recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W5000 vejl. udsalgspriser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBenQ W5000 vejl. udsalgspriser

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lazboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ W5000 vejl. udsalgspriser
    Sendt: 26-September-2008 kl. 22:55

Nu hvor den vejl. udsalgspris er blevet sat ned til 13.999,- (har dog ikke set nogen forhandler som har opdateret deres priser) er der nogen som ved hvad den tidligere vejl. udsalgspris var? jeg prøver nemlig at gættet mig til hvor meget billigere den bliver i tyskland (koster pt. 13.800) Er der nogen som har et bud på hvad den kommer til at koste i tyskland og hvornår prisnedsættelsen slå i gennem?

Ps. Kan det betale sig at købe en BenQ w5000 i stedet for en Infocus x10?

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af lazboy lazboy skrev:

Nu hvor den vejl. udsalgspris er blevet sat ned til 13.999,- (har dog ikke set nogen forhandler som har opdateret deres priser) er der nogen som ved hvad den tidligere vejl. udsalgspris var?

17-18k

Ps. Kan det betale sig at købe en BenQ w5000 i stedet for en Infocus x10?

Ja, bestemt. W5000 er en decideret hjemmebif projektor, hvor X10 er mere all round. 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 02:46

Nu hvor den vejl. udsalgspris er blevet sat ned til 13.999,- (har dog ikke set nogen forhandler som har opdateret deres priser) er der nogen som ved hvad den tidligere vejl. udsalgspris var? jeg prøver nemlig at gættet mig til hvor meget billigere den bliver i tyskland (koster pt. 13.800) Er der nogen som har et bud på hvad den kommer til at koste i tyskland og hvornår prisnedsættelsen slå i gennem?

Hvis dét er prisen p.t. i Tyskland, så gætter jeg på at det nærmere er den danske pris der har været bagud mht. prisfaldet, så du næppe ser nævneværdige yderligere prisfald i Tyskland, bare fordi den er faldet i Danmark. Tidligere har prisen på W5000 i Danmark vs tyskland og sverige faktisk været rimelig ens, såvidt jeg har set (men jeg følger ikke så meget med i udlands-priser).

Til top
Brian321 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2008
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 16:02

Otto, det er muligt du har skrevet det før et eller andet sted, men hvilken af Sanyo Z2000 og den her omtalte Benq W5000 synes du har det bedste billede efter kalibrering?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Brian321 Brian321 skrev:

Otto, det er muligt du har skrevet det før et eller andet sted, men hvilken af Sanyo Z2000 og den her omtalte Benq W5000 synes du har det bedste billede efter kalibrering?

Det er jo slet ikke nogen konkurrence, det har BenQ med flere længder. Om man så har issues med DLP vs LCD, størrelsen eller zoom ratio osv, det kan jo godt gøre at man vælger Sanyo'en alligevel, men på rå billedkvalitet er de slet ikke i samme liga.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er jo slet ikke nogen konkurrence, det har BenQ med flere længder. Om man så har issues med DLP vs LCD, størrelsen eller zoom ratio osv, det kan jo godt gøre at man vælger Sanyo'en alligevel, men på rå billedkvalitet er de slet ikke i samme liga.

Hvad er årsagen til at I ikke længere sælger Z2000'eren?

Hvad tager I for en W5000 inkl. kalibrering efter de nye udsalgspriser slår igennem?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 11:01

Hvad er årsagen til at I ikke længere sælger Z2000'eren?

Jeg skaffer den hjem hvis man vil have den, men jeg har valgt ikke længere at have produkter på min hjemmeside, som jeg ikke føler 100% for, fordi folk opfatter det som min blåstempling af produktet, og jeg synes ganske enkelt ikke Z2000 er særligt fed. Jeg kan skaffe _mange_ ting der ikke lige står på min hjemmeside, pointen i mit firma er jo netop at finde frem til den løsning der virker for den enkelte, ikke at levere standard-løsninger der skal passe til alle. Men jeg har så samtidig valgt at de produkter jeg fremviser på hjemmesiden er produkter jeg mener er de bedste, om ikke andet så til prisen, sådan at folk kan regne med at hvis de køber nogle produkter der er i mit sortiment, så får de en kvalitet der lever op til dét man forventer, eller bør forvente, når man henvender sig til mig. Så kan man altid diskutere hvor dén grænse skal gå, men der er jeg så i den heldige situation at det bestemmer jeg suverænt selv...

Hvad tager I for en W5000 inkl. kalibrering efter de nye udsalgspriser slår igennem?

Det bliver 13.999,- plus kalibrering. Der er ikke avance til at inkludere kalibreringen på de billigste produkter.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2008 kl. 13:38
Benq W5000 har altid været meget prisattraktiv i Danmark. Fordelen ved at købe den i Tyskland, har i den tid jeg har holdt øje med den, været nærmest lig NUL.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 09:25

Med den nye pris er det da pludselig et mere relevant alternativ til en Z2000 købt i tyskland, men umiddelbart er det en showstopper for mit vedkommende at den ikke har horizontal lens shift. Er det for at holde prisen nede at man har fravalgt en ellers så udbredt feature? Den har jo vertikal.

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2008 kl. 11:14

Faktisk en af de få DLP projektorer i prislejet under 20k, der overhovedet har vertikal shift (tror jeg) er helt sikkert noget der koster lidt.

Til top
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 17:28

Nu har jeg lige taget en afstands måling på Benq siden, Og jeg mangler over en halv meter for at kunne fylde mit 108" lærrede ud.

Er der slet ikke en 1080 projektor som kan lave et billede som den, i samme prisklasse?

Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2006
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 19:24

Jeg er meget hooked på en w5000 men dog kan jeg se et stort -. Dette er lydstyrken på blæseren. Grunden til dette overvejer jeg meget kraftigt den nye Z770 fra Sanyo når den kommer.
er der nogen som har erfaringer med støjen fra en W5000 når den hænger over hovedet på en?

Jeg hader mildt sagt støj!!

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu