|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kenm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 14:30 |
Hejsa.
Jeg overvejer at skrifte mine store højtalere ud, og få et mindre 7.1 sæt. og rykke om i stuen.. idag står sofa sådan at lyd og tv er sat op helt som det skal efter forskrifterne. Men min stue ville se bedre ud, hvis lyd/tv ikke kom i første række. Jeg har leget med at flytte min hørne sofa til et hjørne, men skal slet ikke få lyd til at passer ind i det. Derfor tænkt jeg måske kunne overleve med 6.1, men tror lyden kommer for skævt ind.. hvad synes i (se min flotte tegning) Håber i kan hjælpe. - Foreslag er velkommen. ![]() |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Undskyld men kunne du ikke tænke dig og evt komme med flere informationer? f.eks. størrelse af stuen og sætte nogle vægge på tegningen? Sådan som det ser ud lige nu har du 2 baghøjtalere og en surround højtaler på højre væg? Et 6.1 system ville vel normalt være at have en venstre/højre sidehøjtaler og 1 baghøjtaler. Noget andet er, det har jeg da i hvert fald fået fortalt, at man skal forstille sig at lyden kommer ud som nogle omvendte kegler fra højtalerne, hvis du forstår. Så dvs. at du udnytter ikke rigtig højreside højtaler. Anyways - hvis du knalder nogle vægge på din tegning og sender den til mig, er jeg villig til at tegne hvordan jeg ville have stillet højtalerne. Hvad har du forresten tænkt dig at have af nye højtalere? |
|
![]() |
|
![]() |
SteffenD89, tak for dit svar.
Foreslaget var mest min kones ide, og har besluttet det ikke kan gå, og beholder sofaen for den står idag, hvor det hele er opsat efter 7.1 reglerne. Ellers tak for budet :-) |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Lyder fornuftigt... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Det er ikke for at virke negativ, men hvis du laver dit setup, ud fra din tegning, så får du et ekstremt uhomogent lydbilled (hvis man ser med surroudsound-øjne).
En af løsningerne, jeg kan se, er at du trækker sofaen lidt ud (eller skilder den ad, hvis det er muligt? - Hvilket jeg ikke tror?) Også sætte alle 3 højtalere i en lige linje, på bagvæggen. Ellers kunne du dreje Tv'et og de 3 fronthøjtalere, det er nok den bedste løsning ![]() Min fætter har samme setup, som dig, og han har drejet hele setup, så det "ser så korrekt ud, som muligt" ![]() /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Supra Redigeret af zirio - 14-Oktober-2008 kl. 11:13 |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() |
Han har vidst skrevet at han beholder sig gamle 7.1 setup. :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
Zirio.
Jeg er også gået væk fra tegningen.. jeg skulle bare lige overveje om placering af sofa var mere vigtigt en perfekt lyd opsætning. Det var det så ikke. Min opsætning er/bliver ca. som det er her: ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
den er da også noget bedre, hvis opsætningen af højtalerne bliver god. :) Altså så lyden fra din venstre surround højtaler ikke kommer før den højre, din højre står jo noget væk fra sofaen i forhold til den venstre. :) |
|
![]() |
|
![]() |
SteffenD89, jeg gør ihvertifald det bedste for at få den lyd lidt højde, og lidt før.. ;)
|
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Kenm Det ser rigtig godt ud.
Hvis du har mulighed for at stille det sådan, så ville du blive rigtig glad ![]() Held og lykke med det, er ret sikker på det kommer til at lyde fedt ![]() /Zirio CineZirio Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Supra |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |