recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitetsproblemer på philips anlæg.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitetsproblemer på philips anlæg.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitetsproblemer på philips anlæg.
    Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 00:45

Hej.

Jeg har lige købt et philips HTS8100 til mit philips 379631d lcd tv.

Ja, det ser jo godt nok ud på vægen, men jeg er dog ikke tilfreds med kvaliteten af billede og lyd...Måske kan i hjælpe?

Jeg synes at biledet er meget grynet i bagrunden, især i sort. Tæt på er det skarpt. HTS8100 har valgt at opskalere billedet til 1080i.

Lyden er til tider for hurtig på HTS8100, men det virker som om at den passer, hvis jeg bruger lyden fra tv høltaleren.

Jeg har læst et sted at man manuelt kan forsinke lyden en smule, men da det kun er noglegange at den er for hurtig, bliver det vel noget koks hvis jeg forsinker lyden?

De to enheder er forbundet via et hdmi kabel til 250kr. Dur det ikke til progresiv scanning?

Skal jeg bruge component kabler istedet, eller må jeg bare acceptere at kvaliteten er lav på den HTS8100?

Redigeret af Janice - 18-Oktober-2008 kl. 00:59
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 10:16

Det er bedre, at lade TVet gøre scaleringen, det vil det alligevel gøre til den opløsning dt nu har. Slå alle filtre fra, og anvend den indstilling der sikkert som på mange andre TVer hedder biograf, og indstil det med en kallibrerings DVD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 11:42

Som Radiomanden fortæller, så skal du ikke opskalere billedet via afspilleren.. Sæt den til 576P, så klarer Tv'et automatisk resten.

Mange af de filtre som Philips benytter sig af, gør mere skade end gavn, så slå dem fra, heriblandt skarphed og dynamisk kontrast. Jeg har dog bemærket, at Clear Lcd minimerer

Sæt tv'et til film-mode, som mere eller mindre er det samme som biograf, og indstil derefter tv'et derfra.

Et forslag til en kalibreringsdvd kunne være DVE (Digital Video Essentials) Søg på google. Hvis det gøres rigtigt, er der markante forbedringer, men se evt. om ovenstående ikke kan løse dit problem tilfredsstillende.

Med hensyn til lyden og dens forsinkelse, prøv at lege lidt med indstillingerne i afspilleren, ikke nødvendigvis forsinkelsesmenuen.

Til top
Janice Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:01

okey. Vil jeg prøve.

Men jeg har ingen indstillingsmode til biograf eller film mode på mit tv, eller noget lignende. Heller ikke clear lcd, da det vist kun er på 9731D.

Der er ikke nogen muligheder for at indstille på lyden på afspilleren, kun ved hjælp af audio sync på betjeningen.

Men hvordan kan det være at jeg skal rode med alle de ting nu, da jeg aldrig har haft et dårligt billede med min NAD afspiller med component?

Du siger at jeg skal sætte det til en mode (hvilket jeg ikke kan på mit tv) og derefter indstille tv´et derfra. Hvilke indstillinger tænker du på?

I mener ikke der er grund til at købe en dyrere HDMI kabel, eller gå tilbage til component?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu