Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thokra
Bruger
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
|
Emne: Fifa 2009 Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:09 |
Så er Fifa 2009 købt og sikke en forbedring allerede end 2008.
Synes der er nogle fede features i spillet, især hovedstød er klasse, samt er Adidas Live funktionen i orden. Dernæst er finter en smule lettere at udføre end i 2008 udgaven.
Har andre købt spillet og hvad er jeres holdning til dette?
Er der nogen som er fresh på et spil?
Redigeret af thokra - 03-Oktober-2008 kl. 12:11
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:25 |
Her er hvad jeg skrev paa et andet forum:
Nu har jeg spillet 8-10 kampe i FIFA i gaar og glaeder mig da ogsaa til at proeve PES i aften. Foerste indtryk af FIFA er, at det er anderledes. Af positive ting kan jeg naevne at maalmanden reagerer hurtigere naar han skal igangsaette, de nye taktiksystem er godt, og man ser det paa banen. Forsvarsarbejdet er blevet mere realistisk, man kan fysisk holde modstanderen vaek, og afskaerme selv uden bold, samt har man bedre mulighed for en timet tackling. Der er ogsaa kommet en real life opdatering af spillerformen, som opdateres hver uge.
Af negative ting kan jeg naevne at det gaar faar hurtigt (maaske skal jeg saette paa slow, da jeg gaar ud fra at den var paa normal speed), en kamp forloeber ikke i et haesblaesende tempo hele tiden. Lyden af bolden naar den bliver spillet er forfaerdelig, synes jeg. Tjek det selv ud. Det er noget a la PES08 - og det er ikke godt. Dribblesystemet er stadig ikke nemt at bruge i en kamp (maaske fordi jeg spiller med Arsenal?). Det lykkes sjaeldent at time det helt perfekt, men det kommer nok med tiden. Foerstegangsberoeringerne er ogsaa svaere at time rigtigt pga. der altid er en modstander i naerheden, ligemeget hvilken retning du tager beroeringen (det hoerer nok sammen med det for hoeje tempo). Ud over det kan man forvente at miste bolden hver gang man laver en brysttaemning - selvom naermeste modstander er 10-15m vaek.
Det er ogsaa blevet svaerere at score (mangler nok tilvaening), fordi forsvaret goer det godt (spiller paa professional). De store hold er meget svaere at spille sig igennem, men jeg skal da nok faa bugt med dem - isaer naar jeg begynder at score paa 200% chancerne.
Det var mine ummidelbare tanker om FIFA09...
Men tilfoej mig gerne> AmorBavian
P.S. Du har ret mht. hovedstoedene. Dog er mine offensive blevet til nogle halvforkoelde forsoeg. Nogen tips?
|
BORING!
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:29 |
Mit er på vej fra England.
Håber på det ligger i postkassen i morgen, men ellers bliver det nok først mandag.
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:43 |
hehe jeg udnyttede det der "byt to spil+99kr til et nyt spil"- tilbud, GAME koerer med.
Med FIFA kan jeg sgu ikke vente paa England. 
|
BORING!
|
 |
thokra
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 12:52 |
jeg købte det i Føtex for 499 kroner.
|
 |
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 13:16 |
Jeg synes sgu det er godt. spillede det meste af dagen igår. købte i fona efter arbejde. ville ikke tage chancen og spille over nettet hvis det ikke dukkede op!.
Jeg synes det er blevet langt mere realistisk. den måde man skal spille sig igennem. og en ting som jeg virkelig har savnet som endelig er kommet - hvis man skyder en lang aflevering løber spilleren ikke autoamtisk hen til bolden!. man kan nu droppe at løbe efter den hvis den ligger for langt eller løbe i position hvis man ser en anden er tættere på. Mere frihed!
man skal lige vende sig til det. engang i mellem tænker man hvad fanden laver min spiller! men når dette er spillet i nogle uger tror jeg/håber jeg, at man virkelig kan mærke de positive ændringer.
angående PES synes jeg ikke det er ligeså godt, fordi det ikke er min stil. det er mere et arcade fodbold spil, end et realistisk fodbold spil. i PES er det meget lettere at score sindsyg ville mål. hvilket også er fedt men bliver kedeligt. i fifa kommer man helt op at køre når man banker den ind ude fra feltet.
bare mit umiddelbare indtryk
|
 |
maagren
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 13:37 |
Umiddelbart synes jeg det er langt bedre end 08-udgaven. De ting som irriterede mig sidste gang er næsten alle blevet rettet - spillet er langt mere flydende og noget hurtigere.
Men om jeg forstår, hvorfor samtlige spillere ikke kan finde ud af at tæmme en hoppende bold! 
Og Be A Pro sæsoner virker ret vanedannende, selvom jeg er kun har spillet et par kampe.
Jeg må lige prøve PES-demoen engang i weekenden.
|
 |
jrued
Super bruger
Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 13:41 |
prøv at tappe R2 mener jeg så skal du se en tæmnig der lægger bolden død
der er kommet nogle nye ting så det hjælper lige at skimte manualen
Redigeret af jrued - 03-Oktober-2008 kl. 13:41
|
 |
amorbavian
Guld medlem
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 15:18 |
Be A Pro er da hektisk og sjovt men jeg synes kameraet er haabloes. Bruger Tele (de andre er endnu vaerre). I 08 var kamerat bedre da den sad "paa skuldrene" af spilleren.
|
BORING!
|
 |
thokra
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 15:23 |
Jeg synes kameraet er i orden fremfor 08.
|
 |
Gogen
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 61
|
Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 11:22 |
nogen steder hvor man kan købe fifa09 og dualshock joypad til små penge?
|
 |
FilmSalgFreak
Super bruger
Oprettet: 12-November-2007
Point: 487
|
Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 18:50 |
Kan man overføre sine savegames fra Fifa08 til Fifa09??
|
 |