|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 09:55 |
Heey jeg mangler tit plads på min computer, da jeg arbejder meget med billeder og tunge dokumenter, derfor søger jeg en ekstern harddisk, men problemet ligger lidt i at jeg godt kunne tænke mig og kunne bruge den med enten usb eller firewire til min laptop. men når jeg har den med på farten vil jeg gerne kunne sende nogle filer over nettet til min server som så automatisk via netværket kan smide den over på den eksterne hdd, men alt hvad jeg har fundet med begge dele, der kan usb'en ikke bruges til overføre og administrere disken via en pc, men kun til at smide i f.eks. en harddisk optager.
så ville blive rigtig glad hvis der er nogen der kender en der kan det jeg mangler. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Er det noget ligende Apples Time Capsule eller Airport extreme du søger? Førstnævnte er uden HDD men med WiFi, men der kan tilsluttes HDD via USB. Sidstnævnte har WiFi, men har indbygget HDD...
Jeg har selv købt Extreme, da jeg selv havde en HDD. Den skulle fungerer rigtig godt, og jeg har fået den anbefalet af flere efterhånden. Dog har jeg ikke haft tid til at sætte den op endnu, så den står bare hjemme på skrivebordet... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
![]() |
når jeg lige læser det hele igennem tror jeg godt folk kan misforstå hvad jeg mener,
den eksterne harddisk skal stå fast på mit skrivebord og ikke tages med, og når jeg så kommer hjem vil jeg kunne sætte den direkte i min computer og overføre filer frem og tilbage. samtidig med den stadig virker som netværksdisk hvor andre kan hente fra den og ligge ting ind på den, |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det kan du med Airport Extreme, der er USB indgang hvor der kan tilsluttes en ekstern harddisk. Den kan så bruges som netværksdisk, og du kan kable den tl computeren... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
suldrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
Vil helt klart anbefale http://synology.com.
Nu skriver du godt nok, at du derhjemme kun vil kunne overføre til disken via firewire/USB (det kan Synology ikke), men hvis allerede er med på ideen af skulle overføre filerne via netværket når du ikke er hjemme (det kan Synology), hvorfor så ikke også gøre det når du er hjemme. Alle Synologys produkter har Gigabit netkort i sig. |
|
![]() |
|
![]() |
det er fordi jeg har kun 100mbit lan her hjemme, og k�re med tr�dl�s til min laptop, og overf�rselshastigheden er lidt for langsom til mig og det er derfor meget meget hurtigere med USB eller firewire eller hvad det nu skulle v�re.
jeg kan ogs� lave det hele og til tr�dl�s n-draft og 1 gigabit netv�rk, men det er bare lidt dyrere end det jeg havde regnet med. men hvad med en boks som denne? tror i den vil kunne bruges? Redigeret af sickchild - 18-Oktober-2008 kl. 12:36 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Er det ikke sådan en her du skal bruge?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp? ID=349253&searchArea=&Soegeord= Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
den kan desværre ikke bruges da usb indgangen ikke er til at connecte til computeren men til at sætte flere harddiske til den så den kan udvides. |
|
![]() |
|
![]() |
Det behøver det ikke nødvendigvis... Apple Time capsule kan du få med 1 TB, og der er WiFi i. Dog er det ikke en egnetlig NAS som du linker til. Men er det en NAS du søger? |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
jeg ved ikke om det skal hedde nas vis den skal kunne modtage filer over netværket.
altså den skal som Punkt 1. kunne bruges til min computer via en hurtigt forbindelse usb, firewire eller esata så jeg kan flytte filer hurtigt frem og tilbage. Punkt 2. kunne modtage filer fra andre computere i netværket selvom jeg ikke har min laptop sat til. Og jeg ved ikke om det så er en nas server jeg skal have, og det er jeg har linket til længere oppe. |
|
![]() |
|
![]() |
Punkt 2. Hvor langt skal den kunne række? Er det bare indenfor hjemmet eller? |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvilket operativsystem bruger du? Windows med NTFS? Der findes NAS'er hvor USB porten virker på den måde, men de er som regel begrænset til en disk, altså ingen RAID. Derudover er den interne disk i en NAS normalt en EXT3 partition (Linux format), og hvis den skal læses direkte fra Windows, kræver det specielle drivere. Bottom line: der er mange ulemper forbundet med det som du gerne vil, så måske bør du overveje om du virkelig har brug for denne funktionalitet? EDIT: Nogle NAS'en kan også køre FAT32, som selvfølgelig kan læses direkte fra Windows, men FAT32 er ikke noget godt filsystem. FAT32 er væsentligt ringere end NTFS og EXT3. Redigeret af JesperLund - 18-Oktober-2008 kl. 17:44 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |