|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 12:32 |
|
Så er der en anmeldelse af Blu-ray filmen Baraka (fra 1992), som er en fantastisk flot visuel tour-de-world film. Den er vist et must-have for enhver cinefil. http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=1055&show=re view ..."Baraka offers a breathtaking 1080p high definition, 2.20:1-framed transfer. Filmed in 65mm and painstakingly and lovingly restored with an 8k UltraDigital HD Process, the film represents the current zenith of Blu-ray picture quality. The depth, clarity, and color reproduction of the film is incredible. Each scene provides awe-inspiring, reference-quality imagery that effortlessly places the viewer within each frame of the film regardless of its locale on the world's surface. It's a teleportation device of sorts, a trip around the globe that costs only as much as your HDTV, Blu-ray player, and the disc, and it's worth infinitely more than that. The level of detail is absolutely remarkable, almost too-good-to-be-true for home viewing -- and before now, it was"... I tillæg kan siges, at det er verdens første 8K digital intermediate af en hel film (dvs. scan og efterbehandling i 8192x4320 pixels opløsning). Den indscannede fil fylder hele 30 terabytes! På BD'en er den dog formindsket til 1920x1080 og under 50 gigabytes. Expected release date: OCTOBER 28, 2008 |
||
![]() |
||
Boel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Den kommer også i region B - endda til billige penge: http://www.dvd.co.uk/DVD/Baraka-Blu-Ray/2NDBR4001/product.ht m |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Så må vi håber at den ikke er gået galt med Reg. B kopien i forholdt til
reg. A kopien ( som jo sker gang på gang ![]() ![]() Eller håbe at den faktis er reg. kodefri ![]() Redigeret af Startrek - 20-Oktober-2008 kl. 16:27 |
||
![]() |
||
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
|
Billederne af coveret som vises på linkene er ikke identisk med det du viser ovenfor. Der står ikke noget med 8K Ultradigital HD øverst, men det er måske samme version alligevel ? Redigeret af JørgenR - 20-Oktober-2008 kl. 17:09 |
||
/ Jørgen
|
||
![]() |
||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|
Gad vide hvorfor den udkommer på BD nu ? Var der nogen der sagde amerikansk valgkamp ? Barack Obama.. mange penge !! Ja, jeg siger ikke noget
![]() Mere seriøst, så havde jeg aldrig hørt om filmen. Tak for tippet, Tarkin. Har læst lidt om den, den skal ses ! Edit: Og hvad med den fra '98 ? Har blot set den nævnt på imdb. Er det også en "must see/have" ? Redigeret af KissmeTiger - 20-Oktober-2008 kl. 22:15 |
||
Panta rei
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Prøv lige at se hvad de skriver på amazon.co.uk linket: Special Features Der må vist være tale om præcis samme høje transfer kvalitet som på region A udgaven |
||
![]() |
||
![]() |
|
En 8K transfer og restaurering er ikke noget, man bare lige laver fra den ene dag til den anden. Jeg tvivler på det har noget som helst med valgkampen at gøre.
Baraka fra 1998 er en helt anden film (fra Senegal). Har ikke set den, men tror ikke den er værd at bruge krudt på. Ron Fricke's Baraka fra 1992 er den du skal koncentrere dig om. Jeg så den til Imperials 70mm festival i april 2008, og den var fantastisk flot, selvom man godt kunne se, det var en ældre 70mm kopi, der havde kørt en del gange. Til næste år skulle hans nye værk Samsara udkomme. Den er en slags fortsættelse til Baraka omhandlende livets cyklus fra fødsels, til død, til genfødsel. Denne film er også filmet i 65mm(70mm) i over 20 lande verdenen over. Forhåbentlig viser de den i Imperial i 70mm, og forhåbentlig udkommer den også i en state-of-the-art Blu-ray Disc transfer. |
||
![]() |
||
JørgenR ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
![]() |
|
Så er også den film bestilt. Nu mangler jeg blot afspilleren, men den dukker vel op på et tidspunkt Tak for tippet. |
||
/ Jørgen
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ifølge Axelmusic er den amerikanske udgave regionsfri, selvom der står region A på coveret. http://www.axelmusic.com/productDetails/030306180090 Jeg har dog bestilt region B udgaven på Amazon.co.uk - den er også lidt billigere. |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
jeg tog en chance og bestillte en på cdwow til 129 kr. Men den kommer sikkert først næste år.
|
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() |
|
Har modtaget min efter cirka 3 ugers venten, glat igennem tolden. Har set den, billedet er fantastisk |
||
Ning
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |