|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
regenten ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 20:24 |
Hejsa
Er der nogle der ved hvordan det hænger sammen med køb af nyt TV og licens. Er det sådan at forhandleren altid sender en registrering af tv'ets køber videre til DR-licens, så køberen automatisk bliver tilmeldt licens? Hvordan hænger det lige sammen. Jeg kender nemlig en pige som er sådan lidt anarkistisk anlagt. Hun opfatter det som et overgreb mod hendes personlige frihed hvis en forhandler kunne finde på at udlevere information om hendes private køb til statens institutioner. Pigen jeg kender vil utrolig gerne købe sig et nyt panasonic px80, men hun ønsker ikke samtidig at der skal florere information rundt til diverse organisationer om hendes forbrug. Hvad tror i løsningen kan være? |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Tjah rent moralsk/juridisk set så skal hun betale licens uanset om kun har internet, mobiltelefon eller fjernsyn :) Men så vidt jeg ved er det ikke praksis mere, men jeg tør ikke sige det - køber mine tv i tyskland :) Redigeret af Kief - 10-Oktober-2008 kl. 21:59 |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Forhandlere har pligt til at oplyse køberens navn og adresse til DR licens, jf. bekendtgørelse om licens § 23. Men realiteten er, at der ikke er mange forhandlere der gør det.
Redigeret af Sandal - 10-Oktober-2008 kl. 22:10 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Sandal : Det er så ikke gældende mere. Kulturministeriet har fornyelig indskærpet overfor DR at de ikke må udsende girokort på baggrund af nyindkøbte eletroniske vare :)
At jeg så stadigvæk ikke tror de overholder det er noget helt andet |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Bekendtgørelsen er gældende endnu. Det er DR's behandling af sagerne, de er blevet bedt om at ændre.
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Det er korrekt, at DR ikke længere må udsende girokort på baggrund af forhandlernes rapportering, men det ændre ikke på, at forhandlerne stadig skal oplyse navn og adresse til DR. Loven er gældende indtil den bliver ophævet eller ændret. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
diazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Jo jo, men ved ikke om jeg har misforstået indlæget så. Gik det ud på at den pågældendes oplysninger ikke skulle videre sendes eller var det frygten for at blive opkrævet licens?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Licensen er høj nok, den vil nok ikke blive billigere, hvis alle betalte, men det ville da give DR flere penge i kassen, og det kan vel forbedre deres udsendelser. Så husk nu at betal. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |