recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - What cable ps3-reciver-tv+sound have you?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWhat cable ps3-reciver-tv+sound have you?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bigguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-September-2008
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: What cable ps3-reciver-tv+sound have you?
    Sendt: 30-September-2008 kl. 15:44
EDIT: SE MIN SIDSTE BESKED

Jeg kunne godt tænke mig at opleve 1980x1040 og Dolby TrueHD, som er det bedste lyd, jf. artikel om HD-lyd.

Jeg har nu købt 42" FULL HD til små 5000,-. Kan jeg så bare sætte en Bluray afspiller på og købe 5 skt. højtallere?

Jeg tænke på at købe en brugt BD-P1500 (se ref1) til 1000,-. Jeg tænkte på at købe 5 højtallere fra Pioneer (se ref2) til 700,-. Så vidt jeg forstod betyder antal ikke om det er TrueHD eller ej. Jeg tænkte også at kæbe en god HDMI-HDMI abel til over 100kr.

Mangler jeg noget???
Eller er afspilleren ikke en receiver???
Hvad kigger jeg efter når jeg køber en brugt reciver???

Jeg har kun lidt over 1000kr tilbage!!!

Hilsen bigguy

ref1: http://www.pixmania.com/dk/dk/1058343/art/samsung/blu-ray-af spiller-bd-p150.html
ref2: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/hojttalere/hojttalere/ann once/3650690

Redigeret af bigguy - 28-Oktober-2008 kl. 00:15
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 15:56
Du mangler en receiver. Og hvis du skal have en med True HD, DTS-HD osv, slipper du nok ikke med en pris på under 4000 kr. Sony har netop kommet med en økonomisk model: STR-DG820 til 4.499,- som er den vejl. pris.

Du mangler egentlig også en subwoofer.
Til top
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 22:37

I mine ører lyder det som om du skal nøjes med stereo i starten. Surround er kun godt når det sammensat ordentligt.

Hvis det gøres for dårligt vil du ofte ende op med en lyd der er dårligere end den filmfornemmelse du kan skabe med en stereoforstærker op et par gode højttalere.

Din forstærker skal indeholde de relevante dekodere og du skal have nogle ordentlige højttalere for at nyde forskellen på almindelig surroundlyd på HD lyden.

Start med afspilleren og find så ud af hvad du har af budget til lyden.

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 22:51
Velkommen til bigguy

Lige et par ting, du skal have et vide.

1. Det hedder 1080p, og ikke 1040, men det er bare en mikroting.

2. Med det budget, så vil jeg (desværre) påstå, at du ikke kan få samlet noget, der bare minder om et ordenligt Hifi-anlæg - beklager

3. Jeg har ikke selv handlet med pixmania, men jeg har hørt en del negative udtalelser om stedet. Du kan evt søge lidt rundt på google, og på forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Jeg vil ligesom Jan, anbefale dig at starte med at Stereo setup, i væreste fald bare starte med en receiver. Jeg syntes personligt at receiveren er noget af det vigtigeste i et setup, så syntes bestemt der skal smides nogle penge der.
For at gøre brug af de nye HD-formater skal du vælge en Receiver, der kan modtage 5.1/7.1 Analog, hvilket stort set alle receivere kan. Dernæst skal du så have en afspiller der har analog udgang, hvilket kun er Pana 50 (i den billige ende), hvis jeg husker ret.

Ellers skal du have en receiver der har HDMI, og der er mange bud. Jeg kan godt lide Onkyo, da jeg synes lyden er rimelig god og de har rimelig mange krafter at give af (ikke sagt de andre mærker ikke har, men Onkyo har i hvert fald).

Men du bliver i hvert fald nød til at hæve dit budget, hvis du vil noget ordenlig lyd.

/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra

Redigeret af zirio - 30-September-2008 kl. 22:54
Til top
bigguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:02
Ok lad os hæve prisen til 8999

Hvad med at jeg køber:

1. BD-P1500 (1500kr i tyskland ref1, brugt måske 1000kr)
2. STR-DG820 (2500kr i tysklan ref2, brugt måske 2000kr)
3. 5.1 brugt højtaller system med subwoofer 800kr
4. HDMI-HDMI kabel 100kr

Ialt en pris på 8900,-. Mangler jeg noget???

Der er bare noget jeg ikke forsår.

A. Hvad skal man bruge en reciver til??? Under beskrivelsen af BD-P1500 (ref1) at den har Dolby True HD Decoder så jeg sætter da bare nogle højtallere til og så er det det.

B. Hvorfor skal jeg købe en så (for mig) dyr reciver??? Det harmonerer ikke med "For at gøre brug af de nye HD-formater skal du vælge en Receiver, der kan modtage 5.1/7.1 Analog, hvilket stort set alle receivere kan". ... hmm... er der fordi den har HDMI og kan kobles direkte til BD-P1500 så HD-lyd går videre???

------------------------------------------------------
Svar på jeres svar:

Dæncker: Der er da også rigtigt at subwoofer mangler.
Rysz og zirio: Måske er surround en helt anden pris klasse. Men hvis jeg skal have TrueHD i stereo så kan jeg kun finde Panasonic SC-BT100 i Tyskland til 5500,- (ref3), måske brugt for 5000,-.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:17
Du skal bruge receiveren fordi der ingen forstærker er i afspilleren.
Afspilleren dekoder det digitalt og sender det via HDMI til receiveren som
forstærker det og sender til højttalere.

Et godt råd er at begynde den anden vej rundt, dvs ved højttalerne, da det er
kvaliteten af dem, der betyder suverænt mest for den lydkvalitet du får ud,
uanset om det TrueHD eller ej. Selvom TrueHD (og de andre HD-formater)
teknisk set er bedre end fx Dolby Digital betyder det ikke, at lyden du får ud
nødvendigvis er bedre, hvis højttalerne er for dårlige
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:20

A: Den kan sende din HD lyd videre til din reciever, som spytter det ud til dine højtalere. Altså skal du bruge en reciever, da det den der giver lyden til dine højtalere.

Ehm - sikker på der kommer en meget bedre forklaring.. Men du kan ikke leve uden en reciever ..

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Et godt råd er at begynde den anden vej rundt, dvs ved højttalerne, da det er
kvaliteten af dem, der betyder suverænt mest for den lydkvalitet du får ud,
uanset om det TrueHD eller ej. Selvom TrueHD (og de andre HD-formater)
teknisk set er bedre end fx Dolby Digital betyder det ikke, at lyden du får ud
nødvendigvis er bedre, hvis højttalerne er for dårlige

Lige mine ord

Redigeret af Sert - 01-Oktober-2008 kl. 12:22
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af bigguy bigguy skrev:

Ok lad os hæve prisen til 8999

Hvad med at jeg køber:

1. BD-P1500 (1500kr i tyskland ref1, brugt måske 1000kr)
2. STR-DG820 (2500kr i tysklan ref2, brugt måske 2000kr)
3. 5.1 brugt højtaller system med subwoofer 800kr
4. HDMI-HDMI kabel 100kr

Ialt en pris på 8900,-. Mangler jeg noget???

A. Hvad skal man bruge en reciver til??? Under beskrivelsen af BD-P1500 (ref1) at den har Dolby True HD Decoder så jeg sætter da bare nogle højtallere til og så er det det.

B. Hvorfor skal jeg købe en så (for mig) dyr reciver??? Det harmonerer ikke med "For at gøre brug af de nye HD-formater skal du vælge en Receiver, der kan modtage 5.1/7.1 Analog, hvilket stort set alle receivere kan". ... hmm... er der fordi den har HDMI og kan kobles direkte til BD-P1500 så HD-lyd går videre???

------------------------------------------------------
Svar på jeres svar:

Dæncker: Der er da også rigtigt at subwoofer mangler.
Rysz og zirio: Måske er surround en helt anden pris klasse. Men hvis jeg skal have TrueHD i stereo så kan jeg kun finde Panasonic SC-BT100 i Tyskland til 5500,- (ref3), måske brugt for 5000,-.

Velkommen til forumet Bigguy.

Det lyder lidt til du har en fornemmelse af at lave en hjemmebio system med fuld HD udnøttelse er en let sag og ikke koster penge MEN der er du lidt forkert på den desværre.

Den Sony reciever er ikke noget at prale af, til den pris i dk kan du finde væsenligt bedre som Onkyo 606 eller Denon 1909. 

5,1 Højttaler system til 800kr. bob bob, ville jeg ikke engang bruge til dvd eller stereo. Der undervudere du hvor vigtigt højttalerne er, som andre også har været inde på.

Tag ikke kritikken for personligt, vi prøver kun at hjælpe og guide dig   

Redigeret af Mr. Anderson - 01-Oktober-2008 kl. 16:31
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 16:47

Med mindre man vælter i penge så er et komplet fedt setup ikke noget man render ud og køber en lørdag formiddag. Jeg startede i 1997 og har endnu ikke projektor ...

Det tager tid, koster penge og tålmodighed! Accepter dette og du er kommet rigtig langt til et godt fedt setup.

Start i det små - køb nogle rigtig fede fronter med en god reciever. Så har du god stereolyd til at starte med og kan senere når pengene er der supplere op med surround og sub.

Til top
bigguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:17

A. I foreslaar recivere som Onkyo 606 eller STR-DG820 - alle 7.1 systemer. Er der ikke nogen der kender en HDMI med 5.1 system, hvor TV sigal kommer igennem (*) reciveren?

(*) naar i skriver "Afspilleren dekoder det digitalt og sender det via HDMI til reciveren ..." har jeg regnet ud, at TV modtager signal fra reciver!!! Lidt underligt den skal blandes ind i det, fordi man kunne vaere bange for at recieveren spolerer 1080p kvalitet og dermed hele 1080p/trueHD-projekt???

Redigeret af bigguy - 07-Oktober-2008 kl. 07:42
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:34

Oprindeligt skrevet af bigguy bigguy skrev:

(*) naar i skriver "Afspilleren dekoder det digitalt og sender det via HDMI til reciveren ..." har jeg regnet ud, at TV modtager signal fra reciver!!! Lidt underligt den skal blandes ind i det, fordi man kunne vaere bange for at recieveren spolerer 1080p kvalitet og dermed hele 1080p/trueHD-projekt???

Det behøver du ikke være  bange for.

Og tror nu også det er godt nok til dig, når det er godt nok til alle andre.

Bare rolig - du skal bruge en reciever til dit Full HD projekt ... Ligesom alle os andre..

Om den er 7.1 eller 5.1 er stort set lige meget. Bruger du kun 5.1 sætter du kun de højtalere til. Ganske simpelt.

Hvilket tv har du egentligt. Syntes godt nok 5000 kr er meget billigt for et tv.

Redigeret af RuneH - 02-Oktober-2008 kl. 13:37
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu