recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny DVD-afspiller til 2000kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy DVD-afspiller til 2000kr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jeppedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny DVD-afspiller til 2000kr
    Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:28

Hej allesammen..

Jeg har et Panasonic PX80 og har købt mig Focal Sib 5.1 sættet, så nu mangler jeg bare en lækker DVD-afspiller til.

Den skal både bruges som DVD-afspiller, samt CD-afspiller. (ikke nødvendigvis SACD, da jeg egentlig ikke ved hvad det er)

Efter at have læst en masse tråde i forummet er jeg kommet frem til disse 4 bud:

  1. Panasonic DVD-S100 (er lidt i tvivl om den kan køre over fjernbetjeningen til mit PX80, da det jo er 2008 model og der står Viera 2007 på Pana's hjemmeside.
  2. Denon 1940 (sort) (har kun læst godt om den :D )
  3. Denon 1740 (sort) (Den lidt billigere udgave, som jo er meget rart)
  4. NAD T515 (sort) (Den ser bare lækker ud)

Hvilke vil i anbefale af de 4? Og er der måske andre i samme prisklasse, som er endnu bedre?

+ Jeg har lige et tillægs spm. da min nye lejlighed jeg flytter ind i mandag modtager Kabal TV fra yousee.. kan man evt. få en DVD-afspiller som også kan bruges som HD boks? eller skal man have en boks fra 'Samsung'? (synes jeg at have læst mig til).

 

Mvh Jeppe :D

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:32

Oprindeligt skrevet af jeppedk jeppedk skrev:

Hvilke vil i anbefale af de 4? Og er der måske andre i samme prisklasse, som er endnu bedre?

De bedste DVD-afspillere i prisklassen er Panasonic S100 og Denon DVD1940.

Til top
jeppedk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:44

Mange tak for det hurtige svar..

Ville det så ikke være mest fornuftigt at købe Panasonic S100 til mit PX80, så det muligvis kan køre over samme fjernbetjening?

Er lidt i tvivl om dette nemlig, da der på pana's hjemmeside står:

  • Med VIERA Link kan du også styre DVD-S100 direkte med fjernbetjeningen til dit 2007 VIERA TV.

Kan det dermed også passe til 2008 Viera TV? For så falder valget helt klart på S100 :D

Kan du måske også hjælpe mig med tillægs spørgsmålet?

 

Ville det måske være endnu bedre at smide 1000kr oveni og købe en PS3? så man samtidig har en Bluray-afspiller eller  er DVD-kvaliteten så forringet meget VS. Pana S100?

Ser nemlig ikke rigtig Bluray og kommer nok heller ikke til at spille særlig meget på den. 

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af jeppedk jeppedk skrev:

Ville det så ikke være mest fornuftigt at købe Panasonic S100 til mit PX80, så det muligvis kan køre over samme fjernbetjening?

Er lidt i tvivl om dette nemlig, da der på pana's hjemmeside står:

  • Med VIERA Link kan du også styre DVD-S100 direkte med fjernbetjeningen til dit 2007 VIERA TV.

Kan det dermed også passe til 2008 Viera TV? For så falder valget helt klart på S100 :D

Jeg har ikke kendskab til Panasonics interne linksystem.

Oprindeligt skrevet af jeppedk jeppedk skrev:

Kan du måske også hjælpe mig med tillægs spørgsmålet?

Ville det måske være endnu bedre at smide 1000kr oveni og købe en PS3? så man samtidig har en Bluray-afspiller eller  er DVD-kvaliteten så forringet meget VS. Pana S100?

Ser nemlig ikke rigtig Bluray og kommer nok heller ikke til at spille særlig meget på den. 

Nu er jeg ikke helt med . Hvis du ikke spiller og ikke har ambitioner om Blu-Ray, hvorfor så overveje en PS3?

Men PS3´s DVD-kvalitet er sådan cirka på niveau med S100 (så vidt jeg ved, har ingen praktisk erfaring med PS3)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 10:50
Om det er Panasonic S100 eller Denon 1940 valget falder på resulterer nok i praksis i det samme resultat, men af de to ville jeg selv vælge Denon 1940. Jeg har haft en S97 men foretrækker Denons afspillere, og hvis valget er frit mellem de to nævnte afspillere, så er det ikke så svært, synes jeg. Denon 1740 og NAD T515 burde fjernes fra overvejelserne med det samme.

Jeg vil umiddelbart mene, at mulighederne for at styre en S100 med fjernsynets fjernbetjening er temmelig begrænset. Det var ikke noget jeg gjorde meget ud af at prøve, men det er IMO ikke den slags der burde styre valget af dvd-afspiller. Jeg mener også at man bør købe have en dedikeret dvd-afspiller (så man kan få regionsfrihed og såen), så i denne situation ville jeg vente med at købe en PS3 til man har brug for en decideret Blu-ray-afspiller.
Til top
kedu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:13

Hej, jeg har selv PX80 og DVD-s100 og de kommunikere godt sammen med Viera link, du kan styre de meste på DVD-s100 med fjernbetjeningen fra PX80 inklusive "set up" menuen og med DVD-s100 fjernbetjeningen kan du skifte kilde, justere lydstyrke og skift kanal på PX80'en. Selv uden at komme inde i Viera menuen kan man bare bruge de knapper på fjernbetjening for at styre TV'et eller DVD'en.  Og billedmæssigt kører de perfekt sammen :o)  Jeg vil tage DVD-s100 i stedet for 1940, s100 kan fås til 1700 leveret og spørge lige om de kan gøre den region free til dig inden de sender den.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af jeppedk jeppedk skrev:

Ville det så ikke være mest fornuftigt at købe Panasonic S100 til mit PX80, så det muligvis kan køre over samme fjernbetjening?

Er lidt i tvivl om dette nemlig, da der på pana's hjemmeside står:

  • Med VIERA Link kan du også styre DVD-S100 direkte med fjernbetjeningen til dit 2007 VIERA TV.

...og sikkert også med fjernbetjeningen til et Sony-TV eller et Pioneer-TV og vice versa.

Hos Sony hedder det Theatre Sync, hos Panasonic hedder det VIERA Link, hos Pioneer hedder det noget helt tredje, men navnene dækker over samme fælles standard: HDMI/CEC.

Hvis du kigger dig lidt omkring her i forummet, er der en del, der har skrevet om deres erfaringer om at blande udstyr af forskellige fabrikater, og de når næsten alle frem til det samme: HDMI/CEC fungerer udmærket i et blandet setup.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu