recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regionskode på ps3 spil?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegionskode på ps3 spil?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frander18 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Regionskode på ps3 spil?
    Sendt: 25-September-2008 kl. 23:16

Hej allesammen.

Jeg er pt. i USA og ps3 spil herovre er en del billigere. Jeg spurgte en medarbejder i Best Buy om der er regionskode på ps3 spil og han sagde det var der, men jeg har søgt en del på nettet og de fleste steder står der at alle spil fra hele verden kan spilles på den europæiske/danske ps3 konsol, altså spillene er regionsfri.

Hvem har ret? Kan jeg spille spil købt i USA på min danske konsol?

På forhånd tak
Jakob Andersen

Frander18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 23:18

Der er IKKE koder på spil, de er til ALL regioner. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 00:40
Ja, PS3-spil er regionsfri. Det er den første stationære, mainstream-konsol der er helt regionsfri mht. spil.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 01:08
Som de andre siger, kan du sagtens spille spil fra USA på den europæiske PS3, men husk nu at reglerne ikke er anderledes bare fordi du selv slæber spillene med hjem. Hvis du vælger ikke at fortolde dem frivilligt, for du en bøde + told for at slæbe dem over grænsen. Så hvis du bliver snuppet, er de pludselig ikke så billige længere.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 08:07

Spillene til Ps3 er regionsfri, dvs du kan afspille alle spil på alle PS3 uanset hvor konsol, eller spil er købt. Der er dog et par ting du skal tage højde for.

Hvis du bruger et gammeldags analogt signal (SD TV) vil mange af NTSC spillene ikke virke. Du vil få underlige farver, og eller helt sort eller hvid skærm. Bruger du et HDMI kabel (HD TV) har det ingen betydning om spillet er PAL, eller NTSC.

Mange af spillene's online del er regions låst, så hvis du køber et NTSC spil, kan du kun spille online mod andre der har samme udgave som dig selv, DVS du kommer til at spille online mod primært folk fra US, med dertil højere lag, og du vil ikke kunne spille mod dine venner der har købt spillet i EU.

Sidst men ikke mindst. Hvis du vælger at købe et NTSC spil, skal du også købe eventuelle udvidelser til spillet i NTSC udgave ellers vil de ikke virke sammen.

Redigeret af Klondike - 26-September-2008 kl. 08:11
Til top
Frander18 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 23:28

Tak for det.

Nagash:
Enten tager jeg bare spillene i brug eller lader dem gå ind under de 1387,- kr. eller hvor meget det nu er man må tage med hjem for

Frander18
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Frander18 Frander18 skrev:

Tak for det.

Nagash:
Enten tager jeg bare spillene i brug eller lader dem gå ind under de 1387,- kr. eller hvor meget det nu er man må tage med hjem for

Du kan pakker dem ud og siger at de er brugt (og derfor mindre værd).

Alle det ps3 spil vi har fra derover virker fint (lego starwars, MX vs ATV, Eye of the Dragon).

Redigeret af Rob801 - 28-September-2008 kl. 07:22
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Spillene til Ps3 er regionsfri, dvs du kan afspille alle spil på alle PS3 uanset hvor konsol, eller spil er købt. Der er dog et par ting du skal tage højde for.

Hvis du bruger et gammeldags analogt signal (SD TV) vil mange af NTSC spillene ikke virke. Du vil få underlige farver, og eller helt sort eller hvid skærm. Bruger du et HDMI kabel (HD TV) har det ingen betydning om spillet er PAL, eller NTSC.

Mange af spillene's online del er regions låst, så hvis du køber et NTSC spil, kan du kun spille online mod andre der har samme udgave som dig selv, DVS du kommer til at spille online mod primært folk fra US, med dertil højere lag, og du vil ikke kunne spille mod dine venner der har købt spillet i EU.

Sidst men ikke mindst. Hvis du vælger at købe et NTSC spil, skal du også købe eventuelle udvidelser til spillet i NTSC udgave ellers vil de ikke virke sammen.

Nah det er vel ikke helt rigtigt. Eneste forskel er vel, at man er nødt til, at oprette en amerikansk konto på sin PS3 og spille fra den når man vil spille online. Afhængigt af spil så kan man derefter typisk vælge servere man vil spille på; US/EU/ASIA.

En anden ting man skal være opmærksom på er, at eventuelle udvidelser og downloads til spillet kun kan købes igennem den amerikanske PS-Store hvis man importerer spil derfra. Det er ikke noget problem som sådan bare en ting, at være opmærksom på. 

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Nah det er vel ikke helt rigtigt. Eneste forskel er vel, at man er nødt til, at oprette en amerikansk konto på sin PS3 og spille fra den når man vil spille online. Afhængigt af spil så kan man derefter typisk vælge servere man vil spille på; US/EU/ASIA.

Well det er nu rigtigt nok. Fordi du opretter en EU acount, eller US account bliver dit PAL, eller NTSC spil ikke lige pludseligt lavet om til den anden region.

Til top
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Well det er nu rigtigt nok. Fordi du opretter en EU acount, eller US account bliver dit PAL, eller NTSC spil ikke lige pludseligt lavet om til den anden region.

Ikke forstået!? (Jo, jeg forstår godt, at spillet ikke ændrer sig)  -Hvilke spil mener du der er tale om hér - Jeg har aldrig oplevet det du beskriver..

Redigeret af Zola25 - 28-September-2008 kl. 17:37
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 17:51

Ja det er jo det med online delen jeg kommenterer på. Ikke for at være uhøflig håber ikke du opfatter det på den måde. Men for at skære det ud i pap...

En del af spillene til PS3 har låst online delen i spillet, så man kun kan spille online mod andre der har samme version som en selv. Det er uanset med hvilken account du logger ind.

Jeg kan bla.a nævne...

GT 5 Prologue, Metal gear 4 online. Der er en del andre kan ikke lige på stående fod hvilke. Men det er helt op til spil udviklerne hvordan de laver deres online del. Du kan ikke bare logge ind med en US account og komme til at spille online mod folk der har et NTSC spil, hvis du selv har en PAL udgave af spillet.

Selv det længe ventede HOME bliver regions låst i den forstand at du kan invitere folk fra andre regioner ind i dit hjem, men du kan ikke interacte med dem uden for dit hjem.

Håber det var til at forstå denne gang

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu