pc'en at det er trådløst og hvad netværket hedder osv.
Jeg ser om jeg kan undersøge de forskellige ting i skriver om og så skriver jeg dem herinde.
|
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 22-September-2008 kl. 22:15 |
Har computeren nogensinde kunnet logge på det trådløse netværk automatisk? Hvis ja, holdt det op med at virke i forbindelse med at der blev lavet ændringer i konfigurationen af dit access point?
Som du sikkert kan forstå af ovenstående spørgsmål så mistænker jeg konfigurationen af dit access point for at være problemet, mere specifikt at det er sat op til ikke at broadcaste SSID. Jeg kan ikke mindes at have set et access point der som standard ikke broadcaster SSID, men af forskellige årsager har jeg hørt nogle argumenter for at slå denne feature fra. Har du mulighed for at checke om dette er tilfældet?
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 23-September-2008 kl. 09:26 |
Hej
Den har kunnet logge på uden problemer. Det er længe siden, så ved ikke hvad der gør at den lige pludselig ikke kunne.
Zagadka; Jeg ved ikke hvor man tjekker det henne, kan du forklare mig det?
|
|
 |
Zagadka
Super bruger
|
Sendt: 23-September-2008 kl. 10:18 |
Præcist hvor i konfiguration det står afhænger af hvilken enhed du har, men et eller andet sted i konfigurationen bør det være. Sandsynligvis tæt på det sted i konfigurationen hvor du navngiver dit netværk, hvilket sandsynligvis er et af de første skridt.
Navngivning af dit netværk får mig til at tænke på en anden ting. Hvis du bruger standardnavnet så bør du ændre det for flere netværk i samme område med samme navn kan medføre problemer.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 23-September-2008 kl. 11:56 |
Zagadka skrev:
Præcist hvor i konfiguration det står afhænger af hvilken enhed du har, men et eller andet sted i konfigurationen bør det være. Sandsynligvis tæt på det sted i konfigurationen hvor du navngiver dit netværk, hvilket sandsynligvis er et af de første skridt.
Navngivning af dit netværk får mig til at tænke på en anden ting. Hvis du bruger standardnavnet så bør du ændre det for flere netværk i samme område med samme navn kan medføre problemer.
|
ikke hvis naboen gør præcis det samme.. så kører han jo bare på naboens setup.
Og jeg er stadig ikke sikker på hans problem er trådløst.. og når man ikke selv kan slå diverse kort fra og arbejde diagnotistisk set ud fra en løsnings metode. så bliver det svært at teste. hvis der ikke kan skelnes imellem trådløs og fast kabel forbindelse, og hvilken af forbindelserne som brokker sig.
Det bør jo nok starte der.. slå alt fra "deaktiver" og så prøv en forbindelse af gangen
|
 |
Basknudsen
Guld medlem
|
Sendt: 23-September-2008 kl. 14:05 |
Dette er hvad den skrev sidste gang jeg havde problemer og til sidst loggede på:
Seneste tidspunkt for kørsel af diagnosticering: 09/21/08 18:05:31
Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser
info |
FTP (Passiv): Der blev oprettet forbindelse til ftp.microsoft.com. |
info |
HTTPS: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com. |
info |
HTTP: Der blev oprettet forbindelse til www.microsoft.com. | |
Diagnosticering af DNS-klient
DNS - Ikke et scenarie for en privat bruger
info |
Bruger webproxy: nej |
info |
Fortolker navn korrekt for (www.microsoft.com): ja |
|
Diagnosticering af gateway
Gateway
info |
Følgende proxykonfiguration bruges af Internet Explorer: Automatisk registrering af indstillinger:Deaktiveret Automatisk konfigurationsscript: Proxyserver: Liste over proxyforbigåelser: |
info |
Computeren har følgende standardgatewayposter: 192.168.2.1 |
info |
Computeren har følgende IP-adresse(r): 192.168.2.146 |
info |
Standardgatewayen befinder sig i det samme undernet som denne computer |
info |
Standardgatewayposten er en gyldig unicast-adresse |
info |
Standardgatewayadressen blev fortolket via ARP efter 1 forsøg |
info |
Standardgatewayen blev nået via ICMP Ping efter 1 forsøg |
warn |
Værtsnavnet www.microsoft.com blev ikke fortolket (Fejlkode 0x2afc). Dette kan enten være et gateway- eller DNS-problem |
action |
Automatiseret reparation: Forny IP-adresse |
action |
Frigiver den aktuelle IP-adresse... |
action |
Den aktuelle IP-adresse blev frigivet |
action |
Fornyer IP-adressen... |
action |
Den aktuelle IP-adresse blev fornyet |
info |
Computeren har følgende standardgatewayposter: 85.24.7.254 |
info |
Computeren har følgende IP-adresse(r): 85.24.5.11 |
info |
Standardgatewayen befinder sig i det samme undernet som denne computer |
info |
Standardgatewayposten er en gyldig unicast-adresse |
info |
Standardgatewayadressen blev fortolket via ARP efter 1 forsøg |
info |
Standardgatewayen blev nået via ICMP Ping efter 1 forsøg |
info |
TCP-porten 80 på værten 65.55.11. blev nået |
info |
Der blev oprettet forbindelse til Internetværten www.microsoft.com. |
info |
Standardgatewayen er OK | |
Diagnosticering af IP Layer
Beskadiget IP-routingtabel
info |
standardrute er gyldig. |
info |
tilbagekoblingsrute er gyldig. |
info |
lokal værtsrute er gyldig. |
info |
lokal undernetrute er gyldig. |
Ugyldige ARP-cacheposter
action |
ARP-cachen er tømt | |
Diagnosticering af IP-konfiguration
Ugyldig IP-adresse
info |
Gyldig IP-adresse blev registreret: | |
Diagnosticering af trådløs forbindelse
Trådløs - Tjeneste deaktiveret
|
Trådløs - Bruger-SSID
action |
Brugerinput er påkrævet: Angiv netværksnavn eller SSID |
Trådløs - Første konfiguration
info |
Navnet på det trådløse netværk (SSID), som brugeren vil oprette forbindelse til, = SMC. |
Trådløs - Radio slået fra
info |
Gyldig IP-adresse blev registreret: |
Trådløs - Uden for område
|
Trådløs - Hardwareproblem
|
Trådløs - 802.1x aktiveret
|
Trådløs - Konfigurationsuoverensstemmelse
|
|
Diagnosticering af WinSock
Status for WinSock
info |
Alle BSP-poster (base service provider) findes i Winsock-kataloget. |
info |
Kæder til Winsock-tjenesteudbydere er gyldige. |
info |
Udbyderposten MSAFD Tcpip [TCP/IP] bestod testen til tilbagekoblingskommunikation. |
info |
Udbyderposten MSAFD Tcpip [UDP/IP] bestod testen til tilbagekoblingskommunikation. |
info |
Udbyderposten RSVP UDP Service Provider bestod testen til tilbagekoblingskommunikation. |
info |
Udbyderposten RSVP TCP Service Provider bestod testen til tilbagekoblingskommunikation. |
info |
Forbindelserne er gyldige for alle Winsock-tjenesteudbydere. | |
Diagnosticering af netværkskort
Registrering af netværksplacering
info |
Bruger privat internetforbindelse |
Identifikation af netværkskort
info |
Netværksforbindelse: Navn=LAN-forbindelse, Enhed=Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC, Medietype=LAN, Undermedietype=LAN |
info |
Netværksforbindelse: Navn=Trådløs netværksforbindelse, Enhed=Broadcom 802.11g Netværkskort, Medietype=LAN, Undermedietype=TRÅDLØS |
info |
Netværksforbindelse: Navn=1394-forbindelse, Enhed=1394-netværkskort #2, Medietype=LAN, Undermedietype=1394 |
info |
Netværksforbindelse: Navn=HUAWEI3G.Mobilt Bredbånd, Enhed=SoftV90 Data Fax Modem with SmartCP, Medietype=TELEFON, Undermedietype=INGEN |
info |
Netværksforbindelse: Navn=Edugate VPN, Enhed=WAN-miniport (PPTP), Medietype=TUNNEL, Undermedietype=INGEN |
info |
Der er både tilgængelige Ethernet-forbindelser og trådløse forbindelser. Brugeren anmodes om at vælge |
action |
Brugerinput er påkrævet: Vælg netværksforbindelse |
info |
Trådløs forbindelse blev valgt |
Status for netværkskort
info |
Status for netværksforbindelse: Tilsluttet | |
Diagnosticering af HTTP, HTTPS, FTP
HTTP-, HTTPS-, FTP-forbindelser
warn |
HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
FTP (Passiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTP: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved |
warn |
HTTPS: Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til www.passport.net: The server name or address could not be resolved |
warn |
FTP (Aktiv): Fejl 12007 under oprettelse af forbindelse til ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved |
error |
En HTTP-forbindelse blev ikke oprettet. |
error |
En HTTPS-forbindelse blev ikke oprettet. |
error |
En FTP-forbindelse blev ikke oprettet. | |
|
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 23-September-2008 kl. 15:50 |
du har vist fået sat lidt forskellige forbindelser op på din maskine?
Edugate VPN? er det en firma pc'r du sidder med?
Dine problemer skyldes nok mere dit setup af vpn + lan + trådløs, end det skyldes din trådløse forbindelse som ikke er aktiveret i dette setup du viser herover.
Din isp ser ud til at tildele en pub ip til dit interface, din internet forbindelse sidder i LAN siden bag på din router, altså sammen med dine andre LAN forbindelser..
det er forkert.
Din internet forbindelse skal i "WAN" stik bag på router. Dine lokale kabler sættes i de 4 porte som beskrives som LAN.. evt. check din manual til router for et billed af dette.
og din VPN klient kan hurtigt skabe problem, hvis du ikke husker at deaktivere den, for den kan begrænse adgang til internet, da det jo er meningen med de fleste private tunnels.
|
 |