|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
pongolle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 16:46 |
|||
Hey Jeg kører tit film, musik osv. over på mit TV i stuen fra PC'en i rummet ved siden af. Jeg pusler så lidt med ideén om, at få købt mig et trådløs tastetur og mus, så jeg kan sidde inde i sofaen i stuen, og pause filmen, skifte sang, surfe lidt på nettet osv. istedet for at jeg skal rejse mig, og gå ind ved siden af, og gøre det ved PC'en Øøhm, er der nogen, der har noget de kan anbefale? Rækkeviden på det trådløse, er vel nok det vigtigste. Har lige taget et billede, så I kan se lidt om afstanden / muligheder Min sofa er lige bagved døren der er åben Håber der er nogen, der kan byde ind med lidt / ideér til er en løsning. Redigeret af pongolle - 19-Oktober-2008 kl. 16:59 |
||||
![]() |
||||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|||
Jeg tvivler stærkt på at der findes nogen trådløse mus/tasteturer der kan nå så langt. Jeg har et Logitech diNovo som kører via bluetooth og det kan ikke gå igennem en mur og har typisk en rækkevidde på en 3-4 m i fri luft. Det samme gælder min kones trådløse mus som køre via RF.
|
||||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10580 |
![]() |
|||
Jeg har i det tyske Computerbild set test af sådanne kombinationer hvor rækkevidden var op til 8 meter igennem en mur. Bladet er desværre smidt væk, men det kan altså lade sig gøre. Flemming |
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|||
Fantastisk. Jeg har prøvet med mit diNovo tastetur med helt nye batterier og jeg kunne ikke få den op på mere end 3-4 meter. Og så snart der kom en mur i mellem var det slut. Men det afhænger jo nok som med så meget andet hvilke støjkilder der iøvrigt er i nærheden og hvilken slags mur der er tale om.
|
||||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||||
![]() |
||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|||
Jeg har netop testet mit Logitech DiNovo Edge og det virker fint på 10-15m afstand gennem fryser, væg, køkkenskab, væg, bogreol og væg!!! Jeg bruger det også jævnligt fra stuen gennem bogreol og væg og oplever aldrig problemer (Det er dog gips-vægge). Mit helt gamle Logitech Cordless Desktop Optical benyttede jeg også fra stuen og det gav kun problemer når batterierne var ved at være flade og jeg har også et Logitech MX3200 som virker upåklageligt fra stuen. Så min konklusion er til gengæld at jeg ikke kan forestille mig nogle problemer med dit ønskede setup - bare køb et vilkårligt kvalitets-tastatur. Et vigtigt element er dog at du ikke placerer usb-modtager lige i røven på den stationære, hvor der er meget elektronisk støj, men giver den en anden og bedre placering, så der er gode forhold for kommunikationen til tastaturet. Mvh Tommy |
||||
![]() |
||||
abadabadoo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|||
Hej,Jeg er den lykkelige ejer af denne http://computergeil.dk/logitech-dinovo-mini.14461.ahtml Jeg har mere end 10m til PC gennem væge uden problemer med at betjene PC'en, Koster ca. 1000kr.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Hej Tommy,
Tak for tippet med at flytte modtageren for tasteturet. Det gjorde en kæmpe forskel. Jeg har nu samme rækkevidde som dig. ![]() |
||||
Mvh Kurt
||||
![]() |
||||
pongolle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
|||
Den kan bruges til alle styresystemer? Og er den medfølgende mus? |
||||
![]() |
||||
kims2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2006 Status: Offline Point: 65 |
![]() |
|||
Hvis du vil have et tastatur i "normal" størrelse skal du gå efter Logitech DiNovo Edge. Begge tastaturer har indbygget mus, som efter min mening fungerer rigtig godt. Har selv Dinovo Edge. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeg har benyttet mit tastatur til Windows Vista, XP,
Linux og PS3, så jeg regner med at det kan bruges til alle systemer. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kigger lige lidt på dem... Og ja, skide smart de er med indbygget mus. Er det bare ligesom påen bærebar, mussesystemet fungere? Redigeret af pongolle - 20-Oktober-2008 kl. 15:13 |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja, det er med touchpad ligesom på en bærbar. Ihverflad på dinovo edge. Er ikke klar over om dinovo mini fungerer på samme måde? Touchpad´en er desuden placeret sådan, at hvis man sidder med tastaturet i hænderne, så kan man styre med højre tommelfinder. Desuden er der en ekstra venstre klik knap på venstre side af tastaturet, så man kan venstreklikke med venstre tommelfinger. Skidesmart hvis man sidder med tastaturet i sofaen. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |