recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer - "fodbold-flimmer"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBviewer - "fodbold-flimmer"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer - "fodbold-flimmer"
    Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 10:58

Jeg vil lige slå fast at jeg overordentlig tilfreds med TV billedet med DVBviewer når jeg ser alt andet end Fodbold. Men desværre er det fodbold jeg ser mest af.

Når jeg ser fodbold har jeg skygger rundt om spillerne og det er som om mit TV ikke kan følge med. Det hakker en del.

HTPC er tilsluttet via DVI og lyden kører via eksterne højtaler og forstærker.

Mit LG Plasma er af ældre dato:

Model :  RT-42PX10
  • LG XD ENGINE
  • PIP - Picture in Picture
  • Aspect ratio: 16:9
  • Resolution: 852 x 480
  • Input Signal: HD, VGA-SXGA
  • Brightness: 1000cd/㎡
  • Contrast Ratio: 5000:1
  • Viewing Angle: Over 160˚
  • DVI,IR Jack
  • PC Input: D-Sub15(RGB in& out)
  • Component (Y/Pb/Pr): 480i/ 480p/ 576i/ 576p/ 720p/ 1080i/ 1152i
  • Piggy control (Detachable Tuner): 36pin
  • Extra Control: RS-232C
  • Free speakers and stand included
  • Dimensions (WxHxD): 1210x645x295
  • 1 Year Warranty

Kan jeg ændre nogle indstillinger i DVBviewer så TV får færre FPS eller Kan jeg omgå problemet på en anden måde?
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:03

hvad står din windows refreshrate til?

Prøv at ændre den til feks 50 eller 75hz

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 12:22

Det vil jeg forsøge.

Andre forslag jeg kan tage med i bagagen?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 14:55

Hvad bruger du af Codec og bruger du ffdshow til opskalering?

Jeg brugte tidligere ffdshow til at opskalere alt, da det klarede det langt bedre end tv/grafikkort og fikDVD film til at se sindsygt flotte ud. Problemet var bare, at når jeg så sport i Live-TV, så kunne ffdshow slet ikke følge med og lavede meget ringe billeder der var sløret så snart der var bevægelser. Når billeder var stille (close-up af træneren fx) så var det stadig skideflot. Efter jeg slog ffdshow fra blev det meget bedre.

Jeg bruger så godtnok MediaPortal men hvis ovenstående er dit problem, så burde det også være gældende ved DVBViewer. Det kan også tænkes at det er et andet sted hvor opskaleringen foregår at det går galt. Ofte vil det være ved deinterlacing/opskalering at der er størst chancer for at problemerne ved LiveTV opstår - og selvfølgeligt refreshrate som nævnt ovenfor, denne skal sættes til 50hz og ikke 60hz.

Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:37

Jeg har ffdshow installeret men om DVBviewer bruger det ved jeg ikke. Men det vil jeg se om jeg kan finde ud af tjekke. 

Men jeg bruger det i MP og som du siger så giver det et mega-skarpt billede.

Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 18:57

Jeg har haft en lignende oplevelse, hvor jeg prøvede en masse forskellige codec, efter jeg installerede ffdshow og satte et "V" ud for deinterlancing og indstillede deinterlansing til "Kernal bob" har det fungerede perfekt.

Jeg kørte 60Hz på mit Samsung LCD TV i starten, i det TV nativ indstillingen på 1360*768 kun virke med 60Hz og billede i Windows ser klart bedst ud i native 1360*768 60Hz, men efter jeg skiftede til 50Hz og opløsning 1280*720 ser video optagelser i DVBviewer bare meget bedre ud, video optagelserne hakker ikke det mindste, så jeg lever med den nedsatte billede kvalitet i windows, en HTPC skal jo også primært bruges til video optagelser.

Mit seneste tiltag er at bruge Nvidia Purevideo, som er en smule bedre end ffdshow, men der skal et trænet øje til at se forskel. Jeg bruger HD2400pro sammen med Nvidia Purevideo og det fungere ideelt, selv om kombinationen kan virke lidt komisk.

Er der nogen der kan anbefale et LCD tv som kan køre 50Hz i native 1360*768 hvor det virker?

Jeg har haft tilsluttede min "Nvidia 8800 GTS spil computer" til mit Samsung LCD TV, hvor grafikkortet skriver det kører 50Hz ved 1360*768, men Tv billede viser noget andet, dvs. billede hakker, så driveren skriver/viser 50Hz men kører 60Hz. Nvidia 8800 GTS kortet virker også perfekt ved 1280*720 ved 50Hz og DVBviewer.

Jeg har prøvet at gennemkigge data/specifikationer, på de nyeste LCD TV modeller der er på market og umiddelbart ser det ikke ud som om, nogen modeller virker i 50Hz native 1360*768, der er dog 1080i/p i 50Hz, man så bliver ikonerne i windows super små og det rimeligt sikkert svært at bruge windows i denne opløsning. Er der nogen der har nogle erfaringer på dette punkt, som kan komme med en alternativ løsning?

Redigeret af Boosterx - 11-Oktober-2008 kl. 23:52
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu