|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 22:26 |
Hej jeg står i det problem at jeg skal have trukket Kabel til mine baghøjtalere. Men min stue er lidt mærkeligt bygget op. Til den Højre baghøjtaler skal der bruges ca 7M Kabel, imens der til den venstre skal bruges ca 20 M. Jeg har fundet nogle QED kabler på hifiklubben til henholdsvis 20 og 35 kr m. Mit spørgsmål er så, Vil de kunne trække den store afstand. Eller skal jeg vælge nogle andre. Forslag må gerne ligge i samme Prisområde Stoffer1987 |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Hvis der kun er 7M til den ene højtaler, kan du så ikke trække samme vej, til den anden højtaler, så du ikke behøver trække 20m, eller er det en nødvendighed??
HFK har nogle fine kabler, så det lyder vel som et udmærket valg. Men der er masser af valg, og jeg har aldrig været meget for HFK's eget mærke (selvom jeg tidligere har haft et QED-sub kabel). Jeg mener at Van Der hul har lavet et kabel, til den pris. Det skulle være rigtig fint, kan desværre ikke huske modelnavnet. OBS: det er dem her http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/va n_den_hul_the_clearwater_kabel_transparant.htm Ellers kunne det være dem her http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/hoejttalerkabel/va n_den_hul_the_snowline_kabel_hvid.htm - Desværre er begge lidt over dit budget. /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Supra |
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
Højtalerkabler skal optimalt også være lige lange, alt skal være så symetrisk som muligt, det er jeg blevet fortalt i gamle dage :-) Det giver også mening. |
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Jeg har ca 3 meter til min venstre høfttaler og ca 6 meter til min højre og det kan ikke høres på lyden!
|
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
Der findes sikkert nogle fine formlet der vil kunne bekræfte at der er en forskel. Om forstærkeren kan kompensere for uens modstand på kabelsiden, ved jeg ikke, men min logik siger mig at alt skal være symmetrisk, om det så forholder sig sådan i praksis og om marginalerne er så små at det er ubetydeligt, det er ganske muligt. Personligt vil jeg gå efter ens længder på de tilhørende kanaler :-) og især formindske forskellen i længden når vi snakker forhold 3:1 Fandt lige denne: RL = (0,0175*L)/(mm2) Så, har man et kabel på 7 meter og et på 20 meter er forskellen i modstanden: (0,0175*7)/(2,5mm2) = 0,049ohm (0,0175*20)/(2,5mm2) = 0,14ohm = 0,091 ohm RL = ledningsmodstanden, 0,0175 er den specifikke modstand i kobber og 2,5mm2 er tykkelsen på kablet. om 0,091ohm er hørebart? Det er der måske nogle eksperter der vil kommentere på? Jeg vil jo heller ikke være fluekne.... så beklager OT Konklusion: Der er en forskel, meeeen, om den er afgørende, ved jeg ikke. Redigeret af Pittens - 10-Oktober-2008 kl. 15:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |