|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() Sendt: 30-September-2008 kl. 16:04 |
Hej recordere, Da vi nu via Glentevejens Antennelaug i Odense endeligt har fået alle kanaler stillet til rådighed i det digitale spejl, vil jeg have skiftet min analoge hauppauge tuner i min HTPC ud med en digital. Da der ikke skal bruges kort eller CAM og lign. har jeg tænkt mig at købe et Technotrend TT-budget C-1501 men har lige et par spørgsmål til eksperterne: 1. er det det bedste kort til prisen eller skal jeg se på andre alternativer? 2. kan det vise/optage i HD (VMC el. Media Portal)? 3. kan det ikke købes i DK? (kan kun finde Tyske forhandlere!!) EDIT lige et tillægsspørgmål: Så er Technotrend C-1501 kortet modtaget og installeret, men ak og og ve Mediaportal vil ikke kendes ved det!! Den siger blot "no tv capture card present" :-( Det skal lige nævnes at det virker fint med det medfølgende viewer software "TT-viewer". Hvad skal jeg gøre for at få MP til at se kortet? eller skal man bruge det program der følger som hedder "BDA-tools"? Redigeret af SSvenSSon - 20-Oktober-2008 kl. 00:31 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
1. Jeg har personligt haft det dårligt med Technotrend. Har oprettet en supportcase hos dem for en måned siden og ikke hørt et hammerslav. Jeg har derfor valgt FireDTV. Det er en ekstern boks der tilsluttes en Firewire port. 2. I VMC skal du have fat i Fijii/TVPack 2008 for at kunne optage HD. Det er der flere tråde der behandler herinde 3. FireDTV kan købes i DK Her |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Til prisen syntes jeg det er det bedste, den nyeste DVB-C 1501 fungerer fint (har et 1501 og et 1500, modtager et 1501 imorgen) har også et Floppydtv Virker fint til HD i mediaportal, VMC (tv-pack), dvbviewer etc. Kan ikke finde nogen sælgere i DK, mine er købt gennem DVBSHOP.net uden problemer og hurtig levering (2-3 dage) |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
SSvenSSon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 388 |
![]() |
Hmm 1 for og 1 imod technotrend! Har checket DVBSHOP.net og det koster kun omkring 60-70 eur leveret til DK, så jeg tror sgu jeg tager chancen. Der burde heller ikke være nogle ben idet, da signalet fra Glentevejen ikke er kodet eller noget. Hvordan får man fat i Fijii/TV pack? og skal man geninstallere vista for at få det til køre. |
|
![]() |
|
deepmagic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 483 |
![]() |
Jeg har haft et Floppydtv og det spillet bare og var nemt at sætte op |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
"Søg i Forum" er din ven, men her er den
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak - jeg kan dog ikke helt finde ud af om jeg skal geninstallere Vista eller der findes en patch?! Anyways Technotrend C-1501 er bestilt hos DVBSHOP.de til 68 EUR, så kan jeg da som udgangspunkt prøve det af i Mediaportal først. Så kan jeg efterfølgende overveje at rode med TV Pack 2008. |
|
![]() |
|
![]() |
Så er Technotrend C-1501 kortet modtaget og installeret, men ak og og ve Mediaportal vil ikke kendes ved det!! Den siger blot "no tv capture card present" :-( Det skal lige nævnes at det virker fint med det medfølgende viewer software "TT-viewer". Hvad skal jeg gøre for at få MP til at se kortet? eller skal man bruge det program der følger som hedder "BDA-tools"? |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal under alle omstændigheder installere BDA driverne (hvis du ikke kører Windows Media Center), men det tror jeg du har gjort, hvis TT-Viewer virker. Ved du om MediaPortal supporterer kortet? Har du henetet de nyeste driver fra Technotrends hjemmeside? |
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Media Portal supporterer kortet, MP med MP server burde se kortet uden videre-
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Bare en tanke, måske at MP ikke kan se kortet fordi det er "låst" af TT-Viewer? Prøv evt. at se om der kører noget TT-service eller program i baggrunden som "holder fast" i kortet. Hvis der gør det, prøv at lukke det og genstarte computeren. Hvis det starter op igen, så prøv at afinstallere TT-viewer og genstarte, og herefter se om du kan se kortet i MP. |
|
![]() |
|
![]() |
MCenterFreak: jeps, den seneste driver er hentet selvom det undrer mig at filen er fra maj og driverdatoen i windows siger marts!?! Benu: ..og vi er enige om at jeg blot skal starte Mediaportal configuration og så burde kortet kunne vælges under TV capture cards? Skal BDA-tools køre i bagrunden? jonaskp: jeg prøvede faktisk Mediaportal før jeg installerede de medfølgende programmer fra Technotrend TT-viewer og TT-mediacenter (jeg havde selvfølgelig installeret driverne til kortet), men kan det hænge sammen med at jeg ikke havde installeret BDA-tools inden jeg installerede MP? Redigeret af SSvenSSon - 20-Oktober-2008 kl. 09:12 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |