|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() Sendt: 11-Oktober-2008 kl. 17:12 |
Jeg har et Logitech Z-5500, som jeg gerne vil have forbundet til PC'en med de medfølgende jack-sticks.
Jeg har et onboard lydkort med 6 indgange, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilke der skal bruges. Her kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Mit bundkort er flg: MSI K9N Neo-F V2 (link) og selve lydkortet er altså 7.1 analog. Jeg vil som skrevet benytte det medfølgende kabel fra logitech (med 3 stik). Jeg har været i PC'ens kontrolpanel og sat indstillingerne til 5.1. Det samme med softwaren til selve driveren (RealTech). Jeg har også særget for, at Logitech'en står på den rigtige input. Jeg kan godt få lyd ud, men det er via de forkerte højttalere. Det skal lige siges, at Z-5500'eren virker fint med min PS3. |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Opdater lyddriveren, eller køb et eksternt/internt
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Hvorfor? Det er da bare et spørgsmål om at sætte kablerne rigtigt i? Kik i manualen til lydkortet/ bundkortet og i manualen til højtaler-setuppet, så burde du kunne se hvordan de skal sættes sammen. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
har selv haft et sæt, men jeg mener kun du kan få stereo fra din pc. Med |
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Jeg overvejer kraftigt at investere i et eksternt lydkort. I følge manualen (til Z-5500) skulle det være lige til at sætte forbindelsen op. Både ledninger og og udgange på lydkortet er markeret med farver, og så skulle man jo tro den var i hus, men næææhhhnej!
Fra Logitechs web: Indgangsstik til lyslederkabel fra dvd- eller cd-afspillere, PlayStation®2 eller Xbox®** Indgangsstik til koaksialkabel fra dvd- eller cd-afspillere eller lydkort til pc'er (kræver koaksialkabel, der sælges separat) 1 sæt indgangsstik til 6 kanaler direkte (3 ministereostik) til pc-lydkort med 2, 4 eller 6 kanaler Et koaksialkabel giver bedre lyd end det analoge kabel? I så fald kan der lige så godt investeres i et sådan også. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Logitech Z-5500 er et fint sæt, som fortjerner et fint signal.
lyd igennem et phonekabel kan være rigtig godt, bare ikke fra en pc. man kan dog købe en ekstern dac, men den er meget dyre end et nyt kort med digital udgang. jeg vil nok anbefale et USB kort af lidt bedre kvalitet. foreksempel http://www.tweakup.dk/article/309/dk/ den nye model kan købes her, har ikke kigget om den fåes billigere. http://www.xs-sound.dk/data/products/mayaex7/index.html |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det er vel bare at prøve sig frem?
Normalt er hullerne i et 5.1 setup på en pc farvet således: Grøn: Højre og venstre fronthøjttalere Sort: Højre og venstre baghøjttalere Orange: Den ene kanal til centerhøjttaler, den anden kanal til subwoofer. Hvis du hovedsageligt skal bruges det til film, så vil jeg anbefale at bruge enten coax eller fiber hvis du ikke bruger alle indgangende på dit logitech. Hvis du skal bruge det til spil med EAX, så er det næsten alle lydkort der kun kører med analog. Ellers skal du have et kort med DTS eller DD encoding. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, jeg troede også, at det bare var et spørgsmål om at prøve sig frem, men lydkortet var altså uenig.
Jeg snupper et coax kabel med. Sættet skal bruges til film; spil er slet ikke mig. PS. Mange gange tak for svarene.... ![]() |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Det anede mig - sådan var det også med mit dengang. Jeg købte et terratec Aurion 7.1 sky, og så spillede det!
God fornøjelse med sættet |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |