|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tomdalgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 01:17 |
Hejsa Eksperter
Nu har jeg fået min HTPC op at køre på en tilfredsstillende måde. Af Codecs har jeg installeret følgende: Haali Media Splitter, CoreAVC og Ffdshow. Det kører for så vidt godt det hele - både avi og mkv filer. Igennem den seneste tid har jeg læst meget om at folk går en del op i harware accelerationen i afspilning af især mkv filer. Hvorledes kan jeg kontrollere om min HTPC benytter sig af Hardware Acceleration. Jeg har installeret et Gigabyte GA-MA78GM-S2H bundkort.... En anden ting som jeg gerne vil spørge om, er om hvorvidt det er muligt at foretage sig et eller andet, så de såkaldte Thumbnails ikke skal loade hver gang jeg går ind i mit film bibliotek. Jeg kører MCE 2005 (og er glad for jeg ikke benytter VMC længere) |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Hardware acceleration er har noget med grafikkortet at gøre (i dit tilfælde det der sidder onboard på dit bundkort) men det bruger du ikke når du bruger CoreAVC. CoreAVC kører på rå proccesor kraft, og bruger ikke grafikkortet. Men det er ikke for billedets skyld at man skal bruge hardware acceleration. Det er for at mindske belastningen af CPU'en mest muligt. Det gør at der udvikles mere varme, så det i sidste ende betyder at der ikke skal køles så meget på CPU'en, og derfor får man et mindre støjende system.
Men hvis du er tilfreds med systemet som det er nu, så skal du altså ikke tænke på det. Jeg selv kører også uden hardware acceleration på mit grafikkort, da jeg sagtens kan trække HD uden... Dit andet spørgsmål kan jeg så ikke svare på. Bruger Media Portal, så kender ikke MCE så godt. |
|
![]() |
|
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Hvis du vil rode dig ud i hardware acceleration, så kan du prøve denne guide...
Jeg ved dog ikke om dit onboard gfx er understøttet. I directshow Video (output) blev jeg dog nødt til at vælge VMR9 for at få det til at virke med mit 8800gt. /Skipper Redigeret af skipper - 18-Oktober-2008 kl. 10:36 |
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Kan du mig bekendt ikke, desværre. Du kan evt. installer Mymovies istedet. Det bruger en noget hurtigere database, såvidt jeg husker. Ellers kan Brian kommentere på dette, da det er ham der udvikler Mymovies, og jeg ved han læser med herinde.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |