recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NTSC PS3 - for og imod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNTSC PS3 - for og imod

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Emne: NTSC PS3 - for og imod
    Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:05

Først lige et stort tak! for alle jeres gode indlæg. Jeg har fundet vejledning her, vedr. mit SLR-, projektor- og nu også PS3 køb.

Jeg befinder mig pt. et sted hvor jeg kan købe en PS3 80Gb (amerikansk NTSC model) til ca. 500$ ~ 2600kr. og vejer nu for og imod købet. Jeg har været recorder.dk igennem og fundet frem til nedenstående. (Såfremt nogen skulle være uenig i mine påstande, må I endelig sige til).

Påstande ved anskaffelse af en NTSC PS3:

1)     Den kan kun afspille amerikanske blu-ray discs og DVD’er. Ikke de europæiske.

2)     Der er større udvalg blandt de amerikanske discs og de er tidligere ude.

3)     Den kan afspille alle PS3 spil, uanset hvor de er købt. (Dog med problemer ved net-gaming)

4)     Den kan ikke sættes til et PAL fjernsyn der ikke er ”Full HD”.

5)  Den kan godt kobles til en danskkøbt projektor (sikkert BenQ W5000), der har en native opløsning 1080p.    

Spørgsmål:

1)     Hvilke hjemmesider er gode til bestilling af Blu-ray Discs og hvor lang er leveringstiden, såfremt varen er på lager?

2)     Skal jeg hellere gå efter en mindre model 40/60Gb der kun koster 400$~2100kr. Og hvis behovet opstå, selv bytte HD ud med en større model?

Forbrugsmæssigt må jeg nævne, at jeg ikke er den store gamer og, at superbrugerene (mine drenge på 5 og 3) nok ikke skal net-game lige foreløbig. Vi skal primært bruge den til en biograf (projektor) og så lidt spil.

På forhånd tak! for jeres svar.

Mouse

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:10
Hvis du køber en amerikansk, så husk at checke om der følger 5-6 gratis BD film med.
Det kører ofte nogle kampagner derover hvor man får disse gratis film med. Fik selv 6 film gratis med.

Der findes vist flere forskellige kampagner derovre.
Jeg fik mine film via http://bluraysavings.com/
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:36

Et par ting er ikke helt rigtigt, eller du har misforstået det.

Den kan godt sættes til et fjernsyn der ikke er full HD.  Såfremt TV'et kan vise NTSC.

Ved et SD fjersyn skal du dog være opmærksom på at købe NTSC spil til den. Da det analoge signal + PAL spil ellers kan give problemer med underlige farver, og eller helt sort / Hvid skærm.

Hvis du bruger et HD ready/ fullHD TV, samt et HDMI kabel er der ingen problemer overhovedet, uanset om du afspiller PAL, eller NTSC spil.

Der er som sådan heller ikke nogen problemer med netgaming. Det kommer helt an på hvilken udgave af spillet du køber.

Alle PS3 konsoler, uanset hvor de er købt,  kan afspille alle spil fra alle regioner uanset om spillet er PAL, eller NTSC.

Der hvor problemet kan opstå, er at nogle spil udviklere låser deres online spil specifikt til PAL, eller NTSC. Men du kan jo bare købe enten PAL eller NTSC udgaven af spillet afhængigt af hvilken region du ønsker at spille online på.

Og ja hvis pris forskellen på en 40 GB, og 80 GB ( Så fremt det er den nye 80 GB udgave der ikke er bagudkombatibel med PS2 spil ) udgave er 500 KR. Så tag den lille model, og brug de ekstra 500 Kr du sparer til at købe en ordentlig hardisk 250 GB -320 GB.

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 13:46

Saa man kan altsaa sagtens spille danskkoebte spil, hvis bare PS3 er forbundet til min. et HD ready TV via HDMI. Det var da positivt.

Tak for din korrektion.

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 14:00

I mine øjne er det dumt at spare 400,- kroner på at købe den i USA, med mindre du har tænkt dig at importere en masse amerikanske BD film. Husk også at det kan give lidt bøvl med garantien hvis der skulle ske noget med den. Så er det trods alt nemmere at få den fixet i Danmark

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 14:57
God pointe. Det skal bare holdes op imod udvalget samt prisen paa NTSC BD film.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 15:08

Oprindeligt skrevet af Mouse Mouse skrev:

God pointe. Det skal bare holdes op imod udvalget samt prisen paa NTSC BD film.

endnu en lille korrektion.. der findes ikke NTSC BD film.

Der er kun regions koden som er relevant.. og så er du heldig at nogle selskaber ikke benytter sig af det.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Mouse Mouse skrev:

1)     Den kan kun afspille amerikanske blu-ray discs og DVD’er. Ikke de europæiske.

Mange Blu-ray-film er ikke regionslåste, så et godt stykke over halvdelen af de danske udgivelser virker fint på en amerikansk PS3.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:13
Jeg har en amerikansk PS3 og har uden problemer brugt den med både Hd
Ready og SD-skærme (sidstnævnte via component)

Den væsenligste mangel er, at man slet ikke kan afspille europæiske dvder,
fordi maskinen (udover regionslåsning af dvd) ikke kan afspille PAL, samt at
der nogle europæiske BD, man ikke kan afspille. Men...sidstnævnte vil jeg
mene kun er en mangel, hvis man enten er forelsket i danske undertekster
(el. danske film!) eller meget gerne vil kunne købe BD i lokale butikker.
Fordelen ved at kunne afspille Region A BD synes jeg er langt større end det.
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 18:27

Jeg købte en Region A Ps3 fra http://www.renchi.com/renchi/AdvanceSearchResult?platform=2& amp; amp; amp;category=76&showPicture=Y i starten af året, der gik under en uge efter jeg havde bestilt så havde jeg varen!

En hong kong model så slipper du for strømkonverter da den er 220v så du kan bare smide et almindeligt strømstik bag i!

Du kan dog ikke bruge den til dvd film da den er låst til reg3

Redigeret af Bredvig - 02-Oktober-2008 kl. 18:27
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 20:41

Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:

En hong kong model så slipper du for strømkonverter da den er 220v så du kan bare smide et almindeligt strømstik bag i!

Så vidt jeg ved, kan alle PS3'ere tage 110-240V? Dvs. at det kun er selve strømkablet der skal skiftes for at det passer i stikkontakten?

Til top
ReneBB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Så vidt jeg ved, kan alle PS3'ere tage 110-240V? Dvs. at det kun er selve strømkablet der skal skiftes for at det passer i stikkontakten?

Jeps.. og sådan er det med rigtig mange produkter i dag, mobilladere, bærbare pc'ere, videokameraer og meget mere.. Enten klipper du bare stikket af og monterer et andet stik, eller også skifter du hele ledningen..

For mig var det ikke en løsning at købe i usa da jeg har mange film, og også skulle bruge ps3'eren til at opskallere mine reg. 2 dvd'er til min projektor.. Men med BD er det jo en lidt anderledes sag..

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu