Jeg har haft en lignende oplevelse, hvor jeg prøvede en masse forskellige codec, efter jeg installerede ffdshow og satte et "V" ud for deinterlancing og indstillede deinterlansing til "Kernal bob" har det fungerede perfekt.
Jeg kørte 60Hz på mit Samsung LCD TV i starten, i det TV nativ indstillingen på 1360*768 kun virke med 60Hz og billede i Windows ser klart bedst ud i native 1360*768 60Hz, men efter jeg skiftede til 50Hz og opløsning 1280*720 ser video optagelser i DVBviewer bare meget bedre ud, video optagelserne hakker ikke det mindste, så jeg lever med den nedsatte billede kvalitet i windows, en HTPC skal jo også primært bruges til video optagelser.
Mit seneste tiltag er at bruge Nvidia Purevideo, som er en smule bedre end ffdshow, men der skal et trænet øje til at se forskel. Jeg bruger HD2400pro sammen med Nvidia Purevideo og det fungere ideelt, selv om kombinationen kan virke lidt komisk.
Er der nogen der kan anbefale et LCD tv som kan køre 50Hz i native 1360*768 hvor det virker?
Jeg har haft tilsluttede min "Nvidia 8800 GTS spil computer" til mit Samsung LCD TV, hvor grafikkortet skriver det kører 50Hz ved 1360*768, men Tv billede viser noget andet, dvs. billede hakker, så driveren skriver/viser 50Hz men kører 60Hz. Nvidia 8800 GTS kortet virker også perfekt ved 1280*720 ved 50Hz og DVBviewer.
Jeg har prøvet at gennemkigge data/specifikationer, på de nyeste LCD TV modeller der er på market og umiddelbart ser det ikke ud som om, nogen modeller virker i 50Hz native 1360*768, der er dog 1080i/p i 50Hz, man så bliver ikonerne i windows super små og det rimeligt sikkert svært at bruge windows i denne opløsning. Er der nogen der har nogle erfaringer på dette punkt, som kan komme med en alternativ løsning?
Redigeret af Boosterx - 11-Oktober-2008 kl. 23:52