recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mitsubishi HC5500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMitsubishi HC5500

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Emne: Mitsubishi HC5500
    Sendt: 31-Juli-2008 kl. 13:27

Er der nogen som ved, hvornår den eventuelt skulle komme til landet. Jeg synes at udover lige lovlig lille zoom, så har den alt hvad jeg kan ønske mig.

Tjek specs her. http://www.mitsubishi-presentations.com/products/projectors/ HC5500.html Og hvis prisen bare nogenlunde ligner den i USA, ja så er den bestemt en glimrende kandidat.

Har læst en tråd i AVS og der roser de den meget.

Redigeret af Bornholmeren - 31-Juli-2008 kl. 13:28
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
roofsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 10:47

Fantastisk low noise projekter - et absolut best-buy blandt top HVQ Reon baserede løsninger - det fås bare ikke bedre - og blacklevels på denne enhed er helt fantastiske.

og se her : Pris 1.786 USD

http://www.pronto.com/Mitsubishi-HC-5500-1200-ANSI-p_1105565 808-PP

Mht til Zoom så prøv at læst denne brugermanual PDF.

hc5500_usermanual

mvh

Kurt

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af roofsat roofsat skrev:

Fantastisk low noise projekter - et absolut best-buy blandt top HVQ Reon baserede løsninger - det fås bare ikke bedre - og blacklevels på denne enhed er helt fantastiske.

og se her : Pris 1.786 USD

http://www.pronto.com/Mitsubishi-HC-5500-1200-ANSI-p_1105565 808-PP

Mht til Zoom så prøv at læst denne brugermanual PDF.

hc5500_usermanual

mvh

Kurt

Zoom er kun 1.2, og det kan give lidt problemer med at skifte mellem 2.35:1 og 1.85:1 (eller hvad det nu lige er det hedder) Grunden er, at jeg gerne vil kunne køre 2.35:1 (er det ikke cinemascope det hedder?), og samtidig også "standard 16:9" og det skulle man efter sigende få lidt problemer med, på grund af den begrænsede zoom. Ret mig hvis jeg tager fejl, men zoom range bør ligge onkring 1.27 eller over for at kunne køre begge billeder uden at skulle stille for meget på projektoren. (men jeg kan tage fejl). Nok om det. Har mere eller mindre sat mig for det bliver den første projektor jeg skal eje... Glæder mig. Så må vi se om det skal være Stewart eller malet MDF *GG*

PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:14
Kender I det. Bedst som har bestemt sig kommer der lige noget bedre/Flottere. Så lige det nye design og lidt data på HC7000. Den kunne godt blive en værdig spiller på markedet :-)
http://www.cine4home.de/Meldungen/Mitsubishi/HC7000News/HC70 00IFA.htm
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 16:51
Der kommer også en HC6500
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 16:36
Jeg så de forskellige projektere på IFA messen og HC7000 imponerer en del.
Bare deres støjniveau på 17dB. guf for en stue installation
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
roofsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2008 kl. 17:50

Christian

HC7000 er imponerende - men 5500 er et bestbuy hvis man ikke lige har kassen!

Hvad synes du om skarpheden på de REON basere beamers?

mig bekendt er det intet der overgår Silicon Optrix når vi taler om avanceret (studio performance) videoprocessing.

Kurt

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af roofsat roofsat skrev:

Christian

HC7000 er imponerende - men 5500 er et bestbuy hvis man ikke lige har kassen!

Hvad synes du om skarpheden på de REON basere beamers?

mig bekendt er det intet der overgår Silicon Optrix når vi taler om avanceret (studio performance) videoprocessing.

Kurt

MItsubishi har altid lavet projektore med utrolig skarphed, den er bare blevet bedre med den reon chips, Reon har en store bror der hedder Realta, den skulle være vild.

Men i forhold til HC 6000 er der ikke meget forskel, men igen det er svært at se helt konkret på sådan en messe.

Men det gør jo nok at jeg snart må til at skaffe mig af med den HC4900 og HC5000 jeg har stående
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
roofsat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 08:27

Cristian

Reon er et subset af Realta som har flere funktioner indbygget og den kan SW opgraderes. Begge er 100% ens hvad selve den gundlæggende 1024 tap diagonal rendering angår, støjreduktion, 10 bit processing etc. 5:5 pull down mm.

Ja i USA er den nu under 2000 USD og i tyskland kan den fås til 1465 EURO, så det varer ikke længe inder der bliver trykket på bestellung!

Kurt

Til top
JuriK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 17:39

Jeg har netop bestilt en HC5500 i Tyskland - med lidt bud frem og tilbage fra forskellige tyske forhandlere endte prisen på ~9200 kr, da vi købte 3 på een gang.

Såfremt det ønskes kan jeg lige skrive om jeg er tilfreds med dyret når det ankommer. Min nuværende projektor er en Optoma HD70, som jeg dog regner med stadig er til stede når den nye kommer, så jeg kan lave en kvalificeret bedømmelse.

Hvorfor blev det den? Valget stod langt hen ad vejen mellem HC5500 og Epson TW3800 - men grundet TW3800s fysiske størrelse, ikke dokumenterede støjniveau, ringere processor og merpris på omkring 550 euro faldt valget på Mitsubishien.

Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top
Clinten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-September-2008
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 22:01
Jeg har fået tilbudt TW3800 for 1699 Euro - og satser stærkt på at slå til, til den pris. Afventer selvfølgelig til den er på lager (der kunne jo komme noget endnu bedre ).

@Jurik
Hvorfor vurderer du processoren til at være ringere ?

Jeg har fravalgt HC5500, da jeg synes den er for svær at placere i mit rum.
Til top
JuriK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-September-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2008 kl. 09:33

Det er en pixelworks scaler - HQV Reon kommer først TW5000 - så medmindre de har valgt at proppe en ringere scaler i den større model, siger logisk deduktion at den må være dårligere. For mig betyder det dog ikke det store, men det har betydet en del for dem jeg købte med.

Placering var også en af grundene (lysstyrke dog den største) til at Epson blev kraftigt overvejet, men nu passer Mitsubishien heldigvis godt i mit rum. Epsonens fysiske størrelse ville gøre den noget mere fremtrædende i mit lille rum. D65 kalibreret lader det heller ikke til at der ville være en kæmpe forskel på lysstyrken.

Derudover regner jeg med at skifte igen om et par år - og så er tabet nok mindre på en projektor til 9k end på en til 12.5. Og mon ikke man får endnu mere for pengene til den tid.

Med venlig hilsen
Juri Krasilnikoff
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu