recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videoovervågning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideoovervågning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Emne: Videoovervågning
    Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:04

Er dette det forkert forum, så lad mig det vide...

Findes der er [stillbilled]kamera til overvågning, der med visse hyppige intervaller kan tage et billede og overføre dette til et website, så man fjernt fra se de optagne billeder? Stillbilleder er OK, kvaliteten af billederne ikke meget afgørende, heller ikke prisen

/J

Til top
Henry64 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:05

Ja, masser.

f.eks. linksys's WVC200

Henry
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Henry64 Henry64 skrev:

Ja, masser.

f.eks. linksys's WVC200

Tak for det hurtige svar. Det vil jeg se på. Fik lige en reklamemail fra Elgiganten vedr. Linksys overvågning, men i mailen stod der intet om upload. Må besøge Linksys'sitet.

/J

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 14:02

www.axis.com

Findes ikke bedre, efter min mening.

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Findes der er [stillbilled]kamera til overvågning, der med visse hyppige intervaller kan tage et billede og overføre dette til et website, så man fjernt fra se de optagne billeder? Stillbilleder er OK, kvaliteten af billederne ikke meget afgørende, heller ikke prisen

/J

Du skal være sikker på, at du ikke overtræder lovgivningen - det er ikke nok 'du tror' eller 'jeg kan ikke se problemer deri"   - Du skal være sikker.

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

/J

Du skal være sikker på, at du ikke overtræder lovgivningen - det er ikke nok 'du tror' eller 'jeg kan ikke se problemer deri"   - Du skal være sikker.

Lars

Meningen var i al beskedenhed at lægge billedet/billederne fra en ubeboet/ferierende stue (der indehaves af undertegnede) på et passwordbeskyttet område på et af mine sites. Men man kan sikkert sagtens finde en 'ekspert' fra Ålborg Universitet, der kan fortælle mig, at dette er ulovligt, og at jeg, hvis der kommer en ubuden gæst på et billede, er hjemfalden til en straf på mellem 1500 og 5000 kr... Meningen med uploadet er, at den ubudne gæst i givet fald ikke skal kunne stikke af med billederne. Det er ikke for at stille dem til rådighed for offentligheden.

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 23:55

Jeg bruger selv et axis-camera jeg bruger på to måder.

Når jeg ikke er hjemme kobler jeg det til, og så kan det ved bevægelse sende fotos over ftp-til en server jeg har andetsted.
Det kan også sende en sms eller mail, men man skal lige tænke på, at ved kraftig lysændring eller andre former for ændringer i rummet, starter overførslen, så det er ikke altid der er tyve :-)

Man kan også sætte axis op som webserver, så man kan tilgå camera udefra.

God fornøjelse

Niels

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Henry64 Henry64 skrev:

Ja, masser.

f.eks. linksys's WVC200

Hejsa JNVIR...

Hver opmærksom på følgende m.h.t. ovenstående kamera-model:

•  I de første versioner var grønt græs lilla-nuanceret, istedet en grøn farve...
  • Dette imødekom man ved at man nu har sat et filter foran linsen, MEN dette filter gør at muligheden for IR-belysning er stærkt reduceret. Med andre ord skal du have en stærkere pære/lampe for at udnytte dette.
  • Jeg fik egentlig aldrig det trådløse net til at virke med den, og det kunne jeg også læse inde på forummet, at andre også havde problemer med... Og det er så ikke det nye hurtigere trådløse net...

Jeg har selv haft et sådanne kamera hjemme og ville have benyttet det i hjemmet, men efter at have erfaret ovenstående på deres hjemmesie/diskussionsforum. Bemærk dette forum er meget langsom. Så jeg valgte at returnere kameraet.

Billeder derfra er ellers udemærkede, men jeg skulle bruge det til en "baby-alarm" m.m. også om natten, så det var derfor jeg returnerede det og er på jagt efter en anden model med hurtigere trådløs muligheder.

Men der er lyd-side med også på billedet og zoom/panorering var vel-fungerende. Så hvis du ikke skal bruge IR-belysning alvorligt, så er det evt. værd at overveje linksys's WVC200...

Men ville bare lige dele mine erfaringer med produktet og er der gode alternativer som bare virker, så kom glad med dem

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 11:22

Jeg har købt denne dims på eBay:
http://www.aviosys.com/ip9100aplus.htm

Man kan tilslutte op til 4 løse kameraer, eller andre video kilder til den.
Desuden er der en enkelt lydindgang.

Den fungerer super godt, og da den er baseret på Linux er der masser af 3'de parts software på nettet, hvis man har lyst til at eksperimentere.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu