Efter at have fjernet hele cd-samligen fra reolerne der hjemme og lagt det ind på computeren så det afspilles via mediecentret (Mediaportal), har jeg gået og leget med tanken om, at der skulle sættes en netværksafspiller op ude i køkkenet, så jeg kunne høre musik selvom kæresten sidder og ser tv.
Som det ofte sker med den slags udviklede ideen sig. Jeg er nået så langt som til at jeg kan investere i en Squeezebox Duet og et par højtalere med indbygget forstærke og sætte op i køkkenet. Så har jeg musikken der. Men når jeg nu er igang tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne udvide musikken til soveværelset. Nuvel, det er blot en reciver og nogle flere højtalere. Og sådan kunne jeg blive ved.
Med hvis der nu skal spilles musik i hele huset (en lille fest måske), kunne det jo være praktisk at der også kom musik i stuen. Jeg synes bare at det vil være fjollet at sætte endnu en reciver op i stuen, dels prisen (det mindste problem), men primært fordi det vil ødelægge ideen om, at der skal være en boks der klare det hele i stuen.
Så efter en lang smøre kommer vi frem til pointen: Er der en måde hvorpå jeg kan integrere slimserver og Sqeezebox med mit mediecenter, således at hvis jeg ønsker det spiller mediecentret samme musik som eks.vis Sqeezeboxen i køkkenet etc. Eller med andre ord, således at min Mediaportal-maskine reelt bliver en software-version af en squezzebox?