|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
karsten86 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() Sendt: 05-Oktober-2008 kl. 17:50 |
jeg har igennem længere tid gerne ville have mig en htpc/mce og har nu besluttet mig, for at bygge en.
men da jeg aldrig har bygget en htpc/mce aner jeg ikke en rygne fis om det, har dog, kikke forummet igennem, og kikket på mange træde om det, men jeg har lige nogle nogle spørgsmål/problemer om dette. budgettet ligger omkring 3-4000 kr 1) jeg vil gerne have en htpc/mce der også kan spilles lidt på.( her snakker vi ikke om de nyeste spil (ra2, generals osv.) kan det lade sig gøre ?? 2) den skal også være i stand til at optage fra mit tv, også skal den kunne steame de film jeg har til at ligge på den, hvilket stik skal der da bruges.... og hvilket tv-kort/tv-tuner skal der bruges ?? 3) med henhold til lyd, får jeg problemer, da jeg har en ps3 hvor der er optisk lydudgang på, også har jeg et surround sound der ikke er det, vil jeg gerne have det koblet, ind over min htpc/mce kan dette lade sig gøre.... 4) da jeg som sagdt ikke har en skid forstand på htpc/mce byg, vil jeg gerne have lidt hjælpe til dette... gerne flere forslag... har dog harddiske ( 2*western digital 500gb), strømforsygning(520 watt) og ram( 2*1gb corsiar 6400) til at ligge, dette ville jeg gerne kunne genbruge. 5) med henhold til software kan jeg se der er flere der bruger win xp, og så media portal, og det bliver nok også denne vej jeg skal, men vil gerne have lidt mere hjælpe, til at finde ekstra programmer der også skal bruges så som codec osv. ved godt dette er en stor omgang, men jeg vil virkelige håbe, der er en der ude, der kan besværre mine spørgsmål.. karsten86 ![]() |
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
Velkommen til Recordere Karsten86.
Jeg prøver at hjælpe lidt. Men der er nogle ting som du må uddybe. 1) Det kan saktens lade sig gøre og hvis spillene ikke er nyere så kan du endda nøjes med onboard grafik. 2) Her bliver du lige nød til at fortælle om det skal være digitalt TV eller bare almindeligt analog. Og hvad skal du streame til? 3) Jeg er ikke helt med på hvad du vil? Hvis du bare vil sætte dit surround sound sæt til HTPC'en så kan du saktens tilslutte det via et jack stik når det ikke har optisk. 4) Så mangler du: Bundkort: GA-MA78GM-S2H (har onboard lyd og grafik) CPU: Skal være AM2 socket, jeg har ikke lige styr på AMDs lineup lige i øjeblikket. Kabinet: Det er en smagssag men et forslag kunne være Antec Veris Fusion 430 TV-Turner: Det kom som sagt an på om du skal have digitalt TV. Du skal dog bruge to turnere hvis du skal optage og se TV på samme tid. 5) Jeg bruger selv MeediOS som jeg kører på Vista Ultimate. Man kan en del mere med MeediOS end man kan med Windows Media Center og Media Portal. Men den er også lidt sværere at opsætte så bare start med Windows Media Center eller Media Portal. Til codecs bruger jeg kun den nyeste CCCP. Installer den også burde du ikke have codec problemer. Og som afspiller bruger jeg Media Player Classic Home Cinema. Redigeret af Corax - 05-Oktober-2008 kl. 18:52 |
|
![]() |
|
karsten86 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
tak for svaret, jeg vil prøve at uddybe lidt.
1) hvad så vis jeg vil spille lidt nyere spil hvilke grafikkort skal jeg så gå efter....?? 2) ja vi har antenne her hvor vi bor, så det er i første omgang analog, men da vi om ca et halv år, får fiber og tv der i gennem, bliver det nok digital, det jeg mener med steame er at den skal kunne vise, de film der kommer til at ligge på mit htpc/mce, på mit tv. 3)jeg har et sony dav 230 surround sound, og det har ikke optisk udgang, det skal kobles til mit htpc/mce, min ps3 her kun optisk udgang og det vil jeg også gerne have ud af mit surround anlæg, så spørgsmålet er kan jeg koble min ps3´s optiske lyd til mit htpc/mce og så køre det ud som stereo til mit surrond sound?? karsten86 ![]() |
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
Som CPU vil jeg anbefale: CPU: den er brugt af rigtig mange, så vidt jeg kan læse mig frem til, sammen med det bundkort, og skulle være meget strømbesparende. jeg tror sagtens at det grafikkort der ligger på bundkortet kan bruges til de spil du nævner i dit første indlæg... uden problemer, det sparer dig også en del strøm, larm og varmeafledning derudover skal du nok også tænke på noget vibrationsdæmpning til dine HDD, nogle andbefaler at købe en 2,5" til at bruge som system HDD, da det væsentligt nedsætter tiden hvor de mere støjende 3,5" kører, når du gerne vil genbruge dine 2 WD diske. |
|
![]() |
|
Corax ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
![]() |
1) High-end: Radeon HD 4870
Mellemklassen: 9600GT eller 8800GT Low-end: Radeon HD 3650 (Silent) Nu ved jeg ikke hvor nyere spil du taler om. Men hvis du vil spille Company of Heroes f.eks. (kan varmt anbefales) så er low-end godt nok så længe du holde dig fra DirectX10 versionen. High-end kortet er kun hvis du skal ud i nogle af de nyeste 3D shooters. 2) Okay, så er spørgsmålet om du vil vente til i får digitalt tv med at købe turner. Så vidt jeg ved findes der nemlig ingen hybrid DVB-C/analog turnere. For at vise de film du har på PC'en skal du ikke bruge en TV turner. Du skal bare fobinde din HTPC til dit TV med et video kabel, helst DVI/HDMI ellers VGA (undgå S-Video). 3) Det tror jeg ikke du kan fordi så vidt jeg ved er de Tos-Link på PC lydkort kun udgange. Hvis du har et nyere TV så kan du måske slutte både din PC, PS3 og højtalere til det. Ellers må du ud i en omskifter boks eller AV-Reciever. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Karsten86
Du skulle måske se min side om HTPC byg link nederst Der kommer faktisk lige nu 2 nye ATI kort ud der er meget velegnede til HTPC hvis man også vil spille. De har også noget så fornemt som 7.1 lyd ud på HDMI. Det har andre ikke kunnet klare indtil nu, hvor man kun har DTS eller Dolby digital 5.1. Og de hedder? Radeon HD 4550 og 4350. De bliver ret billige om de er i silent udgaver ved jeg ikke endnu. 4 - 500 kr bit-tech Redigeret af Ken_T - 06-Oktober-2008 kl. 01:37 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg ville bygge denne her:
ASUS P5Q-EM 912kr Core 2 Quad Q6600 1155kr Seagate Barracuda 500gb x 4RAID 0+1 1540kr Corsair XMS2 Dominator 2 x 1 GB 328kr Antec Veris Fusion 1156kr Logitech Harmony 525 325kr FireFloppyDTV x 2 2600kr Conditional Access Module x 2 500kr Pioneer DVD/RW Bluray BK 768kr Logitech DiNovo Edge 963kr Vista Home Premium Oem/SP1 733kr Powerdvd 8.0 550kr Proximis Girder 500kr Arcsoft TME 600kr Linksys DMA 2200 1899kr Global Cache 745kr Så ville jeg finde TV-Pack 2008.... Dernæst ville jeg bruge et par dage uden konen og lillemand.....Når de så kom hjem, ville de synes, at det WAF far havde lavet, var pivlækkert... Budgetkontoen er godt nok blevet drænet for 13000+... Redigeret af Patriarken - 06-Oktober-2008 kl. 13:31 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
okay jeg tror jeg venter det ca halve år på at vi får fiber ind, og deretfter sætter tuner i.
jeg kan se at der bliver forslået at jeg skal bruge følgende dele til setuppet GA-MA78GM-S2H AMD Athlon X2 4850e 2.5 GHz mine 2*1gb corsiar 6400 mhz ram en støjsvag strømforsygning(har selv) mine 2*500 western digital Radeon HD 3650 (Silent) kabinet ved jeg ikke endnu hvad med blæser til cpu og blæser i kabinettet, hvad skal jeg gå efter der ??....hvad med tastatur og fjernbetjening, hvad er bedst for pengende..... og sidst men ikke minst hvilket tv-kort skal jeg gå efter..... okay har også været ude og forhøre mig i dag om det med lyd til min ps3 og tror desværre jeg skal have et nyt suround sound øv øv ken_T jeg har faktisk kikket meget på din hjemmeside, og fundet meget nyttigt |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Hvis du får fiber ind er det vel noget med en særlig boks? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
ved faktisk ikke hvad vi får at boks/bokse når man får tv igennem fiber, min mening var at jeg gennem HTPC-en skulle kunnne optage fra de forskellige kanaler og gemme det på den.
|
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() |
CPU køler blev jeg anbefalet en af disse: enten en Scythe Ninja mini (som jeg har set på http://www.silentpcreview.com/article754-page5.html kan køre uden blæser i det kabinet) ELLER bliver det dette bæst af en køler Noctua NH- C12P http://www.silentpcreview.com/article846-page2.html mht tastatur, kan jeg kun komme på 1 tastatur der dur.. Dinovo fra logitech |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Boks-løsnionger uanset type er næsten aldrig egnet til HTPC, den eneste mulighed for interface er via et Scart-stik (s-video) eller måske component ud.
Redigeret af avh - 07-Oktober-2008 kl. 17:33 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |