recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor under 15K HDMI 1.3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjektor under 15K HDMI 1.3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor under 15K HDMI 1.3
    Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 13:47

Jeg planlægger at tilslutte min PS3 til en BenQ W5000 Epson Home Cinema 1080 UB eller en Mitsubishi HC5500.

Til mit kendskab understøtter BenQ W5000 ikke HDNI 1.3 (Deep Color), men kun 1.2.1.

1) Understøtter PS3 HDMI 1.3?

2) Vil jeg savne Deep Color? (Ved godt det er svært for jer at besvare, men som I kan høre, er jeg kun på entry level og aner ikke hvad Deep Color gør/kan).

3) Jeg har ikke kunne finde Epson Home Cinema 1080 UB der hjemme. Vi I om den ”på dansk” hedder EMP-TW1000 eller 2000?

Tak! For jeres vejledning. Kanont forum

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Mouse Mouse skrev:

1) Understøtter PS3 HDMI 1.3?

Ja.

2) Vil jeg savne Deep Color? (Ved godt det er svært for jer at besvare, men som I kan høre, er jeg kun på entry level og aner ikke hvad Deep Color gør/kan).

Nej. Hverken kilder eller panelerne i projektorerne understøtter reelt mere end 8 bit, så det gør ikke nogen reel forskel i praksis. Deep Color giver understøttelse for RGB eller YCbCr op til 16 bit (i praksis som regel dog kun op til 12 bit). HDMI 1.1 understøtter dog i forvejen 12 bit via YCbCr, så det er faktisk ikke nødvendigt med Deep Color for at få op til 12 bit overførsel - kun hvis det er RGB, f.eks. fra en PC.

Forskellen på 8 bit og 10 eller 12 bit, er at man vil reducere banding, dvs. en synlig "kant" i overgangen mellem to farve-nuancer. Men da kilder og displays i praksis alligevel som sagt er højst 8 bit, så vil dén banding alligevel blive påført signalet igen så snart det rammer panelet.

3) Jeg har ikke kunne finde Epson Home Cinema 1080 UB der hjemme. Vi I om den ”på dansk” hedder EMP-TW1000 eller 2000?

Såvidt jeg husker er 1080 lig med TW1000, mens 1080UB er lig med TW2000.

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 10:16

Tak! Otto, for et meget fyldigt svar.

Jeg koeber min projektor til januar og kan forstaa, atdet er en god ide at faa den kalibreret.

Er det alle projektore der kan (vil nyde godt af at blive) kalibreres? LCD som DLP?

Mvh.

Mouse

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 12:36

Er det alle projektore der kan (vil nyde godt af at blive) kalibreres? LCD som DLP?

Groft sagt ja. Hvor stor forskellen er i praksis kan være meget svingende, og enkelte projektorer har meget få justeringsmuligheder. Som regel vil bare en simpel gråskala-justering i sig selv være pengene værd, men da kalibrering indeholder meget mere end dét, og der oftest er væsentlige forbedringer at hente på andre områder også, så er folks forventninger til kalibreringens effekt som regel større end bare at farverne lige bliver tweaket det sidste stykke på plads.

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 13:04
Fint! vi ses til januar.
Til top

Besvar Besvar