Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
|
Emne: Surr. receivere forsvundet hos posten Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 17:44 |
Som de fleste herinde også gør, så købte og bestilte jeg en surrund receivere på nettet. En Panasonc XR59 hos NB radio i Roskilde. Ikke fordi de var de billigeste, men fordi det var en Panasonic forhandler og de skulle ha et okay ry. Bestilte i mandag aften og den blev hurtigt afsendt tirsdag, så jeg forvendtede, at den ville ankomme i går onsdag. Men det gjorde den så ikke, nå så kommer den nok i dag - men nej heller ikke. Iflg. PostDK skulle den være ankommet til det lokale fordelings posthus onsdag morgen.
Nu ringer jeg så til NB Radio og fortæller, at min receivere ikke er kommert, hvorefter de fortæller mig, at jeg selv skal ringe til postDk, den er jo afsendt fra dem og PostDk har modtaget den, så de kan ikke gøre mere. hvori jeg svare, hvorfor skulle jeg det? det er jo ikke af PostDk jeg har købt den, at det derimod må være NB radios problem, at kontakte PostDk og høre hvor deres pakke er henne. Jeg holder fast på, at jeg har købt og bestilt en vare, som de ikke har leveret. På grund af det sene tidspunkt (kl 16.15) kunne han ikke mere i dag, men ville vende tilbage i morgen og se hvad de kunne gøre.
Så spørg jeg, hvilken regler er der på dette område, kan de bare afvise mig og overlade det til PostDk eller er det dem, som skal holde mig skadefri?
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:00 |
PestDK er desvære tit laaaang tid om at leverer forsendelser.
Det forekommer tit her i huset at forsendelser lægger og sover på posthuset.
Men prøv at se om der ikke sker noget i morgen
Hans
|
 |
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:03 |
Kender ikke reglerne men vil da tro at det er en sag mellem forhandleren og PostDK - du har blot købt noget af dem.. Om de sender det med PostDK eller en 16-årig på en tre-hjulet er for dig underordnet, så længe du får din varer og at den er i god stand.
Jeg ville bede NB Radio om at tilbageføre købet såfremt de ikke ønsker at bruge tid på PostDK. Det tror jeg nok skal få dem igang...
Men ja det kan selvfølgelig også være den står og venter et sted og at den dukker op meget snart...
|
Mvh.
Casper
|
 |
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:18 |
Ville det bedste ikke i første omgang være at kontakte NB Radio igen, for at få udleveret Track & Trace nummeret på forsendelsen? Så har du en chance for at se, hvor i systemet den befinder sig, inden du begynder at tænke i erstatnings-baner. 
Sikkert ikke helt utænkelig, at forsendelsen måske har haft denne status: "Henlagt til senere omdeling". Netop dén passus har jeg selv ofte stødt på, når jeg har bestilt elektronik-produkter til postlevering.
Redigeret af musicus - 02-Oktober-2008 kl. 18:20
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
 |
GC08
Bruger
Oprettet: 09-September-2008
Point: 86
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:32 |
kskruger skrev:
Så spørg jeg, hvilken regler er der på dette område, kan de bare afvise mig og overlade det til PostDk eller er det dem, som skal holde mig skadefri?
|
Eftersom levering ikke er sket før du har modtaget varen, er risikoen sælgerens og dermed en sag mellem sælger og hans speditør...i dette tilfælde PostDanmark. Det var noget andet, hvis du selv havde været i butikken og købe den og du så ringede til De grønne Bude for at få dem til at køre den hjem. Så overgik risikoen til dig i det øjeblik du havde betalt og stod med varen i hænderne. Så var risikoen dit, hvis cykelbudet stak af med pakken eller havde tabt den og dermed en sag mellem ham og dig og sælgeren uvedkommende.
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:29 |
Utroligt, men kl. 18.15 ringede det på døren, der stod en fra postDk med en pakke til mig. Om det er NB radio der har overtalt dem, eller PostDk selv vides ikke. Men glad er jeg, så kan der høres noget HD lyd i weekenden. 
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:36 |
musicus skrev:
Ville det bedste ikke i første omgang være at kontakte NB Radio igen, for at få udleveret Track & Trace nummeret på forsendelsen? Så har du en chance for at se, hvor i systemet den befinder sig, inden du begynder at tænke i erstatnings-baner. 
Sikkert ikke helt utænkelig, at forsendelsen måske har haft denne status: "Henlagt til senere omdeling". Netop dén passus har jeg selv ofte stødt på, når jeg har bestilt elektronik-produkter til postlevering.
|
Jeg havde fået Track & Trace nummeret på forsendelsen og den sagde D. 1/10 kl. 07.18 Ankomstsorteret privat omdeling i 2660 Brøndby Strand. hvilket normalt betyder, at man får pakken samme dag.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:37 |
kskruger skrev:
Utroligt, men kl. 18.15 ringede det på døren, der stod en fra postDk med en pakke til mig. Om det er NB radio der har overtalt dem, eller PostDk selv vides ikke. Men glad er jeg, så kan der høres noget HD lyd i weekenden. 
|
Tror ikke der er noget underligt i det. Postdk's pakkepost har flere gange bragt pakker ud til mig på den tid af døgnet. Og ja man kan ikke længere regne med at man har sin vare dagen efter den er bestilt. Så næste gang må du have lidt mere tålmodighed
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 19:48 |
Det er nu første gang jeg blevet "snydt" alle andre gange har jeg fået det til tiden, derimod har jeg aldrig fået en pakke så sent på aften..
Redigeret af kskruger - 02-Oktober-2008 kl. 19:50
|
 |
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 10:36 |
selvom sagen af afsluttet kan jeg informere om du ikke hang på noget som helst i sagen. så længe du ikke har modtaget og accepteret leveringen = står med pakken i hånden, har du intet ansvar.
hvis den ikke var dukket op kunne du gå i banken og bede dem om at trække pengene retur. Da du ikke havde modtaget pakken
|
 |
kskruger
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 10:46 |
jrued skrev:
selvom sagen af afsluttet kan jeg informere om du ikke hang på noget som helst i sagen. så længe du ikke har modtaget og accepteret leveringen = står med pakken i hånden, har du intet ansvar.
hvis den ikke var dukket op kunne du gå i banken og bede dem om at trække pengene retur. Da du ikke havde modtaget pakken
|
Det var også min første tanke, at det forholder sig sådan, selvom at NB radio ville ha, at jeg selv skulle tage kontakt til postDk. Så fastholdt jeg på, at det var deres ansvar, hvilket de til sidst også tog.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 10:59 |
|