|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Frank2603 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 15-September-2005 kl. 10:58 |
Jeg overvejer at købe at Plasma TV i den dyre ende. Har set På Panasonic og Philips Panasonic har opløsning 1366 X 768 Philips har opløsning 1024 X 1024 Jeg har læst meget om at man skal bruge øjnene når man køber TV (hvilket vel er meget praktisk) Men er der nogle som kan forklare mig hvilken opløsning der er den bedste? |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
1024x1024. Er du sikkert på det.
Det er mere sandsynligvis 1024x1024i du har set på. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Frank Problemet er at man ikke kan bruge specifikationerne til at sige hvilket TV der er bedst. Ihvertfald ikke sort/hvidt. Så det er meget nemmere hvis du fortæller hvilke 2 modeller du kigger på, og hvad du skal bruge dem til. Så er det nemmere at udpege fordele/ulemper ved de enkelte valg. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() |
Er du sikker på at pana'en er plasma ( Panasonic har opløsning 1366 X 768 ) Det lyder som lcd opløsning eller tager jeg fejl Mvh Hans |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() |
Eller plasma over 42'' men så har philipsen da også stører opløsning Mvh Hans |
|
![]() |
|
Frank2603 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2004 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Hej igen Her er en nærmere specifikation på de 2 plasma TV (begge set i Elgiganten til 29.999 kr) PHILIPS 42PF9966 Opløsning: 1024 x 1024 Kontrast: 1000:1 Lysstyrke: 1000 cd/m² PANASONIC TH42PV500PDS Opløsning: 1366 x 768 Kontrast: 3000:1 HD-RDY
Og hvis nogen skulle kunne komme med andre kommentarer til disse, er I velkomne.
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Panasonics. Ved HDTV med 720 linier skal man op på 16/9x720 = 1.280 pixels (per linie/vandret) som minimum for at være klar til HDTV. Så Philips modellen er faktisk ikke med sine kun 1.024 HD Ready. Alene det - mener jeg - udelukker den som kandidat. Især til prisen. EDIT: Dette svar er givet ud fra, hvad spørger har oplyst. Der er tilsyneladende byttet om på modellerne i spørgsmålet, se herom senere. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Philips 9966 er kun 1024x1024i, dvs faktisk er opløsningen kun 1024x512. Koster forresten kun 20000 i tyskland, samt ca 25000 hvis man køber i en dansk webshop. Det er desuden en gammel model, dog har den mange lækre detaljer. |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
HD Ready mærket interesserer sig kun for den vertikale opløsning - antallet af linier - dvs. de 720. Hvilken opløsning panelet har horisontalt kan have betydning for billedet, men som Otto fra TC så ofte siger: Specifikationerne alene laver ikke et godt TV. Man kan sagtens have et TV med dårlige specifikationer, som laver de bedste billeder og et TV med gode specifikationer som gør det modsatte. Selvom den høje opløsning i teorien er bedst - så kan billedet sagtens være det bedste på den "lille model". (ikke et citat - det er frit efter hukommelsen) /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Ja, det er rigtigt. Og vil man se 16:9 uden at miste information kræver det så mindst 1.280 linier lodret. Og Philips-modellen har faktisk - som der nu også er kommet svar om fra lahan - ikke hverken nok til HDTV hverken lodret eller vandret. Jeg svarer så entydigt - uanset dig og Otto - fordi det er simpel logik og matematik. Og jeg har læst High Fidelity nummer 4 2005 om HDTV. Uden HDTV signal er det muligt, at Philips er en glimrende gengiver af TV og DVD. Måske også bedre end Panasonic. Jeg har kun svaret på hvilken opløsning, der er bedst blandt de to - også når vi har fået HDTV. EDIT: Også dette svar er givet ud fra, hvad spørger har oplyst. Der er tilsyneladende byttet om på modellerne i spørgsmålet, se herom senere. Redigeret af Carser |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
9els1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Sted: Odder, Danmark Status: Offline Point: 389 |
![]() |
Jeg har selv et Panasonic TH42PV500 og er meget tilfreds med det. Efter at have læst følgende anmeldelse var jeg ikke mere i tvivl: http://www.areadvd.de/hardware/panasonic_th_42pv500e.shtml om hvad jeg skulle købe...selvom det ikke ligefrem er et billigt fjernsyn
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor meget ønsker du at ofre på dette tv ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |