recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV out på mce
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV out på mce

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennis_mce Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: TV out på mce
    Sendt: 07-September-2005 kl. 09:18

Jeg er i gang med makke et mediacenter sammen (MCE2005). Det skal anvendes med en lcd monitor (til alm. pc-brug) og et almindeligt fjernsyn (mediacenter).

Problemet er kvaliteten på TV-out på mit ATI radeon 9200 - det er vildt ringe (grumset, og med "bølger" diagonalt på skærmen).

Hvad skal/kan jeg gøre ved det - er endda villig til at skrotte ati'en. Findes der et godt grafikkort med en rimelig tv-out eller noget decideret tv-out hardware der understøttes af mce? (f.eks. x-card eller lign.)

Jeg har et hauppage pvr350 tv-kort i - men efter hvad jeg kan forstå, kan jeg ikke få menu osv. ud på dennes video-out.

Hvordan af jeres setup - er der ikke nogen der kører mce med tv-out til et alm. tv?

Håber nogen kan hjælpe mig..

/Dennis

Et gammelt kinesisk ordsprog siger: "Den der aldrig sover, er altid vågen..."
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 15:01

Hej Dennis

Jeg anvender selv et generisk Nvidia 5200 grafikkort og får et glimrende billede. Det har også den fordel, at det kan fås uden blæser.

Jeg kender ikke ATIs drivere, men Nvidia giver mulighed for at justere et antal parametre, som har betydning for flimren, så måske ATI har noget tilsvarende.

Hælder dog mest til, at der er tale om problemer med din forbindelse mellem PC og TV. Det kan være en "uhensigtsmæssigt" kabel eller måske en "stelsløjfe" foranlediget af at du har flere forbindelser mellem TV og PC. (Audio, Video + stel på antenneledning). Prøv derfor at fjerne audioforbindelsen og antennestikket fra din PC, så der kun er en video-forbindelse til TV. Jeg havde selv problemer med en stelsløjfe, som gav brum på audio-delen.

Mvh

Jørgen

Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af JorgenR JorgenR skrev:

Jeg anvender selv et generisk Nvidia 5200 grafikkort

Hvad menes der med generisk?
Til top
JorgenR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 08:26

Undskyld - jeg mener blot et "no name" Nvidia 5200 kort. Altså ikke en udgave fra de kendte firmaer, som af og til laver en specialversion af driverne.

Glemte i øvrigt at sige, at problemerne med billedet på TV og kan skyldes, at opløsning og/eller opdateringsfrekvens er sat for højt i forhold til TV'ets formåen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu