|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 12:29 |
|
Jeg har Vista business engelsk og home premium edition dansk begge 32
bit versioner. Jeg bruger DVBviewer til TV og skal så enten bruge MCE
eller Media Portal som media center.
1. Er der nogen som helst mulighed for at slå TV delen fra i enten MCE eller MP og bruge DVBviewer som en integreret løsning? 2. Hvis jeg vælger home premium fremfor business, kan jeg så selv disable MCE og enable det på et tidspunkt, hvis det f.eks. bliver ligeså godt på TV delen som DVBViewer? 3. Er det kun på business jeg kan køre remote desktop, eller er det også muligt på home edition? 4. Da jeg både har Blu-Ray/HD DVD/MKV/AVI osv. er jeg lidt på herrens mark, da der ikke findes en afspiller, der kan klare alle formaterne. Er det derfor muligt enten i MCE eller MP at vælge flere afspillere som integreret del så f.eks. PowerDVD bruges som default Blu-Ray afspiller, Totalmedia til HD DVD og Zoomplayer til TS, avi, DVD, MKV gennem Haali osv.? 5. Er der andre fordele/ulemper mht. den ene front end fremfor den anden? Jeg har tidligere rodet med MP og brugte DVD profiler som database over film. Da kun har et par enkelte DVDer som backup på HDD, nogle avi, mkv osv. findes der et program, der kan samle mkv, DVD intern på HDD, DVD på skiver, HD DVD og Blu-ray? Dvs. altså kan klare disse forskellige formater? Tillægsspørgsmål:) Kan man kombinere de 2 vista versioner, så man altså installere home edition med business' key og derved kan få en dansk business version:)? Det var mange spørgsmål og håber jeg kan få hjælp, så jeg kan komme igang:) |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Er der noget der taler for, at anvende både DVBviewer og Mediaportal?
Er det ikke nok med det ene af disse programmer? (ud fra en forenkling betragtning) Med hensyn til Vista Home premium, så er det muligt at "stoppe" mediacenteret, der er et par moduler, der ikke skal starte automatisk... Denne Vista version kan med "hack" bringes til at kunne bruges remote desktop. Mener der er tråd om emnet i dette forum.. Redigeret af avh - 13-Oktober-2008 kl. 12:59 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
|
Altså udfra de ting jeg har hørt og læst og prøvet dengang jeg rodede med Mediaportal vs. DVBViewer, havde DVBViewer en klart bedre billedkvalitet, så derfor lå det naturligt, at det igen skulle være DVBViewer der blev foretrukket. |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
DU kan i MP sagtens slå TV-delen fra. Men om du kan integrere DVBViewer, det ved jeg ikke. Men jeg vil klart opfordre dig til at prøve at bruge MP's integrerede TVengine, inden ud helt afskriver den og bevæger dig ud i forskellige alternative løsninger. Jeg ved ikke hvornår du sidst har prøvet MP, men inden for det sidste halve år er der sket utroligt meget, både med stabilitet og features. Jeg vil vove at påstå at hvis du er lidt inde i tingene omkring computere og software installation og dine tv-tunere er installeret og virker, så tager det under en time at opsætte MP til at se tv med, inkl. kanal-scanning. Og så kan du jo selv tage stilling til om du stadig synes at DVBViewer er bedre.
Jeg ved ikke hvordan billedkvaliteten er i forhold til DVBViewer, men jeg synes det ser skidegodt ud i MP. Så prøv det. I værste tilfælde så koster det dig en times tid til opsætning og afprøvning - i bedste tilfælde så slipper du for at skulle rode rundt med to forskellige programmer og integrere dem.
[edit]Jeg tror snart jeg skal have lavet mig en signatur ala: "Forummets MP-mand" Redigeret af jonaskp - 13-Oktober-2008 kl. 13:25 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svaret, jamen det er da et par år siden, og der var der virkelig forskel og det var også før TV enginen i MP. Hvad med DVB-C subs funker det nu?
Og hvad med spg. 4 og 5. Kan man vælge f.eks. PowerDVD til Blu-Ray og Zoomplayer til avi osv eller kan man stadig kun vælge én ekstern afspiller eller findes der en smart måde at ordne det på i MP? |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Hej Bjur Jeg er ikke helt klar på det, men måske er det sådan noget du kigger efter?: |
||
![]() |
||
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
|
Der findes ikke nogen umiddelbar løsning for at få DVBviewer som tuner i MP, men kvaliteten er bedre i DVBviewer end MP, der er så mange andre fordele ved MP. Mener at kunne huske at du kan vælge forskellige afspillere i MP.
Undertekster virker ganske godt i MP. Det nye standard skin er også ganske pænt. |
||
Den Ben
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Har du prøvet det? Er interessant om det virker og om undertekster vises |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Undertekster virker uden problemer og har gjort det i et stykke tid efterhånden. Jeg ved at der er en der har lavet noget plugin til at bruge PowerDVD for at få Blu-Ray til at virke i MP. Eftersigende skulle det virke fint, men har ikke selv prøvet det. Med hensyn til at vælge eksterne afspillere så ved jeg det ikke. Jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvad fordelen er ved det, så det er ikke noget jeg har udforsket yderligere. Du har, i MP, ret stor kontrol over hvilke Codecs du vil anvende til hvad. Du kan sagtens bruge et codec til TV og et andet til DVD. Jeg ved ikke om det er noget ala det som du er interesseret i at gøre.
Der findes lige nu to plugins til MP til at håndtere film (foruden den indbyggede "My Videos"): MyFilms: Bruger en ANT database, som redigeres seperat i fx AMC som er et database program til ANT. Du skal selv tilføje film, men kan bruge scripts til at hente de fleste informationer om dem. Hvis du har film liggende på HDD, så skriver du bare inde i databasen hvor filmen ligger, så starter den automatisk når du prøver at afspille den via Plugin. Hvis du har film på DVD kan du også lægge dem ind, den fortæller dig så bare at filmen er på et ekstern medie når du prøver at afspille. Moving Pictures: Er hvoedsageligt beregnet til film på harddisken. Du vælger hvilken mappe dine film ligger i og plugin'et scanner så og sorterer alle dine film. Downloader automatisk info, covers, background art osv. Det er langt nemmere end MyFilms at sætte op (tager 10 min, så har du din film-samling i programmet), men tager sig tilgengæld kun af film som du har liggende på harddisken. Redigeret af jonaskp - 13-Oktober-2008 kl. 15:30 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
@MCEfreak
Det virker, men er lidt klodset at sætte op. Hvis du skal denne vej kan du ligså godt gøre det her Se anden post Kører du med firedtv, er denne løsning den klart bedste all round. Jeg er på Stofakabel DVB-C og jeg er imponeret over hvor stabilt og brugervenligt mit system(endeligt) er blevet... Redigeret af Patriarken - 13-Oktober-2008 kl. 16:04 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
|
Anders har du fundet en løsning på de crashes du tidligere havde når du forlod en h.264 kanal? (mener det var sådan du beskrev det)
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ja det viser sig at man skal bruge en speciel Nvidia Driver, for at få HD til at køre, uden crashes...Ati folk skulle ikke have problemer, men jeg har ikke selv testet dette endnu, da jeg er ved at tweake min hoved HTPC (Som har gt8600) Tiden kommer snart til Auxillary(Med ATI HD3650) og så skal jeg nok give en tilbagemelding... Til gengæld kan med denne metode undgå overlay, og dvblogic og dvbviewer. Du er however låst til DVB-T emu. but who cares anyway så længe det er stabilt.... Redigeret af Patriarken - 14-Oktober-2008 kl. 05:31 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |