recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - køb af Sim2 D60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkøb af Sim2 D60

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rockjpk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: køb af Sim2 D60
    Sendt: 25-September-2008 kl. 18:55
Jeg er på udkig efter en projektor og har fået en sim2 D60 anbefalet, da jeg vil have en fuld HF projektor, men har set den har kun 10000 i kontrast hvor imod jeg har set på en del fladskærme med 30000 i kontrast,er det noget jeg bør tage højde for og er der ellers nogen der har nogle gode råd da jeg er nervøs for at få købt noget jeg fortryder da det er ca 30000 kr jeg skal af med..
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 20:42

Oprindeligt skrevet af rockjpk rockjpk skrev:

Jeg er på udkig efter en projektor og har fået en sim2 D60 anbefalet, da jeg vil have en fuld HF projektor, men har set den har kun 10000 i kontrast hvor imod jeg har set på en del fladskærme med 30000 i kontrast,er det noget jeg bør tage højde for og er der ellers nogen der har nogle gode råd da jeg er nervøs for at få købt noget jeg fortryder da det er ca 30000 kr jeg skal af med..

Sim2 D60? Du mener D80? og er modellen D80e eller D80?

Med hensyn til kontrasten skal du ikke bekymre dig om, at diverse fladskærme på papiret har højere kontrastniveau. Dels oplyser Sim2 kontrastniveauet, som de kan stå inde for (uden brug af dynamisk kontrast), dels oplyser fladskærmsproducenter ofte kontrastniveau som dynamisk kontrast. Dette kan booste kontrastniveauet lidt op, men det sker på bekostning af shadow details.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Sim2 D60? Du mener D80? og er modellen D80e eller D80?

Der er en D60 lige om hjørnet, som bliver en lillebror til D80e og kommer til at koste 30k.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 09:06

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Der er en D60 lige om hjørnet, som bliver en lillebror til D80e og kommer til at koste 30k.

Aha . D60 fremgår endnu ikke af Sim2s website, derfor min undren.

Til top
rockjpk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 08:31

Tusind tak for hjæpen!

Skal dog lige høre,hvad er dynamisk kontrast...og er der flere forskellige slags kontraster? Er der ellers nogle ting jeg skal være opmærksom på ved køb af projector i den prisklasse?

Jeg har dog ladet mig fortælle at sim2 skulle være et rigtigt godt mærke,er der nogen der ellers har noget kendskab til det fabrikat og eller kan anbefale noget andet lige så godt eller bedre måske til samme pris?

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 09:31

Skal dog lige høre,hvad er dynamisk kontrast...

Dynamisk kontrast er en "snydekontrast", hvor projektoren (eller tv'et hvis der er tale om et sådan) lukker for meget af for lyset i de mørke områder i billedet. Dermed fremstår sort mere sort, men det sker på bekostning af shadow details i de mørke områder.

Dynamisk kontrast findes typisk på LCD baserede displays (tv og projektorer). LCD teknologien har et generelt problem med at vise sort sort nok. Derfor pumpes specifikationer op på kontrastområdet med dynamisk kontrast.

Da mange forbrugere ukritisk køber displays på baggrund af specifikationer, er også producenter af displays, som ikke bygger på LCD, begyndt at oplyse dynamisk kontrastforhold. 

og er der flere forskellige slags kontraster?

Når producenter skal måle kontrastforholdet på et display kan de benytte 2 forskellige målinger. Den ene er on/off hvor kontrastforholdet måles på grundlag af hvor godt displayer et til at vise hvid og sort, men ikke i samme billede. Den anden er ansi-kontrast også kendt som "skakbrættet", hvor kontrastforholdet måles, hvor sort og hvid findes i samme billede. Ansi-kontrast er absolut den mest krævende for displayet.

Så ikke nok med at du skal forholde dig til kontrastforhold, du skal også vide hvilken af de 2 målemetoder der er benyttet.

I praksis kan du derfor ikke bruge det oplyste kontrastforhold til ret meget (for nu at sige det diplomatisk).

Er der ellers nogle ting jeg skal være opmærksom på ved køb af projector i den prisklasse?

Som nævnt kan du ikke bruge specifikationer til noget som helst i dit beslutningsgrundlag. Du kan ikke læse dig til, hvordan et display performer. Du er derfor nødt til at se projektoren live, alternativt se andre Sim2 projektorer, så du bare har en ide om hvad du køber.

Jeg har dog ladet mig fortælle at sim2 skulle være et rigtigt godt mærke,er der nogen der ellers har noget kendskab til det fabrikat og eller kan anbefale noget andet lige så godt eller bedre måske til samme pris?

Jeg har selv en Sim2 projektor (HT380) og har tidligere haft en Sim2 Domino 18, og jeg kan kun anbefale Sim2. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu