|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 22:03 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej
Står og skal til at købe et nyt mediacenter (som er det sidste jeg mangler i min hjemmebio). Jeg havde indtil nu regnet med at jeg skulle have en dell studio slim til ca. 6800,- med følgende spec.: Men så faldt jeg over denne her maskine, Mesiro mediacenter (aldrig hørt om det mærke før), på elgigantens hjemmeside til ca. 4000,-
Der er selvfølgelig forskel på de 2 i specifikationer, men hvis den billige af maskinerne kan det jeg gerne vil have, kan jeg jo lige så godt spare pengene? Så her er hvad jeg min. gerne vil have et mediacenter skal kunne klare/have kræfter til: Afspille normal dvd/afspille iso-filer ved hjælp af mymovies. Afspille HD-klip uden hakken Kunne decode dvd-film Afspille HD-TV (når jeg på et tidspunkt får købt Firedtv) uden hakken Ellers noget jeg har glemt? Spil er jeg ikke interesseret i da jeg har xbox360 og ps3 Så mit spørgsmål er: Kan jeg "nøjes" med den billige model? Hvis i har andre forslag (færdige systemer) inden for prisrammen <6500 er i velkommen til at komme med et bud. På forhånd tak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CPU'en i Mesiro'en er ikke kraftig nok til at kunne dekode H.264 i 1080p ved høje bitrater, og grafikkortet understøtter ikke hardware-dekodning.
Tilgengæld virker Dell-maskinen som temmelig meget overkill. Der er ingen grund til at smide en quad-core CPU med et højt strømforbrug i en HTPC. Der er masser af tråde med råd om opbygning af en billig og strømbesparende HTPC her i forummet, så kik lidt rundt og få inspiration. Redigeret af Zulu - 05-Oktober-2008 kl. 22:29 |
![]() |
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Ok tak for rådet
Så bliver det i hvert fald ikke den billige :-) - det lød nu også for godt til at være sandt. Med hensyn til gør det selv løsningen: den gider jeg ikke rigtig. Har prøvet det før, og vil denne her gang bare have en færdig løsning. Og dell løsningen: man kan kun vælge quad-qore cpu, og alt andet ved den må jeg indrømme jeg er faldet for :-) Men der er også den her, dell studio hybrid, til ca. 5500, er den mere strømbesparende, samtidig med at den kan klare de forskellige ting (den fylder også mindre)?
|
![]() |
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Den sidste er heller ikke kraftig nok til HD afspilning, og grafikkortet har heller ikke hardware accelerator.. din første løsning er muligvis kraftig, men den kan klare det.. og hvis ikke du vil samle selv, så er det nok løsningen for dig... |
![]() |
![]() |
ok tak for hjælpen
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |