recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætnings hjælp til Squeezebox Classic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætnings hjælp til Squeezebox Classic

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TonnyO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2007
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætnings hjælp til Squeezebox Classic
    Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 19:45

Hej alle sammen.

Jeg har købet en Logitech Squeezebox Classic som jeg vil have skal hente musik fra min WD My Book World Edition, systemet køre trådløst.

Jeg har fundet ud af at jeg skal installerer SqueezeCenter-7.2 og det er problemet kommer, jeg kan sagtens installerer det på min laptop, men nu var det jeg gerne ville bruge systemet uden at jeg har min laptop tændt.

Jeg bruger MioNet til at komme i kontakt med den trådløse harddisk og på denne måde kan jeg IKKE installerer SqueezeCenter-7.2, når jeg så lukker for MioNet kan jeg ikke finde ud af at komme i kontakt med min harddisk.

Er der ikke nogen her inde der har en god opsætnings mulighed, for at få det til at fungerer.

Redigeret af TonnyO - 04-Oktober-2008 kl. 19:45
/TonnyO
--o0o--
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 19:52

Du kan ikke installere og afvikle SqueezeCenter fra en harddisk - det kræver en computer af en eller anden slags, enten en PC eller en NAS.

En NAS er en ekstern harddisk, med CPU og styresystem af en art - derfor kan du installere og afvikle Squeezecenter på en NAS. Da din WD-disk ikke har CPU og styresystem, kan du ikke gøre det samme på den.

Til top
TonnyO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 20:14

Øhhh.

Jeg har læst dette på Hifi Klubbens hjemmeside:
Den nødvendige software (SlimServer) afvikles fra computeren, og denne skal derfor være tændt, når du vil bruge Squeezebox Classic som netværksafspiller. Der findes dog også enkelte netværks-harddiske (NAS) på markedet, som tillader installering af SlimServer.

/TonnyO
--o0o--
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 20:23

Oprindeligt skrevet af TonnyO TonnyO skrev:

Jeg har læst dette på Hifi Klubbens hjemmeside:

Der findes dog også enkelte netværks-harddiske (NAS) på markedet, som tillader installering af SlimServer.

Jamen det er også helt korrekt. Det kræver en computer eller et NAS at afvikle SqueezeCenter. Du skal kigge på Netgear ReadyNAS, Synology DS-107+ eller DS-207+ eller en model fra QNAP.

Redigeret af Sandal - 04-Oktober-2008 kl. 20:24
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
TonnyO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 19:55

Nu har jeg søgt en del på nettet og fundet dette: http://mybookworld.wikidot.com/hacks-and-howto

Nogen der kender noget til det ??

/TonnyO
--o0o--
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 20:24
Såvidt jeg ved har din WD  kun en arm9 processor med 32MB RAM. Det kommer SqueezeCenter aldrig til at køre på. Beklager:(

Til top
TonnyO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 20:39

Det her er hvad jeg ved:

OnSemi OXE800SE features

• ARM926 processor
  • Integrated Gigabit Ethernet MAC
  • Integrated SATA core and PHY
  • Integrated USB host controllers and PHYs
  • High speed AES-128 encryption core
  • PCI interface supporting system expansion
  • Open standard Linux OS

Se mere her:

http://martin.hinner.info/mybook/internals.php

Redigeret af TonnyO - 06-Oktober-2008 kl. 20:41
/TonnyO
--o0o--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 20:58
CPU'en kører ved 200MHz og den har som sagt 32MB Ram. Det er simpleten alt for lidt til SqueezeCenter. Diverse NAS som Synology etc. har dobbelt så hurtige cpu'er og mindst 128MB RAM, og selv med disse er mange utilfredse med hastigheden. Se diverse tråde på dette forum og andre steder. Så jeg tror altså det er no-go.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 21:01
Jeg kan se at du skal bruge det til en SB3 (og ikke en Duet). Dvs at du kan bruge Slimserver (som SqueezeCenter hed før den nåede version 7.x). Måske er der muligt med Slimserver-6.3.x, eller ældre. 
Til top
TonnyO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2008 kl. 21:36

Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Jeg kan se at du skal bruge det til en SB3 (og ikke en Duet). Dvs at du kan bruge Slimserver (som SqueezeCenter hed før den nåede version 7.x). Måske er der muligt med Slimserver-6.3.x, eller ældre. 

OKAY, så der er stadig håb.

Kender du noget sted jeg kan få info og meget gerne hvordan jeg instalerer på min harddisk, hver gang jeg prøver gennem stifinder får jeg besked om at jeg skal indtaste logon til netværks recurser, men alle mine forsøg på at logge in er mislykket.

/TonnyO
--o0o--
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 00:06
Beklager, der var en tråd på slimdevice-forumet, men den endte ikke i noget. Jeg har ikke hørt om nogen som har gjort det. Afhængig af hvor meget hacker du her, så tror jeg det kan blive en svær opgave.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 00:07
Du skal nok logge på din boks med en telnet- eller en ssh-forbindelse, hvis et kan lade sig gøre. Men ellers vil jeg tilslutte mig de øvrige kommentarer og sige at det er et dødfødt projekt med det hardware du har til rådighed.
/Tommy
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu