recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - cover på skiven?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcover på skiven?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: cover på skiven?
    Sendt: 05-September-2005 kl. 18:10

Har nolge af jer erfaringer med at klister cover`s på skiverne kan gir dvd afspillerne problemer med at aflæse skiverne?

Havde en min afspiller od dvd drev ikke ville tage før jeg hev mærket af

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2005 kl. 18:16

Ja, jeg har da nogle erfaringer, og de peger alle på at man ikke skal klister cover på sine medier. Her er nogle grunde til at lade være.

1. Det er dyere end at skrive på dem med en CD-pen
2. Limen på label's kan ødelægge CD/DVD'en
3. Man får aldrig sat lablen på helt precist, hvilket skaber uballance i drevet, som så bliver slidt hurtigere.
4. Når CD/DVD'erne er længe i drevet, og bliver varme kan lablen gå løs, og skade drevet.

Faktisk, gjorde jeg det selv, men har fundet ud af at det slet ikke er en så god idé. Så jeg sparer de penge, og lader være.

snowatom

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2005 kl. 18:16
Jeg har labels på alle mine skiver, og hverken min gamle 300 kr Kina model eller min nye Hx710 har problemer.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2005 kl. 19:06

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg har labels på alle mine skiver, og hverken min gamle 300 kr Kina model eller min nye Hx710 har problemer.

Tillykke med det - du er heldig.

Men jeg må erklære mig enig med snowatom - påklistrede labels kan give alt fra små problemer til fuldstændig ulæselige skiver.

Personligt har jeg haft en del CD skiver med påklistrede labels, som var næsten umulige at læse korrekt efter et par år - og her snakker vi om højkvalitets Kodak Gold CD'er!

Der kommer ikke påklistrede labels på nogen af mine CD/DVD medier nu eller i fremtiden.

Hvis man gerne vil have pæne labels, så køb printbare medier og en printer der kan printe på disse.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2005 kl. 21:19

Tidligere brugte jeg også label, og oplevede enkelte problemer med skiver der ikke kunne læses, nu er jeg gået helt væk fra labels og printer på skiverne i stedet for og har med det endnu ikke oplevet problemer.

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 10:27
Jeg har brugt nogle labels, uden problemer, men jeg har ikke meget erfaring med det. De fleste af de DVD skiver jeg har er printbare, med jeg har bare ikke fået købt en dvd-printer endnu.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kamala Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 11:34
En meget nemmere løsning er  ex. at købe en canon pixma 4000 printer.
den koster 874 kr. og den er total nice. Den kan printe direkte på skiverne, som man så self. køber der er beregnet til det. De koster næsten det samme som alm. skiver, hvis man køber dem i england ex. Det ser totalt nice ud. Den fungerer så oxo som foto printer og den gør det rigtigt godt.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 12:02
Ja, og Pixma 3000 kan fås til under 700,- !! Den holder jeg øje med - og forsøger at spare op til!
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 09:30
jeg ville have covers på nogle feriedvd, samme motiv på alle , men det med printbare lyder godt , printer den så på skiven med hvilket foto man ønsker?
MVH Frank Pedersen

Til top
H.J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juli-2005
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2005 kl. 11:56

Der var snak om noget i nyhederne tidligere på året. Angående at CD skiver alligevel ikke kunne holde sålænge som alle gik rundt og troede. Men det viste sig også at det bl.a var bibliotekerne pga. de overklistre jo deres cd/dvd. Og den klister nedbryder med tiden overfladen.

Men man skal også passe på de der specielle cd/dvd printere. Kommer der noget på den side hvor den læses. Kan drevet ødelægges. Og det er altså ikke noget jeg har fundet på. Det har jeg læst et sted. De printere er jo også blevet testet som alt andet.

H.J
Til top
Redio1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2005
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2005 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

jeg ville have covers på nogle feriedvd, samme motiv på alle , men det med printbare lyder godt , printer den så på skiven med hvilket foto man ønsker?

Hej folp

Jeg læste Michaels gode artikkel her på Canons Printere.

Købte straks en Pixma 4000 og nogle printbare medier i UK og det du'r bare. Sk*** flote DVDer. Der følger et program med, hvor du kan indsætte billeder, tekst mm. og så er det bare at trykke på printknappen.

Tak til Michael for artiklen, der fik mig til at skifte pennen ud med printeren.

Rune

Redigeret af Redio1
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2005 kl. 10:34

Hvis der er noget om snakken om (set i en anden tråd om holdbarhed/opbevaring af skiver) at det at skrive på skiverne med en pen kan have konsekvenser for langtidsholdbarheden så må man vel gå ud fra at en ordentlig gang farvelade via printeren i.h.f. øger denne risiko. Eller hvad? Måske er printbare medier mere hårdføre?!

Claus 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu