|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Psilocyb ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 10:47 |
Hellow Recordere!
Jeg er splinter ny på dette fora, men ser frem til nogle gode diskutioner snakke vedr. HIFI mm. Dog har jeg til at starte med en del spørgsmål.. Sagen er den, jeg har anskaffet mig en projekter samt lærred og vil nu udvide mit home-cinema mm. Jeg skal derfor ud og købe mig en ny reciever! I dette har jeg dermed nogle krav samt spørgsmål som i måske kan hjælpe mig med at justere og besvare. Til min reciever skal der kobles flg.: - Xbox 360 - via component-kabel - Macbook Pro - via ?? - Evt. Selector Box/TV-tuner eller hvad det nu hedder, så jeg kan få tv- signal på min projekter/lærred. - Et fjernsyn fra et andet rum. Dette er egentlig mere eller mindre det, der skal tilkobles. Jeg har fået af vide af venner og bekendte at jeg skal anskaffe mig en reciever med 3 HDMI indgange og 1 enkelt udgang - dette burde klare mit behov på stående fod. Vil i give mig ret i det? Desto mere, skal der kobles 2 gulvhøjtallere til i rummet hvor min projekter samt reciever er i. Ydermere skal der via min reciever trækkes kabler til to Podspeakers i et andet rum, hvor mit fjernsyn er placeret. Til sidst skal der kobles et simpelt jack stick til min reciever fra min Mixer tilhørende min DJ-Pult stående et par meter væk fra recieveren! Kan dette så lade sig gøre? Jeg tænker her, er det muligt at få indstillet en kanal på min reciever for mit fjernsyn i det andet værelse og dets højtallere, samt have 2-3 andre kanaler hvor mine gulvhøjtallere er koblet til? Altså det at når jeg trykker mig ind på en bestemt kanal på min reciever, ved recieveren godt at der skal sendes lyd ud af mine to podspeakers - samt den godt ved at der skal sendes lyd ud af mine gulvhøjtallere, når jeg har valgt en kanal til enten, xbox, selector box, macbook pro og/eller DJ-Pult? Har desværre ikke det store rådighedsbeløb på stående fod. Vi snakker et absolut maximum på omkring de 4300,- - men ser helst en løsning en smule under dette! Er faldet over en DENON reciever hos HIFI-klubben, der som jeg ser det kunne tilfredstille mine behov, dog ved jeg, næsten intet om hifi Den ses på nedestående link: http://www.hifiklubben.dk/produkter/...eiver_sort.htm Hvordan vil jeres mening være om denne? Ydermere vil jeg høre; Hvis jeg nu senere hen vil ud og investere i en Blu- ray afspiller, er det så muligt at koble den til en reciever som ovenstående? Eller kommer jeg til at mangle udgange? Til sidst, vil jeg forhøre mig hvordan en computer - i dette tilfælde en Mac (Macbook Pro) kobles til en projekter? Har jeg ret i det har noget med HDMI at gøre? Eller skal jeg have fat i et VGA/DVI kabel? Jeg vil selvfølgelig have bedst muligt signal/kvalitet fra min computer - da jeg har en ide om at bruge den som homecinema! Håber der er nogle venlige HIFI-sjæle der kan hjælpe mig med mine spørgsmål og måske fortælle mig hvad kan lade sig gøre og IKKE kan. Forslag til recievere ville være yderst dejligt! Med venlig Hilsen Alexander Christiansen. |
|
![]() |
|
Henrik_s ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
![]() |
Hejsa og velkommen til, er det denne receiver du referer til LINK
|
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
![]() |
|
Psilocyb ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Yes Henrik, det er nemlig den forstærker du linker til..
Hvad synes i om den? Kunne det være en mulighed? |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Velkommen til
Psilocyb
Hvis du er mest til Denon, så vil jeg helt klart anbefale den, du selv referer til. Et andet alternativ, kunne være en Onkyo 606, men nu har du selv skrevet Denon, så lad os tage udgangspunktet derfra. Receiveren vil sagtens kunne klare, alle de tilslutninger, du kræver. Nu læser jeg det som om, at du kan har 1 projektor og intet TV? I det tilfælde så sætter du alle de komponenter til Receiveren (component osv), også bruger du HDMI-udgangen til projektoren. Så simpelt er det ![]() /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Supra |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |